Kudlo,
na mojí ZŠ dělal hvězdu hvězdou především vzhled. U kluků pak přidávala na oblíbenosti otevřenost, taková ta všeobecná kamarádkost, u holek nenafrněnost.
V mojí třídě mám hvězdy skryté, holku a kluka všeobecně velmi oblíbené. Ta holka si toho možná je vědoma, mně někdy leze krkem, protože je tak sladce holčičkovská (trochu rozmazlená, občas se dělá hloupější, taková trochu hračička), až to bolí, ale jinak jednoznačnou kvalitou je, že je opravdu empatická (většina dětí v tomhle věku má ještě v centru sama sebe, ale ona vždy dokáže vystihnout podstatu společenského problému), kamarádská, trochu šaškuje, takže pro ostatní je zábavná...
Kluk si své pozice vědom není, naopak se dlouho snažil zavděčit jedné samozvané hvězdě, bál se vyloučení z kolektivu. Ale já vím ze dvou zdrojů (sociometrické šetření a moje vlastní diagnostika ještě před tím šetřením), že ho mají rádi opravdu všichni. A i když přesně nedokážu vystihnout, v čem to vězí, tak to naprosto chápu. On na jednu stranu v ničem extra nevyniká, ale jako celek prostě vyčnívá. Takový skvěle obyčejný kluk.
Samozvaná hvězda má nějaké charisma nebo nevím, ale opravdu nemá nouzi o obdivovatele a obdivovatelky, ačkoliv na něm vcelku nic obdivuhodného není. Pokud má nějaká nej, tak jsou vysloveně negativní. Přesto právě on dokázal během pár týdnů naprosto ovládnout více než polovinu kluků, včetně toho výše zmiňovaného, nezdravým manipulativním způsobem, a nepřijít do toho prázdniny, kdy se ten systém přirozeně narušil (kluci se delší dobu neviděli), byl by z toho opravdu problém. Letos už to taky zkoušel, ale naštěstí se změnila celková atmosféra, dost kluků dozrálo, a vlastně i on víc zapadl do průměru, tak se to daří kočírovat. Ale musím být ve střehu, tuhle hvězdu není záhodno nechat zářit, protože s tím, co umí, by dokázal znepříjemnit situaci i mně...ve svých osmi letech
.