tak já to už na zš milovala, a moc ráda se v češtině pitvám pořád
stejně jako někoho baví matika, jiný je nadaný prakticky a šikovný na ruce, dalšího baví práce s jazykem. proč upírat dětem možnost objevit, jak se s jazykem dá pracovat, co způsobí, když změníme slovosled, nedáme správně čárku, apod. neodvážila bych se to nazvat krávovinou, stejně jako nenazvu krávovinou logaritmy (naprosto si nepamatuju, co a jak s tím, nepoužiju to), trénování přeskoku přes kozu, apod. na základce mají děti mít možnost zjistit, co by je bavilo, čemu by se chtěly věnovat.
práce s jazykem rozvíjí myšlení, logiku, umění se vyjadřovat a nepsat jako hotentot. a je velká škoda tohle dětem upřít a omezit je na výuku vyhledávání informací na internetu a rozvíjení schopnosti vše okecat.
moje letošní třída je v tomto bohužel mírně zaostalá, a je to hodně znát na kvalitě vyjadřování, na tom, jak umějí/neumějí písemně formulovat názory a myšlenky. nerozlišují formální a neformální text, apod. protože nečtou.