Přidat odpověď
Dlouho očekávaný návrat do školy vytáhl na povrch dlouhodobý problém s chápáním instrukcí u našeho 9 letého syna s AS. Nemá ho jen ve škole, promítá se to do všeho. Je nutné kouskovat na jednotlivé kroky, ověřovat, že instrukci dobře pochopil. Když se známá věc podá jinak, než je zvyklý, tak se ztrácí a nechápe, co se po něm chce. Obvyklý problém je při zadávání úkolů, kdy sice učivo umí, ale ze zadání nechápe, co se vlastně po něm chce. Při písemné formě je to ještě horší než ústně, čte mizerně, čtené informace vnímá špatně, něco přečte, ale z půlky neví o čem to bylo.
Dneska nastal problém při písemce, kdy nevěděl, jak se s úlohou vypořádat. Sice se ozval s tím, že neví, jak to má udělat, ale dostal vynadáno, že se to měl naučit. Ale učivo uměl, zaskočila ho pro něj nejasná forma. Jenže to paní učitelka nepochopila. Při distanční výuce to zadávání prostě vypadá jinak, navíc mu to doma přetlumočíme, pokud se nechytá. S výjimkou pár týdnů na podzim jedou distančně už rok. Učitelka se jim ve třetí měnila, sotva děti poznala a v distanční výuce, kde má asistenci, řada jeho problémů není zřejmá. Takže budu muset nějak diplomaticky sdělit paní učitelce, že ten 3.stupeň podpůrných opatření nemá pro nic za nic a potřeboval by to zohlednit zejména v těch písemkách. Ale vlastně nevím, co můžu požadovat. To co má v papírech je z 1. třídy a tam se přeci jen pracovalo jinak, takže je to zaměřeno na verbálno. Ale teď už hodně pojede písemno. Do SPC jdeme za pár týdnů, takže tam se domluvím, ale potřebuju to vyřešit rychle, protože těch písemek bude asi dost, aby se nahnaly známky.
Předchozí