| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole

 Celkem 28 názorů.
 Anthea 


Téma: Paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole 

(2.10.2013 7:19:31)
Kamarádka takové dítě má a je to předškolák. Začíná řešit dilema, kam v lednu na zápis. Doteď byla přesvědčená o tom, že klasická základka, na asistenta to nebude, dysfázie se dost kompenzovala.

Ale - na waldorfské škole jsou plusy - respektují přirozený vývoj dítěte, nebuzerují, pokud je dítě paličaté a nesnáší tlak, jsou podle ní schopni se mu přizpůsobit, předpokládá proto, že oproti klasické základce nebude dítě nosit nějaké poznámky a buzerace, aby se za každou cenu dorovnalo

Mínusy - od první třídy angličtina - to vypadá děsivě, ale nemusel by to být problém, pokud je to slovní hodnocení a jdou na to mírně,
vyžadovaná účast rodičů na životě školy - různé slavnosti. Kdo máte dítě na takové škole, jak asi je náročné a jaká je měsíční frekvence vyžadovaných mimoškolních aktivit od rodičů.
1x, 2x měsíčně?

Zajímají mě hlavně zkušenosti lidí přímo s waldorfskou pedagogikou a takovým typem dítete. Kámoška už totiž moc nemá nervy na přetahování s děckem, které není zrovna zvídavý typ na vzdělání celý natěšený na nácvik psaní a tak.
Prostě tak trochu rezignovala, je si vědomá toho, že následkem waldorfské školy nebude mít v budoucnu premianta na jazykovém gymplu, spíš řeší to, že aktuálně teď nebude mít permanentně nervy v kýblu s tím, jak se dysfatického prváka /u kterého se může projevit časem ještě nějaká dys porucha/, snažit dorovnat na standart běžné základky.
Vím, jsou IVP a tak, na druhou stranu přeplněné třídy, takže realita bude zase jiná, záleží i na učitelce a dítě na druhé straně není na asistenta, aby dělal polštář mezi požadavky výuky a dítětem. Ta dysfázie je problém jen částečně, spíš a hodně je to v povaze, dítě je salámista a nemá moc zájmu na sobě pracovat.

V době co nejvyšších ambicí rodičů, kdy se každý snaží předpokládat, že jeho dítě určitě půjde na vysokou a pomalu na to šetřit od školky, i když ještě netuší nic, zvažuje kámoška druhou cestu - že nikde není psáno, že za jejího velkého duševního úsilí a nervů děcko skončí na vysoké, tak proč s tím zbytečně počítat dopředu a křečovat se. I si uvědomuje, že některá cesta se mu třeba waldorfskou základkou zavře, na druhé straně, kde je psáno, že standartní školou by ta cesta nakonec dopadla.
Realismus až na půdu, ale možná pravdivý. Tak prosím typy lidí se zkušeností, kamarádka na rodinu nechodí, ale budu jí to tlumočit.
 Eržika. 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 8:16:15)
Nelze paušalizovat - jednotlivé waldorf školy se od sebe liší, a záleží i na učitelce.

Byli na vyšetření u nějakého psychologa, který má zkušenosti, a co on na to?

Jinak, já mám kluka bez asistenta ve čtvrté třídě, montessori školy, má SPU a IVP, a moje hlavní starost je, aby víceméně stíhal a aby ho to tam jakže takž bavilo a byl motivovaný. Úzká spolupráce se školou je nutná. A další výhledy? - je šikovný a rád pracuje - na zahradě, se dřevem... a učení ho fakt nebere.
 j. 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 8:20:00)
s dcerou na prestizni bilingv. gympl chodi dve deti z walf. ZS - hodne se ucili na prijimacky, jinak v pohode
 withep 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 8:49:45)
"následkem waldorfské školy nebude mít v budoucnu premianta na jazykovém gymplu"

Tak pokud nebude mít jazykového premianta, bude to možná spíš tou dysfázií aj., než waldorfskou školou ;-)

Možná jsem zatím blaženě naivní, ale neviděla bych to takto černobíle (klasická ZŠ - dril - pak možná gympl a VŠ, zatímco waldorf - nedrill a ohledy na schopnosti dítěte, ale dítě bude "nedovzdělané"). I z waldorfské školy může vzejít vysokoškolák, a z běžných základek končí většina dětí bez VŠ.

Důležitější než jakási "perspektiva" by pro mě bylo, aby se dítě ve škole cítilo co možná spokojeně, aby jeho už teď malá zvídavost nebyla udupána rutinním přístupem na "normální" ZŠ, ale byla pokud možno rozvíjena. Dobrý učitel najde, co ho zajímá, a bude schopen ho motivovat. Přikláněla bych se spíše k waldorfu.
 Czeperka 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 9:07:30)
Myslím, že nezáleží na typu školy, ale na pedagogovi.
Syn má dysfázii, navštěvuje "normální" ZŠ, zatím bez asistenta a dobrý. Má výborného pana učitele, je to spec. pedagog. Sice je ve třídě 26 dětí, ale syn má IVP a pan učitel si ho bere 1x týdně navíc k sobě místo do družiny a procvičují. Já mám každý týden schůzku s učitelem a řešíme operativně, na čem zamakat.
Vybírala jsem školu podle toho, kdo bude mít prvňáky....
 TaJ 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 23:03:23)
Withep - cítím to stejně, momentálně taky řeším základku pro syna s dysfázií a taky je to na jednu stranu paličaté dítě, se kterým je někdy těžké hnout, na druhou stranu je to velmi citlivé a zranitelné dítě... A došla jsem právě k tomu, že pro mne není důležité, jaké vyhlídky z té které školy bude mít, ale to, jak se v té škole bude cítit, jestli tam bude chodit rád a neznechutí mu učení už na začátku...taky není zrovna nějaký chtivý do učení...když jsem mu řekla, že už brzy půjde do školy, tak se jen zeptal "A proč?"~;) Takže školu budu vybírat tak, aby se tam od začátku necítil moc "jiný"...nebudu řešit, jestli bude nebo nebude mít větší šanci se dostat na víceletý gympl, když vlastně zatím ani nevím, jestli na něj bude mít...a chtít~;). Takže u nás to nebude tedy waldorf, ale malá škola, s individuálnějším přístupem, se slovním hodnocením, začínají od půl deváté, bez klasických "hodin" a zvonění...ale jinak to není žádná vysloveně "alternativní" škola...brzy se tam půjdeme podívat na den otevřených dveří a uvidíme...ale myslím, že by mu to mohlo vyhovovat...jen doufám, že se dostaneme, není naše spádová...a možná budeme i dávat odklad...
 Eilatt 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 9:23:20)
Já teda nevím, kolik dětí se z místní waldorfské školy dostane na VŠ ve srovnání s klasickými základkami, ale tipuju, že to jsou podobná čísla, ale nevím, to bych si být jí zjistila. Něco jiného jsou pak osmileté gymply....
Možná by kamarádka mohla na takovou školu zajít a probrat to s učiteli, nejspíš mají přehled o budoucích úspěších žáků.

Tady je i waldorfské lyceum a ve státních maturitách se mezi odbornými školami umístilo nejlépe ze všech odborných škol v Libereckém kraji....
Takže tolik k tomu, že waldorfská škola je něco jako horší základka, já myslím, že není.
Ono teda vždy strašně záleží na konkrétní škole a hlavně učiteli. Já ybch být kamarádkou asi volila waldorfskou školu, mívají dny otevřených dveří, možnost nahlédnout do výuky atd.
 lampetra 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 9:25:55)
Můžu zprostředkovat zkušenosti z konkrétní školy: žádné dys- se moc neřeší, což je plus, ale může se stát i mínusem, když ve vyšších ročnících už to opravdu nejde, ale zatím se to stalo asi dvakrát, že si škola "nevěděla rady". Taky je to o konkrétním pedagogovi, v téhle škole ( jedna z prvních v ČR) je ve třídách 28-30 dětí normálně. Což je jediné a pro mě veliké mínus. Ale skutečně prioritou je respektování přirozeného vývoje každého dítěte, takže pro dysfatika podle mě ideál. Ad školní akce - záleží na aktivitě kantora, pak jsou celoškolní akce - ty třeba jen dvakrát do roka. MOje zkušenosti jsou skoro dvacetileté - u dětí, kde by na běžné ZŠ už byla diagnóza ( a bylo by to v pořádku, nejsem ironická), na waldorfu se nic neřeší a prospívají běžně.
 espr 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 9:38:02)
Zajímavé téma~R^.
Já nemám vůbec žádnou zkušenost z waldorf. ani montessori vyučováním, ale mám zkušenost se soukromou školkou. syna to tam nebavilo, byl takový unuděný a bylo to proto, že je sice celkem šikovný, ale potřebuje spíše vedení a režim. Takže v soukromé školce to bylo "kdo chce xxx....?, Chcete dělat xxxx...? a syn skoro nikdy nic, takže si většinou hrál s hračkami. Ve státní je to "Ted budeme dělat všichni xxxx..!....a syn byl po dvou minutách nadšený z malování, dělání panáčků a atd. Miluje státní školku ~:-D
Na druhou stranu w. i m. musí mít výsledky, asi nevrátí dítě v 5. třídě s tím , že se nechtělo naučit číst tak prostě neumí~t~, mají určitě metody..........nestálo by za to ještě narychlo přihlásit dítě do nějaké w. nebo . školky i třeba jenom na týden, nebo na nějakou ukázkovou hodinu), nebo třeba přímo navštívit w. školu a strávit tam s malým třeba nějakou tu hodinu aby se vědělo jak bude reagovat na výuku???
 lampetra 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 9:49:54)
Mám zkušenost,že dítě ve čtvrté tříde prostě nečetlo. Učili se číst globálně a pak to někomu doklaplo, někomu ne, pak se to nějak zlomilo. Dítě, které nemá chuť číst prostě nenutí. Ale to byl přístup jedné p. učitelky skoro před těm dvaceti lety, další děti jsou mladší a ti uměli číst/četli tak po té druhé třídě. To dítě, které ve čtvrté třídě nečetlo - dnes studuje VOŠ. Ale moje zkušenost/nepodložená výzkumy - děti z waldorfu, potažmo lycea, jsou úspěšné na humanitních VŠ. Nechci paušalizovat, ale nepamatuju, že by někdo ze spolužáků našich děti šel na medicímu, farmacii apod., nějaká technika tam byla (ČVUT), ale to nemusí vypovídat o úspěšnosti, třeba spíš o úžeji zaměřené skupině, která na to w.lyceum jde.
 Tragika 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 10:18:23)
Kamarádka je z Prahy?
Jsou waldorfské školy, kam ji 100% nevezmou. Dítě dělá nejenom hodinový zápis, ale následuje dlouhá debata s oběma rodiči.
Přednost mají děti z waldorfských školek, ty, co už mají ve škole sourozence a děti angažovaných rodičů.
Upozorňuju na to, že se učí nejen angličtina, ale od druhé třídy též němčina.
Třídní schůzky jsou každý měsíc, aktivita rodičů velmi rozsáhlá, především rukodělná.
Třídy jsou většinou nabité k prasknutí, není vyjímkou třída o 28 žácích.
Někdo tu psal o tom, že z odborných škol se lyceum umístilo velmi dobře. Není to srovnávání gymnázií, ale např. učebních oborů s maturitou. To si hodně lidí plete.
 lampetra 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 10:29:15)
Situace u nás je asi jiná tím, že naše děti ( v rodině 8 dětí ve ws po dobu dvaceti let) začínaly vždy ve waldorfské školce. Ale ani tam neměly nikdy učitelky s ničím problém. Troufám si říct, že dvě z našich rodinných dětí by pokud by nebyly ve wš, byly by ve "zvláštní" škole. Proto se divím, že jinde dítě s diagnózou neveznou, chápu-li to správně. U nás je to tak, že diagnóza není směrodatná - asi nejsprávněji vyjádřeno - ale má to i mínusy, jak jsem už psala.
 ALena 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 10:40:46)
Tak snad kategorie odborne skoly je jasna, ne? Ja bych to nijak nesnizovala. Samozrejme lze tam zahrnout ucnaky, ale jde predevsim o odborne skoly cili prumyslovky, obchodni akademie aspol.A ze bylo prazske lyceum lepsi nez vsechny prazske nacpane prumyslovky jako treb Panska je proste fakt, stejne tak melo lepsi vysledky nez lecktera gymnazia.A znam absoloventy WZS, kteri existuji na dobrych gymnaziich bez potizi.
Nicmene na zakladni skole je vliv ucitele/ucitelky opravdu velky, vetsi nez na normalni skole, vydrzi do devitky a tam bych opravdu pozorne vybirala. Obcas se stane, ze ucitel waldorfske skoly je spis antroposoficky nadsenec nez vzdelany pedagog a obcas se stane, ze je to proste cvok.
 Kamisi 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 10:14:40)
Zkušenost s tímto typem školy nemám, ale s dítětem na běžné základce ano a není to žádný med.
Po zkušenostech s naším školstvím bych volila srdcem a vykašlala se na úvahy, co bude za 13 let. Ani u chytrého, zvídavého dítěte, znechuceného klasickou školou, není jistota, že půjde na VŠ.
Naopak si myslím, že cestu za vyšším vzděláním si najde spíš dítě, které se vzdělává svobodně. Hodně pak záleží na hodnotách rodiny a podpoře, vzdělávání doma, ale já to vidím jako přirozenější a lepší cestu než rovnání dítěte do latě od první třídy.
 Anthea 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 13:31:47)
Hm, tak jak to tady čtu, tak žádný jednoznačný postoj. Propad může být jak šíleně fanatická učitelka na waldorfu, tak ortodoxní rovnačka do latě na klasické škole. Nemusí si sednout tak jako tak. To i bylo jasné, že na waldorfu na děti obecně netlačí a jak rychle se dítě uschopí a kdy si samo získá motivaci ke studiu, je jeho věc, nebo spíš čeká se hodně na odezvu samotného dítěte, kdežto u klasické školy se musí ta odezva vybudit hodně hned a na povel.

No, co příspěvek, to názor~d~~d~
 taky 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 15:24:25)
Možná by bylo fajn se taky chvíli pohybovat ve waldorfské komunitě.. jsou to prostě "jiní" lidé... někdy fajn a někdy mi těžce lezou krkem.. opovrhují vším komerčním, ale rádi berou zadarmo v rámci tzv. vzájemné výpomoci.., ale tu často spíš berou než poskytujou.. :-)
Pokud "zapadneš", tak možná budou i "dávat"... :-)
V Praze je v ZŠ přetlak, ale letos se otevírala nová ZŠ.., nevím, kde přesně, snad na Letné a tam by mohlo být volněji..
A taky si nejsem jistá, že ve WŠ není vyvíjen tlak na dítě..., já bych spíš řekla, že to je opačně... ža tam ty tlaky jsou dost silné, ale podávané s úsměvem a třeba místo rozkazu je písnička... :-) Ale tlak to je...
Vhodné pro děti snivé, neambiciozní, resp. s ambicemi v oblasti divadla, hudby, ekozahradničení, pasení ovcí, apd...
 Tragika 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 13:35:43)
Píšeš: ,, Kámoška na to moc nemá nervy a tak trochu rezignovala".

Nemá nervy na vlastní dítě? Učitelka ve třídě se 30ti žáky je mít bude?
Rezignovala na co? Na vzdělávání svého dítěte?
Jak jsem měla možnost poznat waldorfskou školu, tak mohu říci, že takový typ rodiče jsem tam nezaznamenala.
Rodiče dělají x krát více, než ti, co mají děti zapsané na klasické ZŠ.
 Alena 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 19:05:28)
Proc myslis, ze waldorf nevyhovuje pozadavkum jasnych instrukci? Vsichni delaji ve stejnou dobu to same. MOntessori vyzaduje dost smysl pro zodpovednost, planovani, samostatna volba, to mi prijde uplne nevhodne.
 Eržika. 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 19:29:52)
Tak můj syn má všude doporučenou MNT - protože se pracuje na pomůckách, jevy si může osahat a vidět, když složka řeči a sluchového vnímání není optimální.
 Alena 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 20:12:20)
Aha, muze byt, a ucitelka k tomu dodava nejaky pevnejsi ramec nez u ostatnich?
 Eržika. 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 20:26:38)
Aleno, tak mají plán "elipsiček" s učivem, které musí splnit. Učitelka kontroluje, jak jsou daleko. No a toho mýho kontroluje častěji. Naštěstí jich je vě třídě méně, tuším 15. ~d~
 Tragika 


Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 20:14:03)
Jazyků na waldorfu bych se neobávala.
Několik známých tam má děti a ty ve čtvrté třídě neřeknou anglicky a německy ani slovo. Učí se sice x let, ale jen písničky.
,,Když ani ty neumím, tak jen otevírám pusu." To jsou slova jednoho žáka WŠ.
Pokud nevezme rodič vzdělávání do svých rukou, má dítě velmi chabé základy.
S waldorfskými dětmi jsme dost v kontaktu a když např. můj prvňák pustí do debaty ohledně školního učiva, dívají se na něj děti o x let starší jako na mimozemšťana.
Syn ale zase neumí jiné věci, které oni zvládají - plést, háčkovat, tkát........
 K+H 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(2.10.2013 22:06:53)
Tragiko- tak nevim s temi jazyky, ale u nas na WS, kde se uci aj i nj uz od prvni tridy, teda i prvnaci po pouhem mesici vyuky nejaky to slovo reknou;-) A taky by me opravdu zajimalo- bez ironie- na jaky ucivo z prvni tridy valej o nekolik let starsi zaci waldorfu oci?
 taky 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(3.10.2013 12:42:44)
tak Tragika už možná nedorazí, ale já si to představit dovedu..
Když mojí čtyřleté dceři jedna waldorfačka řekla, "neboj, ve školce po tobě nikdo znalost barev chtít nebude", nebo když mým waldorfským známým vadí, že ve státní školce děti po procházce jako "vstupenku" do budovy musí říct něco z právě probíraného tématu.. , např. jméno jedné kytičky, princezny, stromu.. apod.., pro ně je to už neúnosné zatěžování informacemi...
Pravda moje info o tomto vzdělávání končí někdy zhruba druhou třídou, nejprve nadšení, omámená tzv. waldorfskou vatou, časem postupné opouštění .., jsem ráda, že tam děti nedávám..
A zájem wald,. rodičů o vzdělání je bych řekla právě veden jen tím směrem divadelním, hudebním tanečním,
mladého chemika, fyzika, nebo matematika tam asi moc lidí nepodporuje..
Ale pokud K-H máš lepší zkušenosti, sem s nima...
 K+H 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(3.10.2013 15:13:03)
taky- no, ja mam zatim zkusenosti malo (prvni trida), takze jen to, co jsem popsala...Omamena si nepripadam (a vubec jsem dost mozna nedostatecne waldorfska:). Pro me je teda dulezita ta socialni stranka, hodne tam pracujou na tom, aby z tridy vybudovali spolupracujici partu, coz se mi libi, stejne jako fakt, ze tam berou zaky s respektem, coz je na nich hodne videt (kolem jsou dalsi skoly, vidim mraky deti kazdy rano, tak mam srovnani). Je pravda, ze vedomosti jsem moc neresila, protoze nase dite se uz naucilo leccos dopredu. Ale koukala jsem na vzdelavaci plan a porovnavala s nasi mistni skolou- a meli by umet ve vysledku to samy (resp.v matematice treba vic, kdyz teda nebudem rozmazavat tu fletnu a pleteni,-) ). Urcite ale zalezi na konkretni WS, v tomhle smeru srovnani nemam.
 iva 
  • 

Re: Měli jste paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole? 

(3.10.2013 9:06:18)
Mám paličatého dysfatika, vydýchat jeho věčné brbláni nad vším dá zabrat. K tomu Adhd. Půjde do obyčejné ZŠ, 29 dětí ve trrídě... Myslím že mu to prospěje, je teď v obyč MŠ a je taky spokojený... Pobavila mě zmínka o VŠ, já zatím nevidím dál než že se má naučit vyslovovat K a vzít tužku správně do ruky. Kdybych přemýšlela nad tím co bude za 12 let, rovnou mě odvezou.... Když bude šikovný tak se na VŠ dostane i z venkovské průmyslovky, když ne, nepomůže mu ani prestižní gympl.....
 ALL 


Re: Paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole 

(19.1.2014 13:16:27)
S dysfatikem zkušenost nemám, s waldorfskou školou ano.
Třídní schůzka 1x za měsíc (kdyžtak se občas vynechá, no ~;)).
Slavnosti: 1x za rok jeden víkendový den adventní jarmark, 1x velikonoční jarmark, 1x akademie. Účast na přípravách a na samotné akci je sice vítaná, ale nikoliv povinná. U nás má třeba každou z akcí na starosti jedna třída (tedy rodiče), takže organizace připadne na každou třídu jednou za celou školní docházku. Opět je to ale založeno na dobrovolnosti.
V prvních dvou až třech třídách možná občas nějaká slavnost navíc - připadají v úvahu asi dvě na podzim a jedna před Vánoci, záleží na třídě a učiteli, obvykle všední den v podvečer, opět to samozřejmě není povinné ! (asi tak jako obvyklá besídka). S rostoucím věkem dítěte počet akcí klesá.
Největší práce rodiče čeká s tvorbou čítanky - ve spolupráci s ostatními rodiči a podle představ učitele. Je to ale hezká práce.
Pomoc je vítaná (ale opět ne povinná!) při některých akcích během roku - třeba při stavbě, při orání...
Nic moc víc se od rodičů nevyžaduje, u nás například nejsou téměř úkoly,takže v běžný všední den i o víkendu pohoda. Ale to je zase různé.
Děti jsou opravdu v pohodě, až moc.
Mne osobně překvapilo, že někteří učitelé stejně dávají poznámky, i když asi o moc míň než jinde. Takže mi připadá maličko to nálepkování zlobivců i tady, na rozdíl třeba od školky, kde to fakt nedělali. Ale holt každý učitel to tak elegantně nezvládá, jsou to taky jenom lidi. ~d~
 ALL 


Re: Paličaté dítě s lehčí/střední vývojovou dysfázii na waldorfské škole 

(19.1.2014 13:17:54)
Té angličtiny bych se nebála, to jsou několik let jen básničky a písničky...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.