Nejste v tom sami.
Vezmi si, že tohle řeší minimálně tři čtvrtiny rodičů. Nevěřím, že by existovalo toliká rodin, v nichž by měly děti jen samé jedničky od pondělí do pátku a rodiče sotva stihli sledovat, co se vůbec jejich děti učí.
Musejí se naučit se učit.
Někdo to neumí dlouho.
Někdo má výhodu extrémně dobré paměti. Ale těch děcek taky zase tolik není.
Rozkládat si vhodně učivo, naučit se techniky - např. zakrývání částí textu a vyprávění nahlas. Potom spojování částí textu ( to myslím ten děják, zemák, příroďák) Co se vysloví nahlas minimálně 3 x má asi o 75% šanci se v mozku uchytit než jen přečtené a nevyslovené.
Určitě děcku pomáhat, zkoušet ho z jednotlivých předmětů - hlavně těch všeobecných. Klidně napovídat a radit, pak to zkusit bez nápovědy ( často si pak při písemce člověk vzpomenu na tu nápovědu
). Matiku, češtinu může dělat na internetu formou doplňovaček.
Určitě se to zlepší. Jakékoliv úsilí věnované tímto směrem většinou znamená zlepšení a sklizeň svého ovoce ( vlastní zkušenost). Důležité je si ten čas najít a věnovat se tomu.