Deníky Fotoalba Recepty Vzkazy
    

Patří do deníku

Amari fajta - vzdělávací workshop o Romech

Autor: Romčátka , 3.9.2009



Workshopy Amari Fajta




Amari Fajta je projektové vyučování RVP MŠMT ČR. Tato série představí v průběhu podzimu 5 workshopů, které budou vedeny lektorou Mgr. Libuší Křenkovou a romským muzikantem a spisovatelem Gejzou Horváthem.

Workshop je určen pro učitele prvního a druhého stupně ZŠ, pro víceletá gymnázia, dětské domovy, studenty pedagogických fakult a inspektory ČŠI. Cílem je přivést žáky k životním dovednostem, postojům a hodnotám. Projekt Amari Fajta je doplněn dramatizací paramis a počítá se zapojením rodičů do vzdělávání svých dětí.

Prosíme zájemce, aby kontaktovali muzejní lektorku Marii Palackou na lektor@rommuz.cz nebo telefonicky na (+420) 545 571 798.

Program bude obsahovat aktivity z ČJ, romštiny, hudební a pohybové, výtvarné, rukodělné (výroba jednoduchých loutek k paramisám).

Přineste si s sebou tyto pomůcky: krabičky od bonboniér nebo jiné krabičky (na výrobu loutek, scény a plastické mapy), kreslící a psací potřeby, lepidlo, nůžky, nožík, šicí potřeby (hl.jehlu s velkým uchem), romský kroj popř. dlouhou a širokou sukni, velký šátek, hudební nástroje, silný háček na háčkování, páraná černá příze, atlas světa, balící papír, výkresy, rodinné fotografie.
Po absolvování všech lekcí obdrží účastníci worshopů osvědčení k atestacím MŠMT ČR a manuál Metodické listy – Amari fajta.

Cena jedné lekce: 300 Kč.

První lekce: 23. 9. 2009 V 9:30, název: Barevný je svět
Program
9:30 – 11:30 Jak získat rodiče a žáky k aktivní spolupráci (komunitní kruh, logo osobnosti)
11:30 – 12:30 Oběd
12:30 – 17:30 Zásady psychologie učení (nepřítomnost ohrožení, smysluplný obsah, přirozený výběr aktivit)

Druhá lekce: 30. 9. 2009 v 9:30, název: Život v osadě
Program
9:30 – 11:30 Zásady psychologie učení (Přiměřený čas, dokonalé zvládnutí, okamžitá zpětná vazba)
11:30 – 12:30 Oběd
12:30 – 14:30 Dramatizace paramisi Můj děda (psaní scénáře, výroba loutek a scény)
14:30 – 15:00 Přestávka
15:00 – 17:00 Dokončení dramatizace, hodnocení

Třetí lekce: 7. 10. 2009 v 9:30, název: O velikém putování Romů z Indie do Evropy
Program
9:30 – 11:30 Výroba plastické vlastivědné mapy Cesty Romů
11:30 – 12:30 Oběd
12:30 – 17:30 Dramatizace paramisi Hadí princ

Čtvrtá lekce: 14. 10. 2009 v 9:30, název: Putování vojvody Andreje po středověké Evropě
Program
9:30 – 11:30 Plastická vlastivědná mapa středověké Evropy (výroba mapy jako prostředku poznávání cesty a života Romů)
11:30 – 12:30 Oběd
12:30 – 14:30 Aktivity v romském táboře (kovářství, bylinkářství, léčitelství aj. řemesla)
14:30 – 15:00 Přestávka
15:00 – 17:30 Činnost středověkých Romů na jarmarcích (např.loutkohra)

Pátá lekce: 21. 10. 2009 v 9:30, název: Romové v 19. a 20. století
Program
9:30 – 11:30 Tradiční romská řemesla, ženské práce (drátenictví, ruční tkaní, šití ze zbytků, léčitelství aj,)
11:30 – 12:30 Oběd
12:30 – 17:30 Dramatizace paramisi Hančuša (doprovodná hudba Gejzy Horvátha)

Oznámkujte článek (jako ve škole)!
1 2 3 4 5
výborný nedostatečný
Průměrná známka: 1 (známkovalo 3 čtenářů)
Zobrazeno doposud 992 x.
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.