| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Problémy s pamětí u 8leté dcery

 Celkem 15 názorů.
 joana 


Téma: Problémy s pamětí u 8leté dcery 

(6.8.2013 12:51:42)
Dobrý den,
mám 8-letou dceru, která ukončila první třídu (měla odklad). S drobnějšími problémy ji celkem zvládla, nicméně do budoucnosti si dělám starosti z důvodu jejích problémů s pamětí. Učivo první třídy je koncipované tím způsobem, že se vše omílá dokola. Takže jsme to nějak ustáli.
Dále pak látky přibývá víc a víc a přepokládá se, že dříve naučené si člověk pamatuje. Náš problém je v tom, že dcera to rychle zapomene. Také dlouho trvá, než si nové věci zafixuje. Třeba rozlišit plus a mínus jsme se učili snad dva týdny. V době, kdy ostatní děti sčítali do pěti, nedokázala příklad přečíst. Jednotlivé číslice ano, v příkladě s kombinací s plus nebo mínus se ztrácela a pletla to. Puntíky nebo jablíčka sčítala v pořádku. Další příklad jejích problémů je, že několikrát jsme se během roku učili dny v týdnu. Naučí se to, nějakou dobu to neopakujeme, zapomene to. Stejně tak měsíce v roce - opakované učení se a zapomínání. Naposledy jsem zjistila, že zapomněla svoji adresu. To jsme se učili opakovaně během školky, zuřivě opakovali ještě před zápisem do ZŠ. Mám obavy, co bude dál. Neumím si představit výuku cizího jazyka a slovíček - to si nebude schopná pamatovat a pokud se na to budeme příliš soustředit, utečou nám zas jiné věci, protože na ně nezbyde čas ani síla. To, co jsme se naučili během 1. třídy, umí za cenu velkého úsilí, velkého domácího pracovního nasazení a neustálého domácího opakování (v kolektivu se toho moc nenaučí, spíš se tam jen "veze").
Ještě u ní sleduji jistou roztěkanost a nesoustředěnost, ale to mi nepřipadá tak strašné, jako neschopnost si věci, které se už jednou naučila, pamatovat.
Co bude dál? Jak jí mohu pomoci? Učitelka se do poslání do PPP zatím nehrnula. Prý až to bude potřeba. Dceřiny problémy samozřejmě vnímala, probírali jsme je spolu. Jak se pozná, že už je to potřeba? Má někdo podobnou zkušenost? Jak pracovat na rozvoji paměti jinak, než že se stále dokola učíme zapomenuté věci? Děkuji za jakékoliv zkušenosti. Joana
 erika,2 děti 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 12:56:48)
Tak klidně ji do PPP objednej, jsou tam dlouhé čekací doby. Nic tím nemůžeš ztratit, ba naopak, třeba ti tam dobře poradí.
 Deja 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 13:00:19)
Nevím od kud jste, ale existují i kurzy trénování paměti pro děti. Možná by neškodilo se po něčem poohlednout. A PPP můžeš navštívit i na vlastní žádost.
 joana 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 13:17:37)
Jsme okres Brno-venkov. Pokud máte tip na dobrý kurz, nebo na PPP, uvítám to. Případně i soukromá psychologická poradna. Pokud by to pomohlo, jsem ochotná do toho něco zainvestovat. Děkuji.
 Deja 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 17:20:24)
V Brně by to někdo dělat mohl. Zkuste napsat tady: http://www.trenovanipameti.cz/index.php?option=com_chronoforms&view=form&Itemid=119&lang=cz. Paní ing. Steinová je moc ochotná a určitě vám někoho poradí.
 Eržika. 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 13:01:58)
Joano, mám syna s dg., kde mimo jiné je porucha paměti.

Myslím, že je lepší zajít k odborníkovi (tedy do PPP - ovšem úroveň je různá), a nechat dceru vyšetřit. Může dát návod jak s ní pracovat.
Synovi pomáhá vizualizace jevů - práce na pomůckách. Osahá si to, vidí to, a jde to lépe. Je možné pohledat na netu návody na výrobu domácích pomůcek.

Bohužel se školou neporadím - syn chodí do montessori, kde používají výše zmíněné metody, vyhovujeme mu to, ale i tak mu dá práci se cokoliv naučit zpaměti.
 Eva + Klárka2/07 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 13:06:25)
joano, zašla bych do PPP i sama, bez doporučení učitelky. V 8 letech to jsou podle mě věci, které by měla zvládat. a jestli má nějakou "poruchu", tak aspoň budeš vědět co a jak dál.
 sarmi 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 13:32:00)
to, co muzes delat uz ted jsou kratka cviceni na trenovani sluchove pameti - rikej pomalu dve slova, ona je ma zopakovat, postupne pridavej, kolik zvladne, v momente, kdy bude chybovat, urcite slov uber. muzete delat retezy slov: dohodnete se na nejake oblasti slov s logickou vazbou (zvířata, barvy, jmena, čísla, písmena), ty reknes koza, dcera zopakuje koza a prida sve zvire, napr. prase, ty zopakujes koza-prase- pridas... pak můžete zkusit jakakoli slova bez logicke souvislosti: okno - vysavac - strom - pivo atd. jde o to stále pamet procvičovat, po chvilkách, ale pravidelne. potom samozrejme fixovani kratkych basnicek, říkadel, prislovi. adresu, dny v tydnu, mesice. jak mozek dozrava, tak se pamet zlepsuje, třeba dcera potřebuje delší cas a během pristiho roku se to upravi, pokud ne, nejspozdeji před koncem pololeti bych dceru do poradny objednala.
 Nikaia+08+10 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 13:32:25)
Šla bych někam hned, čekat, až se nabalí další problémy a další zmeškané učivo atd. se mi zdá dost riskantní.
Jinak prý vizualizace, zapojení co nejvíce smyslů, jakékoli oživení učení.
(Taky jsem slyšela, že na mechanické zapamatování (typu násobilka, vyjmenovaná slova atd.) pomáhá skákat přitom na trampolíně.)
Zrovna čtu o něčem podobném knížku (Diagnóza porucha pozornosti bez hyperaktivity). Hlavně radí - hned! za odborníkem.
 Citronove koliesko 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 14:52:03)
U syna mám odpozorované, že čo nepoužíva zabudne. Takže namiesto drilovania by som sa snažila denne zakomponovať adresu, dni v týždni, mesiace v roku a podobne do bežného rozhovoru, do hry. Sem tam oťuknúť či to vie.

 astalavista 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 14:54:18)
spíš než do poradny bych dceru objednala ke klinickému psychologovi.
 Eva + Klárka2/07 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 15:12:02)
proč k psychologovi?
 astalavista 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 15:30:30)
protože klinického psychologa si mohu dle referencí vybrat sama.

jinak v poradně jsou také psychologové (pedagogičtí)
 Eva + Klárka2/07 


Re: Problémy s pamětí 

(6.8.2013 15:31:54)
aha
 Dobra1 


Re: Problémy s pamětí u 8leté dcery 

(7.8.2013 22:50:41)
Zkus do fixace zahrnout co nejvíc smyslů.
Např. při počítání používat kroky, udělat na zemi metr s čísly do 20 a jít, tak to mají učebnice od Hejného od Frause. Plus a mínus znázornit jinak, viděla jsem + jako balíček (asociace-něco dostaneš),- jako zloděje s páskou přes oči. Počítání kostek se zavázanýma očima. Číslice, pokud má ještě problém, dělat z drátků, provázků, namalovat na kartičku a rozstříhat a udělat skládačku, namalovat velkou dutou číslici a polepit ji stejnými z letáků. Totéž u písmen, tam navíc hledat obrázky, které písmenem začínají a současně jde do nich to písmeno smysluplně dotvořit či domalovat, nebo jsou aspoň písmenu hodně podobné (např. malé psací s jako půlka listu, velké psací jde domalovat do jednoduché sovy). Můžou se domalovat, nalepit obrázek, vyšít...
U básniček vymyslet co nejvíc ukazování, u adresy nějaký pohyb dělaný nejlíp nedominantními končetinami (mačkání míčku levou rukou, podupávání do rytmu levou nohou....
Delší čísla se dobře učí pomocí slov, která přiřadíš k číslům (1- Sněhurka, 2 - Křemílek a Vochomůrka, 7 - trpaslíci...) a pak z toho udělat větu zahrnující tato slova. Dodělala bzch to i jako obrázky k tomu, co jsem psala výš.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.