Yuki,
tohle je velmi specifické dítě. Mám pro něj PLPP (problémy má od první třídy, "dojel" na nestíhání PPP, měl mít dodatečný odklad), takže dostane z tohoto diktátu jedničku, můžu si u něj dovolit ostatní chyby pro tu známku ignorovat
.
Já to s doplňovačkama zkoušela, zkusila jsem i variantu dopisovat jen ta slova s daným jevem, ale je to k ničemu. U doplňovačky se nechytá, protože nezvládá sledovat text, když diktuju (a že diktuju pomalu, po slovech, ale on se v tom prostě neorientuje, jak by bylo potřeba, plus problémy s pozorností) a má špatné porozumění textu, takže je k ničemu, aby si to četl sám. Diktát s ignorováním ostatních chyb je jediná schůdná varianta.
Mám tam dítě, co je na tom ještě hůř, podstata problému úplně jinde...
Obzvlášť u těchto dětí mám problém se známkami, protože vím, jak hrozně moc doma dřou, že u nich ze všeho nejvíc záleží na tom, kdy dozrajou a poskočí (a že je to vždy hodně znát), a jak moc je ty špatné známky trápí. Přitom bez známek se dalo krásně pracovat s tím, o kolik se zlepšili proti minulému diktátu, dalo se s nimi mluvit o tom, v čem chybují....teď prostě vidí jen to číslo....
A protože jim na rozdíl od tvého syna chybí i nějaký ten bod IQ, tak je to vše ještě trochu těžší. Oběma jim totiž chybí přes veškerou snahu schopnost posoudit, jestli něco umí nebo ne, zatím jsou oba závislí na tom, co se jim řekne
.