Ahoj Ester,
musím říci, že mi to jako matce prvňáčka připadá hodně. I podle zkušenosti, kterou máme ve škole my (podotýkám, že jsme zřejmě měli štěstí na paní učitelku, zatím aspoň mám v tomto směru dobrý pocit). Ondra mívá písemný úkol tak v rozsahu 3 - 4 řádků v písance nebo max. deseti příkladů (většinou jde pouze o doplnění výsledků do učebnice, nikoliv o přepisování celých příkladů do sešitu). Jeden den vždy mají úkol z matematiky, druhý den ze psaní – paní učitelka to pravidelně střídá. K tomu mají každý den procvičovat čtení – bývá to v rozsahu max. jedné stránky. V pátek písemný úkol nedostávají, mají jen číst. Celkově nám příprava do školy trvá tak 15 – 30 minut, záleží to na tom, z čeho úkol je (matika jde Ondrovi rychle, se psaním je to podstatně horší). A i když tedy máme zřejmě podstatně méně rozsáhlé úkoly než vy, řekla bych, že je to tak akorát. Většinou je děláme na dvakrát, ale pokud je z nějakého důvodu třeba, aby si úkol udělal najednou, má Ondra už někdy na konci problémy se soustředit (a dělá díky tomu chyby).
Podle mého názoru by rozsah úkolů stál za promluvu s paní učitelkou. Možná by taky bylo dobré zjistit, jak se rozsah úkolů jeví ostatním rodičům, popř., jak je to v ostatních třídách (je-li u vás nějaká paralelka).
Jsem zvědavá, co na to odborník (kterému bych nerada „fušovala“ do řemesla).
Předchozí