Článek se mi zdá být dost podivný a úplně mu nevěřím. Ve školství pracuji už několik let jako asistentka pedagoga a vychovatelka. Naše ZŠ má pod sebou i MŠ a já sama mám i nějakou praxi v MŠ. Není možné, aby na 25 dětí byla jedna učitelka s asistentkou! Jedna učitelka ve třídě chodí na ráno, tzn. že nastupuje třeba v 6.00 (dle toho od kdy začíná v MŠ provoz, nebo provoz třídy - naše mš má 4 třídy a provoz různý, jedna třída funguje od těch 6 hod, jiná třída končí v 17 hod. aby se pokryl celodenní provoz a děti dle potřeby přechází do jiné třídy) a je tam do oběda. V 9,30 nastupuje druhá učitelka, která pomáhá té první s dopoledním hlavním programem a je tam s dětmi do odpoledne. Pokud je ve třídě dítě, které potřebuje asistenci, tak asistentka u nás nastupuje v 8 hod. a je tam do 12 hod. Asistentky mají v naprosté většině jen 1/2 úvazek! V článku se píše, že asistentka odchází v 15,30. Ani učitelka nemůže být ve třídě od 7 do 16,30 jak se v článku píše, to je naprostý nesmysl! Každá učitelka má přímou a nepřímou pracovní dobu. Tzn, že pokud má plný úvazek tedy 8 hod, tak 6 hodin je s dětmi a 2 hodiny má nepřímou pracovní dobu která slouží na přípravu kterou si může dělat i doma. Pokud je ve třídě např. autistické dítě, tak nemůže být plný počet dětí ve třídě tedy 25 ale kvůli tomu autistickému dítěti se počet snižuje na max.23 dětí! Dále jsou v MŠ i uklízečky, kuchařky. Pokud dítě rozlije mléko, tak starší děti si je utřou samy, jinak je tam od toho uklízečka, která je schopná (alespoň u nás) s dětmi pomoci!Neznám učitele, který by fungoval celý den jako policajt. U nás jsou děti tak zaměstnané, že na blbiny nemají čas. Jestli si učitel děti nedokáže usměrnit, tak to není dobrý učitel! Mám pocit, že článek psal někdo, kdo práci v MŠ vůbec nerozumí!
Předchozí