Přidat odpověď
Aleno, tohle, bohužel a k naší smůle, není pravda. Já jsem tam stará, že si pamatuju, jak se v devadesátých letech známkování v první třídě zrušilo. Bylo to velkým úsilím mnoha lidí a naděje projektu spočívala v tom, že nejdřív se to zkusí v první třídě a dobrá praxe potom napomůže lidem pochopit, že to tak fakt jde a postupně zrušit známkování celé. V té době ti učitelé, co jsou teď už v letech, vypetaní a unavení, byli mladí a chtěli pro děti lepší školu. Také bylo mnohem víc dobrých ředitelů. Návrat známkování si ale naprosto nekompromisně vynutili rodiče.
I kdyby tohle pravda nebyla, tak nedaleko kolem nás je dost dobré praxe k nahlédnutí, lidé cestují, informace jsou k dispozici. Přesto změnu nechtějí.
Pro drtivou většinu učitelů by bylo přestat známkovat úleva, pokud by tedy měli k dispozici jiný nástroj k udržení kázně. A to je také jádro problému.
Předchozí