Přidat odpověď
Renko, tak i na základce je dané miminum, které by mělo dítě zvládnout. Pak už je na každém, jak moc do hloubky chce a může jít. Proč omezit učivo jen na to, co rodiče považují za důležité/nedůležité. V určování VČ je to pro mě třeba podmět a přísudek, umět určit přívlastek, přísl. určení (místa, způsobu), předmět. Jsou žáci, kteří stěží zvládnou určit Po a P, a jsou žáci, kterým nedělá problém zvládnout složitou stavbu věty a s jazykem různě pracovat. Úkolem učitele je diferenciovat učivo pro žáky tak, aby každý získal max možné znalosti a dovednosti na své úrovni - každým, myslím i žáky nadané. Pokud vím, že mám ve třídě žáka, který chce studovat právo, pracovat s jazykem, apod, tak ho nebudu omezovat v jeho znalostech, protože Pepa od vedle nepozná podmět a nechápe, proč by taky měl. U Pepy se tedy omezím na nejnutnější základ, a budu rozvíjet jiné dovednosti, které se mu budou hodit (např. jak napsat dopis, jak se orientovat v žádosti, nebo aby nepsal nespisovné nebo hovorové výrazy do oficiální žádosti, apod). Tomu nadanému žákovi, u kterého je předpoklad, že ho jazyk bude živit, nezatajím kouzlo doplňku, nebo ho neodkážu na gympl, s tím, že mu to prozradí až tam.
Předchozí