| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Pomalý školák

 Celkem 55 názorů.
 Viola 


Téma: Pomalý školák 

(24.9.2015 18:10:25)
Co s dítětem, které bylo vždycky pomalejší (dohánělo to inteligencí), ale po přestupu na druhý stupeň prostě nestíhá? Nestíhá si psát zápisky (dodělává poctivě o přestávkách), nestíhá vypracovat písemky, takže z nich má významně horší známky než odpovídá vědomostem...
Pokud PPP uznává všemožné poruchy učení a doporučuje s dětmi pracovat tak, aby zvládaly, má smysl s pomalým dítětem zajít do PPP, aby dostalo štempl, že prostě potřebuje, aby ho učitelky nechaly písemku dopsat? (Domluva s učitelkami vázne, daly mu špetku víc času než dřív, dítěti to ale zdaleka nestačí, učitelky argumentují, že ostatní děti tempo stíhají.)
Dítě není lempl, nefláká se, není roztěkané a zírající co kde lítá, jen je prostě opravdu čistě pomalé. Je pomalé i doma, tlak aby zrychlilo ho stresuje a vyvolává výbuchy paniky a pláče. Pod tlakem a popoháněním panikaří a zmatkuje, nezvládá se soustředit ani na primitivní úkony, místo zrychlení se zasekne úplně, cítí se zoufale a trpí.
 Ruth 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 18:26:52)
Violo, pomalé dítě n e j d e zrychlit. Zkus z toho vycházet a z toho, jak ho znáš.
 rascal-ka 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 18:27:50)
Do PPP klidně zajdi, může být hypoaktivní.
 petluše 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 18:29:06)
Ano, na základě vyjadreni PPP by mohlo dítě dostat ulevu
 N. 
  • 

Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 18:30:05)
Ano, pokud bude mit dite z PPP doporuceni na delsi cas na pisemky, musi to skola dodrzet, pripadne muze PP navrhnout i jina reseni(treba kratsi pisemky za stjeny cas).

Takze do PPP ma smysl jit, krome doporuceni pro sklu, navrhnou i moznosti jak pracovat s ditetem doma.
 Viola 


PPP 

(24.9.2015 18:36:53)
A bude se se mnou v PPP vůbec někdo bavit, když dítě nemá jiné obtíže než tu pouhou pomalost? Nebo mě pošlou k šípku, že to není žádná kloudná nemoc či vada?
 Ruth 


Re: PPP 

(24.9.2015 18:40:40)
budou
 Monty 


Re: PPP 

(24.9.2015 18:44:32)
Prosím tě, jestli tam půjdeš, napiš, co ti řekli.
Mám doma něco podobného (až na to, že kvůli tomu nebrečí, max. držkuje, co po něm chceme, když víme, že NEUMÍ spěchat) a přijde mi absurdní s tím chodit do PPP.
Za chvíli už fakt bude diagnóza a úleva na cokoli, co někomu dělá problém... např. já neumím zavázat boty na kličku, to je taky diagnóza? ~;)
 Delete 


Re: PPP 

(24.9.2015 19:13:30)
Monty,

hypoaktivita je stejně legitimní jako hyperaktivita. Ne každý pomalý je hypoaktivní, podobnost s tvým synem je téměř jistě čistě náhodná. A neschopnost spěchat ještě neznamená pomalost. "Pomalé dítě" je zcela regulérní psychologický pojem.

Namátkou vybráno z literatury.
 Éra 
  • 

Re: PPP 

(25.9.2015 12:08:57)
Mě přijde úplně absurdní, jak tady všichni řeší co je a co není porucha a jestli na to může bejt papír místo aby jim došlo, že jestli je něco porouchaný, pak je to školský systém, který předpokládá stejnost všech žáků ve všech ohledech. Není to k smíchu ale spíš k pláči, že si něco takovýho vůbec nikdo neuvědomuje a místo toho se tu budou vydávat papíry na 1000 různých odchylek od standardu. Tohle není neznalost, tohle je prostě demence. Demence celého lidského společenství.
 Silueta 


Re: PPP 

(25.9.2015 20:09:37)
~x~~x~~x~~x~~x~~R^~R^~R^~R^
 TaJ 


Re: PPP 

(24.9.2015 22:24:14)
Monty, tak ale pokud kvůli tomu má dítko zakladatelky výbuchy pláče a paniky, jak píše, tak s tím opravdu asi nějaký problém má...a při návštěvě PPP nemusí jít hned ani tak o to, získat nějakou diagnózu a úlevy, ale hlavně o nějaké rady a tipy, jak s tím pracovat....byla jsem se synem u psycholožky v PPP před prázdninami a bylo to moc přínosné (my už teda diagnózu pár let máme, ale tohle se týkalo spíš výchovných problémů, plus nějakých problémů, které mu způsobuje jeho velká úzkostnost...).
 zerat 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 18:56:59)
Violo prosím Tě já tomu nerozumím, jak myslíš to, že dítě na 1. stupni dohánělo pomalost inteligencí a najednou má na druhém stupni problém s pomalostí?
Máme doma dcerku, která začala být ve škole od cca 3. třídy pomalá. Učitelka jí nadávala, vybudovala v ní naprostý odpor ke škole... nicméně nadávala jí, shazovala ji před celým kolektivem, ale nakonec ji stejně nechala písemku dopsat u sebe v kabinetu... jen proti ní stavěla kolektiv ~Rv takže to byl začarovaný kruh ~7~

Ale po přestěhování se nová učitelka zjistila, že umí být i rychlá a návštěvu PPP nám vymluvila,- takže učitelka ji v rychlosti podporovala a když začala zpomalovat, tak ji upozornila, že tudy cesta nepovede, párkrát narazila a ano zhoršila se v prospěchu, ale pak jakoby pochopila ~d~ vloni překvapila celou školu výsledkem a rychlostí vypracováním matematického Klokánka a zabrala a ke konci téměř všechny známky vylepšila ~R^... letos je také na 2. stupni a naopak máme pocit, že se zlepšuje a vrací se k jedničkám a dvojkám a celkově, že se zrychluje. ~R^ Doma jsme ji taky začali "bičovat" k rychlejšímu jednání, fungování a ono to zdá se funguje - neumím si představit, že by z ní byla ňuchta, která se bude s jednou věcí ňuchnat a já bych ji v tom ještě podporovala... ~d~

Co vám říkají učitelé? Je ve všem pomalý nebo umí i zrychlit?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 22:58:21)
zerat, možná ji vybičujete, ale otázka je, zda to je z dlouhodobého hlediska zdravé pro psychiku. každý člověk je jiný a má jiné tempo.
 HelenaPa 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 19:32:37)
Ano, zajdi do PPP. Máme ve škole spoustu dětí s papírem na "pomalost". Na základě doporučení z PPP mají nárok na úlevy.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 19:34:27)
Chudáci dnešní děti, ty co jim rodiče papír nevyběhaj.
 mrakova 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 19:51:00)
Já bych se zeptala, k čemu ten papír od PPP bude? Dítě bude mít úlevy, ale co z toho? U přijímaček na gymnázium stejně patrně neuspěje, bude opět pomalé. K čemu bude, když pomalé dítě bude mít stejné známky jako děti normální? Na známkách přece tolik nezáleží, a to dítě, pokud se nezmění, tak stejně bude takhle bojovat celý život. Akorát bude teď možná klidnější, že nemá tak špatné známky.
To pak můžeme rovnou známky zrušit, když nebudou objektivní, protože každé dítě se bude hodnotit s ohledem na papír z PPP.
 Pruhovaná 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 19:58:47)
Ale no tak. Jako lze rozlišit pouhé "zlobeni" od hyoeraktivity, jde rozlišit lenost a pomalost od hypoaktivity. A pak s dítětem adekvátně pracovat.
Hypoaktivní dítě za to nemůže-chtěla bys ho nechat, aby, ač inteligentní, skončilo bez vzdělání? Nebo jak by sid to představovala? Nestíhá (je skepei, na vozejku... dosaď co chceš), tak nazdar bazar?
 Jahala. 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:00:12)
No známka má ohodnotit znalosti dítěte a tak bysme mu měli dát čas ty znalosti prokázat. Pokud to zrovna není běh a plavaní tam se rychlost hodnotí.
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:16:15)
Jahalo,

ani v běhu a plavání by neměla být rychlost to, co se hodnotí, nebo alespoň ne to jediné ~;). "Běhá rychle" ještě neznamená, že běhá správně. Rychlost je rozhodující jen na závodech a účast na nich může být pro člověka v celkovém hodnocení plusem, ale nikdy by neměla být neúčast na nich mínusem. Stejně jako u různých znalostních olympiád.
 mrakova 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:18:44)
Tak rychlost není asi hlavním kritériem, ale přece se jen předpokládá, že čas je omezený. Nemůžeš přece čekat hodinu, než dítě vypočtě 2 jednoduché příklady, třeba pět a pět a deset mínus dva, a říct, že to umí, jen je pomalejší.
 sarmi 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:36:41)
pokud pocita dva jednoduche priklady hodinu, tak pravdepodobne neovlada princip, nebude to pomalym osobnimtempem. kazdy ho ma jine. vzdycky davam detem tolik casu, kolik potrebuji - a vzdy to zvladnou v ramci hodiny. pokud maji ujisteni, ze jim nikdo nevytrhne papir zpod ruky, tak podaji dobry vykon (pokud maji samozrejme znalosti). rychlost neni to, co hodnotim.

bohuzel ne vsechny p.ucky to toleruji.~d~
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:45:13)
sarmi,

případně hodnotím jen to, co dítě v daném limitu zvládlo (mám na podobný postup doporučení i z té PPP, kdyby mě to náhodou samotnou nenapadlo ~;) ).
 sarmi 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:50:29)
ano bud to nebo ze 30 prikladu pro vetsinu, dam tem konkretnim jen polovinu.
~3~
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:14:25)
sarmi,

prosím tě, máš tip na nějaké zábavné procvičování pozornosti? Hlavně na takové to vynechávání písmen ve slovech, čárek a háčků nad písmeny při psaní....
 sarmi 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:23:36)
jestli myslis pracovni listy, tak je dobra bednarova zrakove vnimani - opticka diferenciace I, II nebo koncentrace pozornosti od rezkove - to pouzivame v naprave. jesli myslis na pc, tak konkretne na vynechavky pismenek ne, ale treba se ti neco bude libit na kaminet.cz nebo rysava.websnadno.cz - tam je prima veci... jeste popremyslim. mame i cd iq hry nebo hry pro rozvoj mysleni a reci (edice chytre dite), tam jsou ruzne hry na pozornost, postrehovani atd.
 sarmi 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:25:05)
jo, jeste me napadlo - zabavne to teda moc neni, ale od zelinkove tenke sesity na A/S nebo délky - tam tech cviceni je dost, ale je to cernobila nuda na papire, no...~;)
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:28:45)
sarmi,

jo, já tyhle věci mám, ale právě, že to je pořád ten papír. To PC vypadá lépe. Snad se bude líbit ~;).
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:27:44)
sarmi,

díky, to vypadá dobře. To na PC.
 sarmi 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:33:01)
na tom cd jsou ruzna pexesa, obrazek, ktery bezi doleva nebo doprava na ruznem pozadi a deti na nej maji klikat, jsou tam okynka, ktera na danou chvili ukazuji predmety, pak se zavrou a deti je maji vyhledat, fakt hodne ruznych her... stoji kolem 500,- :-(

musim bezet...~3~
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:42:49)
~3~ a ještě jednou dík.
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:41:58)
mrakova,

to je právě ten rozdíl mezi dítětem slabým a dítětem pomalým s normálním či vyšším intelektem. U toho slabého se slabší výsledky projeví ještě na prvním stupni, často už během prvních dvou tříd. U dítěte pomalého k tomu dojde později, kde už nejde o primitivní úlohy, ale většinou složitější zadání a na čas náročnější provedení. V takových úlohách slabé dítě zcela selhává, bez ohledu na čas, zatímco to pomalé si s tím poradí, ale nesmí být časem limitováno (ta odolnost vůči stresu z omezení času se dá trénovat, ale musí to být bez návaznosti na získávání a hlavně testování znalostí, ideálně na něčem, čehož nezvládnutí nepoškozuje sebehodnocení a nebrání dalšímu učení).

Do budoucna určitě i pomalé dítě bude potřebovat zvládnout obojí znalosti i tempo, i když třeba v tom tempu pořád zůstane slabší, ale ve škole by měly být primární ty znalosti a dovednosti.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 23:01:43)
můj nejmladší velmi špatně funguje u čehokoliv, co je na čas. psychicky se totálně zasekne a ne, že podá slabý výkon - on nepodá žádný. je to jeden z důvodů, proč jsem ho vzala na DV, ale je v pátý třídě, takže příští rok to bude ve škole maso...
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:05:23)
mrakova,

no ale přesně o tom to je ~;). Je dokázané, že učit se člověk může, jen když není ve stresu. Takže pokud se uvolní, má šanci podat stejný výkon v učení, jako jiný, běžně rychlý, nebo ten, který je sice pomalý, ale nijak mu to nevadí, nestresuje ho to.

Nejde o to ulevovat mu v objemu učiva nebo požadovaných znalostí, spíš mu umožnit prokázat, že je má, což mu zase umožní nové získat.

Později v práci, kdy už nejde o nové učení, ale o užívání naučeného, už je na každém, jak se svým handicapem naloží. V době, kdy už není tlak na získávání dalších nových vědomostí se také mnohem snáz pracuje na zvyšování tempa, pokud na tom má člověk zájem. Většinou pak ale lidé volí spíš takovou profesi, kde osobní tempo nerozhoduje o výkonu. Jen člověk musí dostat příležitost si třeba takovou profesi zvolit. I třeba proto, že mu to nedovolí vlastní sebevědomí a sebehodnocení pošramocené pocitem, že pomalé tempo znamená neschopnost.
 mrakova 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:11:03)
To chápu, jen se mi nezdá, že by tak inteligentní dítě nestíhalo. Je mi divné, že by i ty méně inteligentní byly rychlejší než inteligentní a pomalé. Možná tak inteligentní nebude, ne? I rychlost myšlení souvisí s inteligencí ne? Nemůže mu to prostě pomaleji myslet, být natvrdlejší?
 Delete 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 20:34:26)
mrakova,

může a nemusí. Jsou lidé pomalí v myšlení, ale v pohybu zcela průměrní i nadprůměrní. Tam to nejspíš ta inteligence ovlivňuje. Ale u těch, kde je ta pomalost celková, prolínající celou osobnost, to s inteligencí téměř jistě nesouvisí. Samozřejmě jsou mezi pomalými dětmi ty na myšlení slabší (ale u těch to zjistíš hodně brzy), i ty průměrné, ale ve stejné míře jsou mezi nimi i ty s vyšší inteligencí. Ty pak právě na prvním stupni ještě často stíhají i díky jinak vedené výuce, způsobu testování znalostí, na prvním stupni máš mnohem širší škálu používaných metod, většinou není takový problém respektovat osobní tempo dítěte. Na druhém stupni pak většinou naroste objem požadovaných znalostí, což dítě stíhá pobrat, ale dochází především k mnohem větší uniformitě, plus se zase zvyšují i ty nároky na tempo. No a pak je to tam i o vyučujících, na prvním stupni má učitel možnost poznat to dítě ve všech možných situacích a tedy má možnost rozlišit, jestli dítě pomalu myslí, nebo je prostě takové. Na druhém většina vidí děti dvě hodiny týdně a může reagovat jen na to, jak se dítě projevuje v jeho předmětu. Takže může často vycházet z myslných předpokladů a docházet tak k myslným závěrům.

No a hodnotit se mají právě ty znalosti a to při respektování individuálních zvláštností. Takže když vykompenzuješ to, že dítě špatně vidí na tabuli tím, že ho posadíš dopředu, když ke sluchově postiženému budeš mluvit čelem a nechodíš mu za záda, když autistovi umožníš napsat test v klidové místnosti a pomalému dítěti dáš víc času (nejlépe ho časově neomezíš), pak právě máš možnost porovnat jejich znalosti. Pokud ta znevýhodnění nevyrovnáš, porovnáváš neporovnatelné a v zásadě měříš jen schopnost přizpůsobit se daným podmínkám ~d~. Což samo o sobě není špatně, ale hodí se znát i tohle, ale bohužel to bývá zaměňováno s měřením těch znalostí.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 23:03:13)
"Pokud ta znevýhodnění nevyrovnáš, porovnáváš neporovnatelné a v zásadě měříš jen schopnost přizpůsobit se daným podmínkám"
ano, to je velmi přesné
 Lou+3 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 22:38:42)
Mrakova,
rekneme, ze moje ditko ve 3.tride je schopno pocitat i priklady z 5.tridy. Umi v pohode pisemne delit i se zbytkem, nasobit a tak, dobre ovlada zlomky a umi je kombinovat (secit osminy, ctvrtiny a poloviny).
Ale je relativne pomaly (do limitu se vetsinou vejde, ale tak tak). Ale nedela chyby. Ve tride jsou daleko rychlejsi deti.
 mrakova 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 23:02:54)
Tak nechápu, jak dítě, které je takto dopředu, je u lehčího učiva pomalejší než spolužáci. Zdá se mi to divné. Přece to pro něj musí být hračka, když to tak dobře umí, tak nad čím přemýšlí? Pokud něco umím lépe než ostatní a jsem chytřejší, tak by mi to mělo trvat snad kratší dobu, ne?
 markéta s párkem 
  • 

Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 8:59:11)
No, já mám dceru, která je pomalá proto, že se snaží být důsledná. Nad vším hrozně přemýšlí, jak to je a jak to má být správně a aby se nespletla.

U některých učitelů s tím má dost problémy, hlavně při ústním zkoušení. Učitel něco vykládá a současně se dětí ptá. Vyvolá jiné děti, tak některé vědí odpověď, některé ne, ale honem něco plácnou, jen aby odpověděly. No a někdy se trefí a někdy ne.

Moje dcera ne, ta začne přemýšlet a teprve když si je jistá odpovědí, tak jí řekne. Jenže jí to trvá dýl než ostatním a někteří učitelé už na odpověď nevyčkají a berou to tak, že neví. Naštěstí i takoví nejsou zabednění, tak pak z písemných prací poznají, že umí, ale zhoršují jí známku proto, že má malou aktivitu v hodině.
 NovákováM 


Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 1:15:17)
třeba k uklidnění rodičů i dítěte.

asi se to někomu, kdo to vnímá takto bude těžko vysvětlovat, já jsem obecně poměrně racionální a logická a velmi tvrdě narážím na teoretickou matematiku.
Manžel by byl diagnostikovaný dyskalkulik, kdyby to v jeho době bylo možné.

Za mé pocity i manželovy - by třeba nebyl pasován "za blbce" ani vystresován z jakékoliv písemky, protože mu pančelka řekla, že je blbej...a stejně to nedá, protože potřeboval jiný postup nebo víc času.


K tomu mi diagnózy připadají dobré, protože neumíme vnímat odlišnosti a naše školství nestíhá, nemá čas ani prostor. Mmch, pro syna jsem nechtěla žádné výhody, či omluvenky, mně by stačilo a stačilo, když mi někdo pomohl, navedl mne jak mu pomoci, což prostě učitelka ve třídě nestíhala.

My jsme od první třídy syna věděli, že nestíhá matematiku, tak co jsme stíhali vlastními silami, to jsme ho doučovali, vysvětlovali (ocenili staré postupy),
pak na to přišla paní učitelka, že má potíž.

Návštěva poradny mu nezajistila lepší známku, paní učitelce potvrdila to, co si myslela a nás navedla kudy dál postupovat.

Asi to bude znít jako konec pohádky, ale jiné postupy (paradoxně ty naše po staru, učili se rozklad čísel, my násobení pod sebou apod. ve složitějších operacích)

- že jsme zjistili, kde je průšvih jemu najednou na druhém stupni zajistily, že z matematiky 1-2 do konce ukončení základky, docela klid.

Teď je v druháku na střední a bojuje s jinými předměty, ale u té matematiky se díky právě radám z poradny dost chytil.



 Lída+2 


Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 4:49:38)
Terezo přesně, my díky radám jedné paní z Turnova(kam jsem ho dovezla po té co jsme dostali papír z PPP a pomoc žádnou), každodenní prací jsme dostali dyslexii a dysortografii do mezí velmi přijatelných pro všechny.
Cvičení byli velmi super.....nic náročného pro člověka bez DYS, ale jemu to pomohlo.
 NovákováM 


Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 8:46:02)
gratuluji
vím jaká je to úleva, když se dítě přestane bát a trápit
 Jahala. 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 19:34:26)
Je pomalý ve všem nebo jen při písemných? Dcera měla ve zprávách PPP psanou bradygrafie pomalé tempo a to měli být zohledňovano.
Takže ano PPP by nebyla špatná,je na stejné škole nebo na jiné? Ještě by mohla pomoct promluvit s kolegy učitelka z prvního stupně.
 Lassiesevrací 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:12:15)
Syn je pomaly dost, ale v PPP mu i presto doporucili nastup do skoly, protoze mentalne byl i jako srpnovy napred. Je mj. velky detailista a vse si chce delat sam. Nedavno kreslil do skoly obrazek z vyletu nekolik hodin, protoze jsme navstivili zamek, kde jsou sgrafita ~8~. Tak krome toho, ze komin musel byt v urovni strechy veze, tak jeste musel stejne puntickarsky delat fasadu.... Byl takovy uz ve skolce, tak tezko to svadet na zdravotni problemy, ale co se mu pridaly problemy s anemii, tak je to mnohem vyraznejsi(ackoliv na unavu si nestezuje a je relativne cily).
Zvazila bych jeste, zda by diteti nepomohlo vice odpocinku, zda nechodi pozde spat, nema moc aktivit atp.
 SendyWendy 


Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 17:50:59)
Sgrafita~t~~s~
 Tante Bante 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:50:37)
Ano, to je jednoznačně PPP a papíry. Na pomalé tempo se dávají běžně, moje děti je taky mají.
 Monty 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:54:54)
Ty jo, tak to abych tam snad došla taky, to by měl syn samý jedničky, s úlevou na pomalost. ~;)
 mrakova 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 21:56:46)
To jsou mi tedy novinky. Já, kdyby byly mé děti pomalé, tak si myslím, že jsou prostě hloupější a nezvládají to. Pro nějaké papíry do PPP by mne ani nenapadlo jít. Kolik je prosím v běžné třídě dětí bez papírů z PPP? Je tam ještě vůbec někdo?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 23:04:54)
a co je na tom špatného, že PPP dodá papíry, ze kterých učitelka vyčte, v čem má které dítě problém a jak mu tedy může pomoci, aby v rámci svých možností zvládlo to které dítě učivo co nejlíp?
 Lexi. 


Re: Pomalý školák 

(24.9.2015 23:50:06)
"Já, kdyby byly mé děti pomalé, tak si myslím, že jsou prostě hloupější a nezvládají to."
- inu mraková, každý ke svým dětem přistupuje jinak. Někdo usoudí, že dítě je prostě hloupější a neřeší to (pohodlné řešení), někdo přemýšlí, jestli dítě nemá problém a ten problém se mu snaží pomoci zvládnout.
 markéta s párkem 
  • 

Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 9:11:32)
Někdo se určitě snaží se na nějaké poruchy vymlouvat, ale myslím, že většina rodičů vidí své děti poměrně objektivně.

Jak jsem psala výše - dcera je na ústní projev pomalá, protože je důkladná, vše promýšlí. To není projev hlouposti, ale určitého povahového rysu. Jsem ráda, že když si učitel tohle uvědomí a dá jí víc času na odpověď než ostatním.

Na druhou stranu, to, že je pomalá při uklízení věcí rozhodně nesvádím na její důslednost, to zcela na rovinu přiznávám, že je pomalá proto, že jí to nebaví a v tom má smysl ji popohánět.

A tvoje tvrzení si myslím není pravdivé. Přece když se dítěti doma věnuješ, tak vidíš, co a jak umí. A když ti pak z téhož nosí špatné známky s tím, že nestíhá, tak ho asi nebudeš mít za blbce. Bez pochyby jsou věci, které se musí nadrnčet jako když bičem práská - počítání, vyjmenovaná slova apod. a to je věc procvičování. ale tady se bavíme, nebo tedy alespoŇ já tomu tak rozumím, o jiných věcech.
 Lída+2 


Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 4:42:38)
Violo, mě napadlo něco jiného, co bude dělat jako dospělý.....já kdysi zažila hodně pomalého kolegu a bylo to šílené....vše odevzdával o 14dní až měsíc později později a další oddělení pak kvůli jeho pomalosti mělo hoňky, aby se zakázka stihla včas....a trávili tam přesčasy......bylo to velmi nepříjemné.

Já mám doma taky puntíčkářské dítě, ale není pomalé.

Protože to, že je pomalý není na pár let, pokud je to na vždycky, tak by snad někdo mohl aspoň poradit co s tím.
 Yuki 00,03,07 


Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 8:30:12)
ano, i pomalý tempo se dá zohlednit a ppp k tomu dá papír, mám to doma, naštěstí se to s věkem zlepšuje :)
 Yuki 00,03,07 


Re: Pomalý školák 

(25.9.2015 10:02:57)
u nás je to opravdu už i zrychlení, al je mu 15, s ppp jsme to řešili před rokem, právě v matematice je to totiž nejhorší, on umí, zná, ale pomalu počítá a já tam mám podezření na psychický blok, který se vrací a neumím si s tím poradit.
Ael ten samotný papír jeho tak uklidnil, že se zlepšilo všechno hned a pak se jim ještě změnila učitelka, což bylo úžasný, ona netrvala na rychlým tempu, takže paráda.
TeĎ mají jinou učitelku, uvidíme, co z toho vyleze

psychika je mocná, když je jakýkoliv problém, ta psychika se odrazí daleko víc, než ten samotný problém

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.