Občas si pročítám různé zprávy a analýzy inspekce a fascinuje mě, že se v podstatě dávno ví, co funguje, a jak to dělat líp – ale nedělá se, furt se jede po starým.
Viz právě tady – plus mínus se praví, že žáci, kteří mají rodilého mluvčího, dosahují lepších výsledků. Navíc víc než polovina vyučujících nemá kvalifikaci. Tak se to konstatuje a hotovo. Proč by to stát nějak řešil... Kdo o to stojí, rodilého mluvčího si zaplatí sám.
"Na čtvrtině navštívených škol působil rodilý mluvčí"
No to kupodivu přesně koresponduje s pravidly Fulbrightovy nadace, která dává školám rodilého mluvčího jednou za 4 roky na rok
Byť teda předpokládám, že někteří rodilí mluvčí budou logicky i nefulbrightovského původu.
Připadá mi mimořádně trapné a nesystémové, že má u nás zvyšovat kvalitu výuky nějaká nadace.