| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Neschopnost opisu

 Celkem 45 názorů.
 petluše 


Téma: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 18:33:42)
Dobrý den,
jsme s dcerou objednané do PPP poradny ale jsem docela zoufalá. Dcera píše jako "prase". Diktát napíše s drobnýma chybama ale čitelně. Ale když má opsat docela jednoduchou větu, neopíše. Resp. napíše jí dohromady, tam kde v textu je I napíš Y a obráceně. Prostě,podle mne těžší věc-diktát napíše vcelku dobře (občas správně občas má drobné chyby,tak nějak nevyčnívá z vrstevníků) ale lehčí věc opis nezvládá. Setkali jste se s něčím podobným?
 Markéta,kluci 9 a 3 
  • 

Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 18:43:13)
Syn to měl taky tak, ptala jsem se učitelky a ta říkala, že diktát je pro děti daleko lehčí než opis, jen napíšou, co slyší, ale při opisu musí napřed přečíst, převést do psacího písma a napsat.

Syn s tím bojuje doteď, diktáty pěkné, při opisech,aby stíhal ingoruje diakritiku a občas nějaké písmeno.
 petluše 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 18:46:31)
Markéto díky, no holka je druhačka, má teď opravdu ošklivé známky, doporučena právě ta poradna. Nevím jak jí pomoci, doma opisujeme,trénujeme. Nic víc asi neudělám.
 Bubu77 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 18:48:53)
A vloni měla opisy v pohodě?
 monika 
  • 

Re: Neschopnost opisu 

(30.9.2013 20:40:38)
v 1tr. se neopisuji vety.problem byl ze hrozne skrabala,ale to jsem moc neresila.ted ji dam opsat 3 vety a nema ani jednu bez chyby.nevidi carky, tecky...nektere veci si najde a opravi,ale jsou carky ktere proste v textu nevidi...
 Líza 


Re: Neschopnost opisu 

(30.9.2013 21:16:38)
Zítra hned dopoledne zvedni telefon a objednej ji do pedagogicko-psychologické poradny. Dítě, které "škrábe" a dělají mu problémy v psaní věci, které už by správně mělo mít zvládnuté, může mít dysgrafii (nebo nejen ji) a tu je třeba chytit včas, aby se s ní dalo pracovat, a taky aby přestalo být traumatizované tím, že je teda asi blbé nebo lempl, což takovým dětem často podsouvá okolí s učitelem v čele.
 Eržika. 


Re: Neschopnost opisu 

(30.9.2013 21:46:36)
Lízo, také to tak vidím...

Ovšem u nás trvá objednání do PPP cca 5 až 6 měsíců! To na psychologické vyšetření, na speciálněpedagogické další 2 až 3 měsíce.

Získání razítka na dysdoučování (papír jsme měly od špičkové klinické psycholžky, ale ta nemá to správné razítko) mi trvalo od března do října. ~o~~8~~a~
 monika 
  • 

Re: Neschopnost opisu 

(30.9.2013 20:35:14)
ahoj,tak tu ctu vase pristevky a bulim jak zelva.dcera donesla behem dvou tydnu dve 4 z CJ.je ve druhe tride a probiraji abecedu.neni schopna opsat text a srovnat slova podle abecedy..psani nam nikdy moc neslo ,ale 4 ve druhe tride!!!!!co bude dal????jinak holky preji pevne nervy.
 Martina, 3 synové 


Re: Neschopnost opisu 

(30.9.2013 20:40:17)
Klid - naučí se to, někomu to trvá, ale nakonec se to nějak poddá. ~x~
 Bubu77 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 18:48:20)
Já myslím, že na tom není nic divného. Nepíšeš, která třída je, ale jestli první nebo druhá, tak myslím, že se to poddá. U nás pomáhá domácí trénink a motivací jsme zjistili, že když dítě hodně chce a zapne soustředění, tak to najednou jde. Je fakt, že z diktátů nosí 1 a 1 s podtržítkem a z opisů 1- nebo 2. Ale opravdu, jak je motivované, tak najednou jdou jedničky s podtržítkem ~o~ ~;)
 jalinka 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 19:08:11)
Není to nelogické. Při diktátu slyšíš - píšeš. Při opisu koukneš na předlohu, musíš si zapamatovat, co tam bylo, protože když píšeš, koukáš už jinam. Děti tak často píší, co si zapamatovaly podle zvukové podoby toho slova nebo věty, ne ten "vizuální obraz". Můžou mít taky horší koordinaci oko-ruka. Můj syn psal při opisu ještě ve třetí třídě místo "když" "kdiš", protože to si prostě zapamatoval. V PPP vám určitě poradí nějaká cvičení, aby byl opis pro dcerku lehčí:-)
 Míša a kluci 05/02,7.1.05 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 19:32:09)
Nevím, o které třídě je řeč. Ale nám učitelka loni,když byl kluk ve druhé říkala,že je to pro ně těžké.A doporučila prostě jen trénovat.Snažila jsem se,aby aspoň každý druhý den opsal 3-4 řádky.Myslím si,žemu to dost pomohlo.
 ..maya.. 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 19:40:57)
Jde o dysortografii, syn ji měl taky, trénovali jsme opis a opravy a teď už opisuje bez chyb. Problém měl ve 2 a 3tř, teď je páťák. V ppp ti dají doporučení jak doma psát a do školy úlevu aby si mohla diktáty a nebo opis zkontrolovat, nebo bude psát jen polovinu.
 sarmi 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:14:36)
petluse pise, ze ji dela problem opis, diktat pise citelne. kdyby byla dysortografik, neprecetla bys po ni ani diktat. ~3~
 ..maya.. 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:21:23)
no píšu co máme my v papírech z PPP, diktát po synovi přečtu naprosto v poho, dysortografie je trošku širší pojem ne? Nepleteš si to s dyslexií?
 ..maya.. 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:23:55)
Jak poznáte, že Vaše dítě trpí dysortografií?
Existují specifické znaky, které by Vám měly napovědět, že Vaše dítě může trpět dysortografií.
Pokud si Vaše dítě stěžuje, že ve škole nestíhá psát, co mu učitelka diktuje, stojí to za zamyšlení. Tyto děti mívají velmi neúhledné sešity, zaměňují písmena, vkládají a vynechávají písmena, nedisponují schopnosti rozložit slovo na menší jednotky atd.
Zdá se Vám, že píši o problémech, s kterými se Vaše ratolest potýká?
Neváhejte a obraťte se na nejbližší pedagogicko-psychologickou poradnu.
Jestliže pedagogicko-psychologická poradna potvrdí dysortografii, napíše Vám o tom zprávu, kterou dítě či Vy předložíte ve škole. Učitel je poté povinen brát tuto skutečnost


u něj se to projevovalo právě vynecháváním písmenek nebo znamének~;)
 sarmi 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:25:13)
nepletu ~;). chapu, jak to myslis. vzhledem k tomu, ze je ve druhe tride (nebo se pletu?), ma podle me jeste narok na horsi vzhled opisu, vzhledem k tom, co uz psaly holky vyse - precist, zpracovat do psane formy, napodobit perem... nejspis to casem natrenuje.~3~
 sarmi 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:28:46)
ctu znova, tu druhou tridu jsem spletla s jinym prispevkem ~3~.
 ..maya.. 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:29:28)
to je jedno~3~
 ..maya.. 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:28:58)
jj jasně, u nás toho bylo víc, v PPP jsme byli na konci druhé třídy, ve třetí měl úlevu, trénovali jsme a letos jako páták píše v poho bez chyb...nejsem odborník a nedokážu to přes net posoudit, pouze jsem napsala jak to měl můj syn...je dysortografik a problémy mu dělal opis, ne diktáty, písmo má úhledné ale chyběly mu písmenka a čárky, tečky atd..

mě už fakt nebaví jak se tady všichni chytají za slovíčka, pakárna~t~~t~~t~
 sarmi 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:31:45)
to myslis me? ja zadne slovicka nechytam, jen jsem odpovidala co si myslim.
pritom se divam na dvojku, narvalove me uplne rozneznili.~s~
 sarmi 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:36:48)
a pokud jen pise necitelne, ale hrubky moc nedela, neplete pissmenka, mekke a tvrde slabiky, bude to spis dysgrafie. ale to jsou takove diagnozy od klavesnice, to neber smrtelne vazne ~3~~;)
 petluše 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:47:46)
Díky za názor, počkám na tu PPP,doufám,že pak bude paní uč. brát na ní trochu zřetel a dcerka se naučí(resp. dostanem návod) jak trénovat.
 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:50:12)
petluše-my teda žádný návod nedostali,jen zprávu pro školu...on má teda jště i poruchu pozornosti
 ..maya.. 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 21:18:02)
tak ted už to je jedno, není to aktuální, tenkrát prošel jak psycholožkou tak pedagogickým vyšetřením, byli jsme tam dvakrát po cca 2hodinách a rozebraly ho fest, takže si myslím že se nespletly..ale je to stejně ted už jedno protože jsme to učením a cvičením odstranili...on má navíc lehké add, je bez medikace, nikam nedocházíme protože mu to v životě nepřekáží, dřív zapomínal atd ale ted funguje v pohodě...ale jak jsi sama napsala dg přes net se fakt nedá:-)
 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 21:19:10)
odtranili nebo minimalizovali???ty dys se odstranit nedají
 Cesmína 
  • 

Re: Neschopnost opisu 

(22.10.2011 11:41:29)
Nedají? Nám neurolog s psycholožkou vysvětlovali, že kolem 5té třídy se to většinou srovná (většinou, ne vždy), že mozek dospěje a dys zmizí.
 .Katka 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:11:52)
Moje mladší dcera má špatnou koordinaci oko-ruka a opisování jí dělá velké potíže. Úkoly, kde měla něco opisovat z učebnice, jí trvaly příšerně dlouho, osm příkladů do matematiky opisovala půl hodiny. Pak jsem ve třetí třídě přišla na to, že když jí to nadiktuju, má úkol hotový za deset minut i s výpočty. Pak jsem jí diktovala i doplňovačky do češtiny, nejdřív mi řekla, co tam patří, pak jsem jí to nadiktovala. Paní učitelka jí ovšem absolutně znechutila prvouku, protože si zakládala na sáhodlouhých zápisech, které děti musely opisovat do sešitu z tabule. Návštěva PPP je podle mé zkušenosti dobrá jedině tak k uklidnění rodičů („není hloupá, jen je dysgrafik“), nic užitečného nám tam neporadili.
 .Katka 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:15:21)
Malou perličku - tuhle jsem jí nechala třikrát pod sebe napsat slovo „objednávka“, protože to pořád pletla. Před mýma očima napsala:
objednávka
objednávka
obědnávka
 ivaxx 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:20:16)
Ano - syn je dyslektik s ADD a diktáty má pravidelně mnohem lepší než opisy. V PPP mi to vysvětlili tak, že je pro něj mnohem obtížnější rozložit pozornost na čtení, zapamatování a napsání, než jen na čistě zápis dle diktátu.
Dělá chyby přesně, jak píšeš - výměna i-y, kde ještě nezná pravopis, spojení slov, zapsání jiných, velmi podobných....

Jen poznámku - v "běžném" testování na dyslexii prošel v pohodě - psali 1 větu diktátem, opis 1 větu - bez chyby. Na takto krátký okamžik, kdy věděl, že je to výjmečné, to zvládl. I učitelka připustila, že tento test je k ničemu. Při delším testování (v dys-centru) se naplno projevily všechny jeho problémy.
 ivaxx 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:22:48)
Ještě k tomu tréninku - nám se moc osvědčilo kvantitu nahradit kvalitou. Tj. než jej nutit psát celou stránku, napsat 3 věty a pak důsledně před kontrolou zopakovat, co vše bude hlídat - velká a malá písmenka, tečky za větou, narazím na i - kouknu do předlohy atd. Něco už jsme zvládli, ale je to běh na dlouhou trať.
 petluše 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:48:59)
Ivaxx díky za názor.
 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:30:19)
tohle je opis našeho třeťáka
 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:31:31)
nutno dodat,že je dysgrafik-či dysortografik,včil řpesně nevím co tam má napsané...starší byl dysortografik a dysgrafik,u něho ještě nevím-dysorto mu asi ještě ve druhé třídě stanovit nemohli-je to spíš porucha pravopisu...dysgrafik je porucha písma...ale ono je to fuk,učitelky stejně neví která bije~t~~:(
 petluše 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:46:29)
Lipoo, tak to je něco podobného jako u nás. U nás to je krapet méně čitelné, některá slova psaná dohromady.


Holky,děkuji za uklidnění. Dnes přinesla čtyřku z "větší" písemnky resp. opisu a ujely mi nervy. Vím,že jí to nemám říkat, ale počastovala jsem jí nehezky.


 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:48:35)
petluše-ale ona za to nemůže!!!!jen ji srazíš sebevědomí~7~
 petluše 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:50:20)
Lipoo já vím a potom jsem se omluvila. Já se držím,ale ony ty sešity opravdu vypadají jako u čuněte.
 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:52:27)
vhoď ukázku...:-)
 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:52:13)
jinak my měli v první třídě bezva učitelku-brala na syna zřetel i bez papíru,za DU dostával třeba menší text na psaní,"protože když píše míň,má to hezčí"...dostával jedničku,kde jiní dostali trojku-s vysvětlením,že to je "jednička pro Tomáše",protože kdyby si to děcka porovnali mezi sebou,tak je jasný,že by se cítily ukřivdění..šli jsme do PPP na začátku druhé třídy a to měl takovou kráááááávu,že i když měl papír,nosil denně několik sešitů od vzorných spolužaček,aby si to,co nadrápal ve škole,doma přepsal~4~~4~
 Limai 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:47:39)
Tak tenhle opis je přímo luxusní proti tomu,co dokáže stvořit moje dcera druhačka.Mám podezření,že budu muset začít chlastat a stane se ze mě-téměř abstinentky-alkoholička,abych její přepisy vůbec přežila.Bohužel nemohu vložit ukázku,učitelka jim sešity vybrala.
 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 20:49:09)
limai-tak to mě mrzí...ráda bych viděla~t~
 Limai 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 22:10:15)
Lipoo ráda bych ukázala,ale až jim učitelka vrátí sešity.Já jsem měla v plánu založit velice podobnou diskuzi,protože absolutně nevím,co s tím a co si o tom mám myslet.Dcera má problémy s grafomotorikou odmala,už v první třídě jí psaní dělalo potíže,měla problém vystihnout tvar písma,písmenko psala ze všech možných stran a úhlů,několikrát některá písmena navazovala,než je vůbec dokázala napsat.Zrovna minulý týden jsem o tom psaní mluvila s učitelkou,říkala jsem jí,že chci dceru objednat do PPP,ale prý mám ještě počkat,jak se to vyvrbí během druhé třídy.Prý dcera nemá vypsanou ruku,takže máme psát a psát,má psaní hodně trénovat.A když to nepomůže,tak na konci druhé třídy učitelka napíše doporučení do PPP.S tím bych i souhlasila,jenomže.....Dcera nosí z přepisu 4 a 5.Což je motivace jak hrom,nemyslím si,že je nutné,aby hned ve druhé třídě měla čtyřku na vízo,na druhou stranu,ono to na jinou známku vážně není.A pak-jsou stránky,které má dcera tak úžasně,krásně napsaný,a stránky,kdy člověka jímá děs a hrůza.Takže já si dceru stejně objednám hned příští týden do PPP.
 lipoo 


Re: Neschopnost opisu 

(21.10.2011 22:25:11)
tak to s tebou plně souhlasím!!!tohle je teda síla!!!!Do poradny pomalu zakáže,ale pětky dává..fakt síla!!u nás bylo to samé...já ani nevěřila,když coby předškolák s odkladem nedokázal udělat ani vlnovku-že se naučí psát...prostě jsem nevěřila...a naučil~b~..takže já jsem byla nadšená,že vůbec dovedl napodobit ten tvar písma...i když to prostě neudělá ještě jak ostatní-třeba nenapíše normálně osmičku,aby to bylo plynulý,nebo neumí vlnovku...napodobit nějaký kresby,když to dělal v PPP-tak nedokázal...s motorikou má též problémy...zavazovat tkaničky ještě neumí-a to má devět pryč~d~-je teda fakt,že poslední dobou jsem to u něho už vzdala,možná že by se to teď naučil~f~..my byli v PPP na začátku druhé třídy-též na mé vyžádání...teď máme jít v říjnu na kontrolu.
 Mickey szuka cerne ovce :) 


Re: Neschopnost opisu 

(22.10.2011 0:52:10)
Tvl a me ujizdej nervy kdyz se 5tiletej syn netrefi na radek nebo nema stejnomerne velky pismena ~h~ tos me uklidnila ~R^
 Nataš15 
  • 

Re: Neschopnost opisu 

(26.9.2015 8:34:15)
Hrůza

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.