Monty,
gympl, kam chodí tři z našich holek patří mezi ty, kam se dostane skoro každý. Dokonce i na osmiletý, i když už se převis zvyšuje, tak před pěti lety osmiletý nenaplnil třídu ani v druhém kole (v tom se tam dostala naše nejstarší jen na základě samých jedniček na vysvědčení...a ne sama), před třemi byl převis 12 dětí (a i tak to jedna z dvojčat zvládla nedostat se tam, nervy, nepozornost, nízké body za vysvědčení). Nejmladší se tam loni dostala na odvolání s poměrně nízkými body. Mám známou, jejíž dcera by se tam bodově dostala na jednom z prvních míst, zatímco na gympl v okresním městě se nedostala ani na odvolání (ale ani nebyla moc čarou)...
Přitom my jsme s tím gyplem náramně spokojení, na rozdíl od toho bližšího a vyhlášenějšího je víc přírodovědně orientovaný, méně konzervativní (není tam tlak na výkon), lidsky a rodičovsky vstřícný...v olympiádách si oba gymply zdatně konkurují, loni to bylo spíš ve prospěch toho našeho, letos zase vede spíš ten vyhlášenější...
Rozdíl je především v tom, že ten náš je v zastrčeném koutě okresu, má malou spádovou oblast a poměrně velkou konkurenci v dalších podobně velkých městech z jiného okresu, kde jsou také gymnázia. Ten vyhlášenější gympl je v centru okresu, je to dopravní uzel, snadno se tam dojíždí...
Když se hlásily na gymnázia naše holky, tak na přijímačky na bližší a vyhlášenější gympl šlo asi 10 dětí z naší základky, na ten náš jsme dávali přihlášku jen my a loni tedy ta naše známá odtud, ale stejně tam nechtěla (hlavně ta její dcera).
Jo a kamarádky dcera se nedostala na gymnázium (trojka z matiky, ztratila tím hodně bodů), jen na tom přírodovědném lyceu (z druhého kola přijímaček) a je tam šťastná....pohybuje se mezi maturanty, dělá na projektech svých učitelů (nějaká měření a zkoumání v terénu), z matiky (a vlastně ze všeho) má jedničku....
Je fakt, že pro mě je zásadní spokojenost dítěte a pak tedy aby mělo šanci tu maturitu udělat, což nějak mám pocit, že by ať už naše holky, nebo ta kamarádky dcera, měly zvládnout bez problémů, protože všem pěti jejich školy dodaly motivaci se učit a něco umět. A to považuju za dost zásadní.
Takže podle mě stojí za to se pídit....někdy to náhradní řešení přinese víc pozitiv, než to původní
.