Ten konec pro mne mluví za vše, učitelka, která napíše, u nás jsou děti tak zaměstnané, že nemají čas zlobit, rozlít mléko... pro mne není důvěryhodná učitelka. Já si to tedy velice představit umím, že uklízečka nečeká a nenahláží do třídy, kdy je potřeba utřít rozlité mléko je asi v každé školce, tudíž dojít pro uklízečku (která má též svou práci), říct jí o pomoc, v tu dobu je ve třídě+ jen jedna učitelka nebo žádná... z toho pramení další menší katastrofy, jako že dítě do mléka šlápne, takže jít ho převléct.. a hlavně z toho stresu a nepohody pramení to, že učitelka není v klidu, přenáší se to na děti... no a ty více zlobí. A mít více problematických dětí ve třídě.
Jestli je asistentka na poloviční úvazek, tak pak to dítě je bez asistenstky nebo odchází domů ?
23 i 25 dětí ve třídě mi připadá zvládnutelné s neproblémovými dětmi, s jedním problémovým a asistentkou, možná dvě problémové a dvě asistentky... ale víc problémových dětí už vidím jako problematické a hlavně ony jsou problémové děti a problémové děti. Holčička s lehčí formouo Down. syndromu je pravděpodobně jinak náročná než autistické agresivní dítě, jak pro asistentku, tak pro okolí... v druhém případě si myslím, že i jedno, dvě takové děti a je to nezvládnutelné a zatěžující učitele, ostatní děti...
ale hlavně, učitelka co si myslí, že děti stačí zabavit a je po problému, to se mi nelíbí, takhle to nefunguje. Seelepší učitel nezvládne situaci, kdy je přetížený (a dlouhodobě, to musí vést i k vyhoření), a s tímhle názorem od kolegyně, podle mne tím spíše. Asi to dělám špatně, nezaměstnávám děti dostatečně, když zlobí. Jenže ono je to i o chvílích pohody, volné hry a nikoli neustálého zaměstnávání dětí, aby nezlobily.
Předchozí