Přidat odpověď
Ja si myslim, ze by bylo nejlepsi opustit paradigma deti se SPU a deti nadanych a prijmout tezi, ze neexistuje prumerne dite. Ze kazde ma sve vzdelavaci potreby. A resit to na urovni predmetu. Ve skole se tremi paralelkami mit treba tri urovne cestiny a matiky. Bystri a se zajmem o tento predmet chodi na jeho ackovou verzi. Ti, co je to nebere nebo jim to nejde, chodi na ceckovou. A Pepicek muze chodit na ackovou matiku, ale na ceckovou cestinu, a nezije s nalepkou. Mit treba vytvarku ve dvou urovnich - zajima me / nezajima, hudebku taky. Mit vice volitelnaku. Kazde dite nechat vysetrit skolnim psychologem a pomoci mu urcit ty odpovidajici urovne predmetu. Ktere jsou samozrejme pruchozi. Jee, to zni krasne. Odpadlo by podle to nalepkovani nadany/nenadany, odpadl by ten rigidni tridni kolektiv, kazdy by mohl nekde vyniknout - i ten prumerny zak by se mohl citit dobre v te ceckove cestine, kde by byl dobry.
Nikdo totiz neni prumerny, a tim, ze vytvorime sirokou cast zaku se SPU a pak dalsi cast onalepkovanych nadanim, tak tam vznikne ten stred, o jehoz potreby se nikdo nezajima ...
Předchozí