Přidat odpověď
Martino,
to těžko, pokud mu není obor blízký a pokud z něj umí tak akorát to ze základky.
Já bych dala fyziku a přírodopis, protože jsem se jim věnovala na VŠ, chemii a matiku, protože jsou to blízké obory, zeměpis jen obecný a jen díky tomu, že i to je součást mého původního oboru. Ale dějepis a češtinu bych učit dobře nemohla. To není jen o tom mít ty znalosti, ale právě si je umět promítnout do všech těch didaktických záležitostí, v souvislostech. A odborník na jeden obor většinou už nebývá odborník na 10 dalších, takže chybí i ty znalosti.
Ale je fakt, že při frontální výuce a klasické skladbě hodiny opakování starého - motivace k novému - nové učivo - shrnutí a opakování, kdy se za dokonalost považuje prezentace místo klasického přečtení kapitoly z učebnice a zápisu na tabuli, je možné zvládnout odučit vše. Ale pak to právě bude jen o tom převykládání učiva, byť třeba zajímavějším (no možná spíš líbivějším) způsobem. Na to netřeba žádných metodik.
Předchozí