Monty, takže ani jinými slovy ty informace o TGM v písemce neměl. Děkuji za odpověď.
Co se týká dalších písemek je možné, že to, co syn považuje za věcně stejné sdělení, je ve skutečnosti neúplná a/nebo (mírně) chybná odpověď. Čemuž pak poprávu náleží hodnocení chvalitebně či dobře.
V příkladu, který jsi sem dávala, to tak bylo - hilsneriáda a defenestrace obsahově neodpovídaly správně na otázku, nešlo o problém "vlastních slov" (to tedy kromě toho, že tam další info zcela chyběly). A ty jsi nechápala, proč "je to málo". Syn může být obdobným způsobem nevnímavý k rozdílu mezi správnou odpovědí "jinými slovy" a částečně chybnou odpovědí. On ti samozřejmě nekecá, jen to prostě nepozná
Samozřejmě může být učitelka úplně blbá, a pouze doslovné citace uznávat hodné hodnocení "výborně", v tom případě bych se obrátila na vedení školy. Takové "učení" nemá smysl, nejde-li o přednes básně.