sylvaina |
|
(12.4.2012 12:43:33) Prosím češtinářky o pomoc a opět moc prosím polopaticky. Co je větné schéma a jak se zapisuje? Mám následující úkol: Její chování je nepřípustné, neboť o přestávce má v pátém patře nohy mimo budovu. K tomu mám napsat větné schéma. Můžete mi prosím někdo napsat, jak to má vypadat?
|
Černá kronika |
|
(12.4.2012 12:49:18) Není to odlišit věty hlavní a vedlejší a určit větný členy?
|
sylvaina |
|
(12.4.2012 12:55:39) No myslím si, že ano. Ale stejně nevím, jak to tak naplacato napsat. Musí to být napsatelné na počítači. Já si matně pamatuji ze školy na nějaké vlnovky a dvojpodtržítka- pokud to tedy bylo totéž, ale to asi nejde vytvořit.
|
Sisi Karamelka |
|
(12.4.2012 12:58:32) Matně si pamatuju: základní skladební dvojice je podmět a přísudek, to se spojí nahoře dvojčárkou, přísudek se pak podtrhne vlnovkou, podmět rovně.
|
|
|
|
magrata1 |
|
(12.4.2012 13:01:58) fuj, četla jsem Věčné téma
|
|
Bob+2 | •
|
(12.4.2012 13:18:45) Musíš si určit počet vět, rozlišit věty hlavní a vedlejší a zapsat to do grafu. Na první řádek píšeš hlavní věty i se spojkami a určíš jejich poměr. Na další řádek píšeš věty vedlejší, i se spojkami, a určíš jejich druh. V tomto případě máš jen dvě hlavní věty, takže: 1H neboť 2H Nad spojku udělej šipku doprava (poměr příčinný).
|
sylvaina |
|
(12.4.2012 13:26:09) Díky, díky, díky. Teď už to dáme dohromady. Prosím tě, ty jsi učitelka? Učí se tohle děti do páté třídy? Teda včetně ní?
|
magrata1 |
|
(12.4.2012 13:30:08) dcera v 5.tř. to brala.
|
sylvaina |
|
(12.4.2012 13:32:44) Ta moje ještě ne, ale v propozicích na přijímačky už to je. Tak tu tiše zuřím...
|
|
|
|
Lenaseka |
|
(12.4.2012 13:27:43) taky bych rekla, ze to bude jen urceni druhu vet. Kdyby slo o urcovani podmetu, prisudku,..., melo by tam podle me byt jeste urci vetne cleny.
|
|
|
kiki | •
|
(12.4.2012 15:53:40) Možná by stačilo napsat 1VH,neboť 2VH. Poměry se probírají v osmé třídě ZŠ. Druhy VV v 7.třídě ZŠ.
|
Bob+2 | •
|
(12.4.2012 18:25:09) Asi tak, nevěděla jsem, pro jak staré dítě to chceš. Do 5. třídy jen hlavní a vedlejší věty, i když já to učím až v 7. třídě. Možná by mohlo být jen 1V, neboť 2V, bez rozlišení hlavní a vedlejší věty. Záleží na tom, co už brali ve škole.
|
sylvaina |
|
(12.4.2012 20:30:09) Díky všem. Dneska byl ve škole rodičák, tak jsem toho využila a předložila jsem to paní učitelce. Tvářila se dost vyděšeně. Věty hlavní a vedlejší mají v učebnici až na konci a do těch přijímaček to dozajista ani neproberou. A nebyla si jistá, jak by ten zápis měl vypadat. Budu tiše doufat, že se to v těch přijímačkách neobjeví...
|
|
|
|
|