| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání

 Celkem 84 názorů.
 Binturongg 


Téma: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání 

(4.5.2016 21:00:19)
K dnešnímu tématu o pedagogických fakultách jsem našla článek, s nímž se plně ztotožňuji a především toto považuji za klíčové:


"Za pozornost stojí skutečnost, že 36 procent studentů, kteří učit neplánují, ale prý by je to bavilo, by kantorskou dráhu silně zvažovalo, kdyby pro to nebylo nutné vystudovat pedagogickou fakultu."

Toto byl totiž před 20 lety i můj problém, přesto jsem nastoupila, protože jsme v rodině učitelé nebo něco pedagogického skoro všichni a učit jsem chtěla - bohužel se mi můj přístup a "úcta" k alma mater spravedlivě vymstily, čehož nelituji, neb bych nepoznala opravdovou akademickou půdu a stejně jsem měla možnost stát před tabulí skoro 12 let :-).
A znám mnoho lidí, i těch po maturitě, kteří tento problém řeší také - snaží se najít VŠ, která by jim po vystudování dala právo učit, nebo si nějak splašit pg minimum..., hlavně nemuset na pajdu - a je fuk, který z těch ústavů mají na mysli.


Nezbývá, než doufat, že když si někdo konečně všiml, co jsou pedagogické fakulty za ústavy, začne se o tom mluvit nahlas a pak možná nebude nutná restrukturalizace dynamitem, jak tu kdysi jeden pedagogický nick prohlásil :-)

 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:00:39)
http://www.novinky.cz/veda-skoly/402336-studenti-ucit-chteji-odrazuji-je-od-toho-ale-pedagogicke-fakulty.html
 janna001 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:14:38)
Já teda nevím, co jsou pajďáky za ústavy. Vystudovala jsem dálkově němčinu na PF UJEP a mám z toho velmi dobrý dojem. Tak mi to osviť, třeba je ta ústecká germanistika nějaká zářná výjimka.

 Klauri 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:31:59)
Ostravsky stoji za prd, olomoucky je lepsi :-) .
Ale nehlede na to, ze vsechny prirodovedne obory se studuji na prirodovedecke fakulte, krome matematiky , ktera je na obou skolach, matamatika i Matfyzu a dejepis s pod. Na filde. Proto za vse nemuzou pajdaky.
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:37:32)
my jsme na PřF obecnou chemii společnou s PedF, profesor tenkrát prohlásil, že zkoušku ale každý zvlášť, prootže tu naši by oni neprošli. Ostatní jsme pak už měěli zvlášť i přednášky, takže ta úrveň asi stejná nebyla ani před 20 lety (MUv Brně)
 Klauri 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:44:42)
Prirodoveda je pro nadsence a pajdak, prece znouze cnost:-) .
 2.10xb-116 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 7:48:35)
nojo, ale treba didaktika matematiky se neda srovna na matfyzu a na pedaku, kde uci hejny.

Sice by clovek cekal, ze z matfyzu bude pak vysledny ucitel "lepsi", ale ono ne. Hejny ma ma skvelou didaktiku nejen pro prvni stupen, ale i pro druhy a treti.

Takze ve vysledku clovek pochopi vic na pedaku s hejnym nez na MFF, kde ti prumerni se stejne vety/dukazy drti casto i nazpamet.
 Klauri 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 8:23:06)
Tak to bacha, didakti kamůže být i velmi formální a nic do praxe. Hejného metodu třeba vůbec nevyučují.
 2.10xb-116 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 11:13:00)
no jasne. je obecna didaktika a predmetova didaktika. Ja muzu predmetovou didaktiku na PedfUK jen a jen chvalit.
 Klauri 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 11:49:17)
Tak na PedF v Ostravě didaktiku matematiky učil člověk hejného metodou nepolíbený a v cvičeních počítali příklady z učebnic s hvězdičkou :)´, takové ty složitější.
Švagrová tak studovala před pár lety.
 2.10xb-116 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 11:59:44)
jasne. Ale to vypovida jen o tom, ze tam uci spatny clovek spatnou metodou.

Bylo by absurdni si myslet, ze protoze nekde to nekdo uci blbe, tak je cele VS vzdelavani spatne.
 Klauri 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 13:10:51)
Taky myslím ~;), mé děti vyrostly bez Hejného a žijou.
Mě na výuce matematiky u mých dětí vadilo, že neumí pracovat s chybou a přibližným výsledkem a když jim vyšla blbost nepoznaly to .
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:34:56)
možná jsou to právě ti, kdo chtějí učit na 1. stupni, ale jsou tak neschopní, že nezvládnou ani tu pajdu :))

já si o prvostupňových učitelkách fakt nedělám velký iluze, potkala jsem opravdu dobrý dvě, jedna byla hodně stará, jedna byla hodně mladá, ty ostatní, ať už učitelky mých dětí nebo kolegyně, mívají takový nedosatky, že podle mě dělají víc škody než užitku, neumí si přeložit do češtiny ani zprávu z PPP, když něčemu nerozumí, tak to prostě přeskočí a dělají, že to tam není - než by si to zjistily, můžou se zeptat mě jako rodiče, můžou se zeptat výchovné poradkyně, můžou se ptát v PPP, můžou si to najít na internetu - kdepak, oni neví, že něco takovýho ve zprávě bylo... jenže pak člověk zjistí, že to tam bylo, jen odborným termínem
a tak je to často, už znají SPU, ale to je tak celý, emoční vývoj jim neříká nic a když děcko nenapasují do tabulek, neví si s tím rady

čestný výjimky se zeptají, zjistí, snaží se, ale těch je fakt málo, častěji slýchám ty litanie, jak jsou rodiče líní a "vyběhají" děcku IVP - jo, taky mě to čeká, prootže škola na SPU nebere tak velký ohled, pokud děcko nemá IVP, tak ho teda budue muset mít (dvě dys jsou potvrzený, SPCH k tomu, ale zvládá výborně, jen potřebuje zohlednit valstně něco, co s SPU ani SPCH nesouvisí)

takže já bych byla pro změnu, dynamit by nepomohl, ta budova za nic nemůže a střílet lidi je nehumánní, i když jsou to pedagogové ~f~
 Žžena 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:45:10)
Yuki,
ona v tom není vinna jen ta pajda, co se týče SPU, my jdme třeba měli celej semestrální předmět "výuka předmětu xy pro děti s SPU", byl celej zaměřenej na praxi, tj. mraky technik, který se dají použít, jak dítěti pomoct, kompenzovat atd., ale nemělo to šanci změnit pohled těch lidí na to, že SPU rovná se prostě debil, se kterým na ten kurz už došli.
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:49:09)
Žženo, mě dodneška přivádí k úžasu názor rodiče, kterýmu ve škole řekneme, že by měl jít s děckem do PPP, prootže si myslíme, že má dys a on na to řekne, že děcko přece není deil, aby s ním chodil do poradny
bohužel to mezi lidma ještě pořád zůstává, poradna je pro blbce - přitom třeba já mám s ppp velice dobrou zkušensot, klukům pomohli - teda spíš mně pomohli prosaditv ve škole to, co kluci potřebují
samozřejmě natrefit můžeme na schopnýho i neschpnýho psychologa, ale to i na doktora a přesto k němu jdeme
 Ráchel, 3 děti 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:17:36)
Žženo, a kde se v nich tenhle postoj vzal?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:16:52)
S manželem posledních cca 20 let vedeme kurzy pro rodiče církevní pracovníky s dětmi - v podstatě jsou to lidé, co učí v nedělních školách (především) protestantských církví. Když jsme tam měli nějakou profi učitelku, tak jsme mívali dojem, že ty věci přece v zásadě zná, přinejmenším, co se metodiky týče. Opakovaně jsme od nich slýchali "to mi nikdo nikdy neřekl, to využiju i v profesní praxi."
Teď máme v kurzu studentku peďáku (bude z ní prvnostupňová učitelka), opravdu chytrá holka to je, která chce skutečně učit - a říká nám to samé. Kurz hodnotí tak, že ji tam naučíme řadu věcí, které by čekala, že se naučí právě na tom peďáku.
Tak nevím, co vlastně na tom peďáku dělají.
 Z+2 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:21:14)
Učí je jejích předměty, místo toho aby je učili jak ty předměty učit. Je to k ~n~. Důraz se klade na něco úplně jiného než by se měl. To je alespoň můj dojem. Někdo si to sám dohledá a pokoutně se dovzdělá, někdo ne.
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:34:22)
Z+2 - a tak je to i s tím dovzděláváním. Kdo má zájem, samostuduje a vyhledává školení vedená dobrými učiteli.
Tak to dělají i studenti, co mají o učení fakt zájem.
Kamarádce se na peďáku před pár lety vysmáli, když si stěžovala, že maj málo praxe - ať si prý jde někam brigádně učit.

Nejčerstvější zážitek má moje známá se speciální pedagogikou na PedF UK v Praze. Taky už má vejšku - sociálku.
Tak se tam těšila - má všechny předpoklady pro to povolání a je srdcařka.

Hned po prvním semestru tloukla hlavou do zdi.
Studium - pětileté! - jí nic nepřineslo. Tedy až na výjimky.
Ale v celkovém obrazu je to zoufalství. Ten článek nelže.
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:44:56)
Ráchel - co dělají na peďáku, se ani neptej - ale s praxí to moc společného nemá ~:-D

Ono je jim jedno, jestli jejich studenti budou učit nebo ne. Nemají žádnou konkurenci, a pokud mají, okamžitě ji cíleně zlikvidují, takže vlastně jen rejžujou, aniž by pracovaly na své úrovni - pracují jen na snaze zvýšit si prestiž, což u "učňáků mezi fakultami" poněkud skřípe od jejich založení.

A když studenti skutečně učit chtějí, mohou taky sem tam pěkně narazit, protože na to někteří pedagogové nejsou zvědaví.
Student, který chce učit, se logicky ptá, proč a co se musí učit a hledá, jestli by pro učení dětí nebylo lepší něco jiného - kverulant! ~:-D
 2.10xb-116 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:51:24)
binturong, jses strasne zatrpkla.

ja jsem se rozhodla ucit v 35letech. Prijmula jsem pravidla hry, dodelala jsem si potrebne vzdelani, nikdo me v mem rozletu nebrzdil, naucila jsem se mnohem vic nez bych dala samostudiem.

Bylo to jen o me a jak ja pojmu studium i vyuku.

Zadne "oni", kteri by mohli za vsechno.
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:56:21)
xb - pokud ses rozhodla jít učit ve 35 letech, MUSELA jsi přijmou pravidla hry a je to v pořádku - tady není rozdíl mezi maturantem a padesátníkem.

Pokud bych se rozhodla jít teď dělat zubaře, budu to muset vystudovat.

Ale to je od Tebe trochu demagogie, že?

Učitelé už na podmínky jednou přistoupili a kvalifikovaní byli + se průběžně dovzdělávali, Ty nikoli a kvalifikovat ses teprve musela - to je jedině správné. Ale chápu, že si nechceš nechat plivat na alma mater, neb absolventi pajd jsou na titul odtamtud často i hrdí :-)

Zatrpklá rozhodně nejsem - ale jsem zavilá, a to dost. A ne sama :-)
 2.10xb-116 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 11:16:43)
proc?

Ja jsem Ing z FJFI, nemam titul z pajdaku.

Pred par lety bych mohla jit ucit i bez minima, ted ne.

Porad nevidim problem.
 Žžena 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:28:09)
Pokud nejsi zrovna elementarista, tak na pajdu přece nemusíš, abys mohla učit. Můžeš na přírodovědu, matfyz, fildu... taky blbý?
 SendyWendy 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:28:11)
Já tohle hanění pedagogických fakult nechápu, je to prostě vysoká škola jako každá jiná - samozřejmě i úrovně jsou různé.

Jinak u tebe Binturong myslím, že jsou to kyselé hrozny, pokud vím, tak jsi tam narazila na učitelku, která tě ji nenechala dodělat. Kvůli tomu nebudou všechny PF hrozné a všichni její absolventi k ničemu.
 Klauri 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:45:39)
Tak to se nedivim, pajdak chce mitprestiz a tak to nahani blbostma.
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:50:52)
já jsme před pár lety začala studovat dálkově PedF, abych mohla na 1. stupeň. Byl to tříletý obor rozšiřující pro učitele 2. stupně. Za celý 1. rok jsme neměli snad nic, co by opravdu bylo k něčemu při práci s dětma. Musím říct, že mě to otrávilo.
 Klauri 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:56:31)
Svagrova vzpomina, ze je didaktiku matematiky ucil clovek, ktery ve skole bsl naposledy tak pred prvni svetovou valkou. Absoluthe nezjal mentalitu a schopnosti dnesnich deti.
 Žžena 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:58:52)
Jo, to je bohužel problém. Dědkologie a teoretická didaktika.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:19:38)
dědkologie ~t~~t~
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 22:05:53)
Yuki - a na UK?
 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 22:24:55)
Já si na rozšiřující studium nemůžu stěžovat, bylo tam sice pár nudných lidí, ale většina předmětů se do praxe hodila velmi dobře, hodně jsem z toho zejména ten první rok čerpala.
Didaktika matematiky, přírodovědy (prvouky), počáteční čtení a psaní, pedagogická diagnostika, to mě vysloveně bavilo.

Problém je, že toto rozšiřující studium je mi nyní k ničemu a já jsem tak neschopná, že to pětileté už prostě nezvládnu.

Po gymplu jsem chtěla jít na peďák, ale neprošla bych přes talentovky z jednoho předmětu, a tím předmětem neprojdu ani dnes. Jinak všestranné nadání, nadšení, chuť tu práci dělat a snad ji i umět je k ničemu, když člověku chybí ta jedna jediná věc...dostatečný hudební sluch a smysl pro rytmus. A že je tato schopnost důležitější než všechno ostatní, ukazuje i fakt, že na některé fakulty už se dělají talentovky jen z hudebky (výtvarka a tělák už se neřeší) a jednou z největších prosíváren je hudebka ve všech možných podobách.
Takže je to tak, že elementarista musí být primárně hudebník (dnes víc než dřív) a to ostatní je tak nějak podružné.
Jako jo, určitě by se mi ta práce s lepšími hudebními dovednostmi dělala snáz, takže své místo tam ta hudebká má, ale pořád si myslím, že je ostatním dovednostem, schopnostem a předpokladům tuhle práci dělat nadřazovaná a nemyslím, že je to dobře.

Mohla jsem jít po gymplu na kterýkoliv jiný pedagogický obor, peďák za barákem, ale já chtěla už jako malá právě jen ten 1. stupeň a tam jsem nemohla. No a teď už zase nedám ty jiné obory, protože pro ně mi chybí ten všeobecný přehled, co má člověk po maturitě ~7~.

Je mi fuk, co si kdo o peďácích myslí, prošla jsem dvěma fakultami, na jedné dva obory, na druhé jeden obor, na tu první jsem se vracela, protože jsem tam byla spokojená, s tou druhou jsem udělala zkušenost ještě lepší a kdybych šla ještě něco studovat, tak právě tam....ale já se prostě bojím, že než bych dostudovala, pokud by mě vůbec vzali, tak se zase něco změní, a já budu zase tam, kde jsem teď...
 Hanka 75 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 22:36:24)
je to škoda, že je nutná ta hudebka
přitom za mého dětství učitelka elementaristka jen hrála na klavír (nezpívala, protože už byla starší a nemohla-asi hlasivky či něco podobného)
a v současné škole učí moje děti v první třídě na hudebku spec. učitelka, vede na škole i sbor

osobně si myslím, že tohle by bylo dobré řešení, protože určitě je hodně úžasných elementaristek (potenciálních) a hodně úžasných učitelek jen hudební výchovy - proč to chtít i po člověku, který prostě když k tomu vlohy nemá, tak přes to vlak prostě nejede :-( a diskvalifikuje ho to

a je NESMYSLNÉ, že je to tak neprostřelné a nutné na školách, když v praxi, pak stejně elementaristka tu hudebku nedělá

 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 22:41:46)
Hlavně v dnešní době, kdy je dostupných tolik technologií, jak děti naučit cokoli o muzice...

Ale to právě vyjadřuje věta z článku, že studenti pg fakult se učí učit předměty, nikoli děti a nejdůležitější je umět skloňovat ve staročeštině :-)
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 22:39:52)
Delete - proto já takhle studuju už mnoho let, protože se vždy v průběhu studia něco změní - nicméně mám z toho celoživotního koníčka a prevenci Alzheimera :-)
Jenže já si to vzhledem k životní situaci mohu dovolit a i po 40 se mohu rozhodovat, čím budu, až budu velká :-) - beru to jako pozitivum, i když někomu by se to mohlo jevit jinak.


Změny zákonů či pravidel mě vždy zastihly úplně přesně :-)

Před necelými 20 lety: Nemám pajdu, nevadí - s diplomkou a státnicemi mě stejně všude vzali a toho bakaláře (který tehdy stačil kdekoli) že si dodělám.
Slíbili nám ho na jedné VOŠce, během prváku se změnila pravidla, VOŠ neumožňovala Bc., museli jsme od dalšího roku hromadně na spolupracující VŠ a valná část z nás, kdo chtěl učit, dostudoval obojí paralelně.

Mezitím se však uzákonilo, že učit mohou jen ti, kdo studovali pajdu, ale když do doby XY začnou studovat, nikdo je ze školy nevyhodí.

Byla jsem v předposledním ročníku Bc. i VOŠ a přihodila jsem si tedy pětiletou pedagogiku na fildě (peďák mě nenapadl ani ve snu), kam mě vzali napoprvé, tudíž jsem jeden rok studovala 3 školy, z toho dvě ukončovala (ovšem bakalářky jsem si odložila o rok, neb to bych vskutku nedala :-) ) a ještě k tomu učila ~:-D
Po 6 semestrech přišel první porod, studium fildy jsem přerušila, a když jsem chtěla navázat, řekli mi, že můj obor zrušili, mám právo dostudovat tak, jak jsem začala, ale není to technicky možné (tuto větu mám písemně :-) )
A tak bych mohla pokračovat...

No a v červnu mě čekají přijímačky další - tentokrát ne do Prahy a na UK, ani na nic pedagogického - prostě to zkusím vzít obloukem a už se mi po tom roce nicnedělání stýská po adrenalinu zkoušek ~:-D
 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:13:18)
Binturong,

jenže já jsem neschopná. Měla jsem co dělat s dvěma obory a prací současně (a se čtyřmi dětmi školního věku).

Jednu VŠ už mám, proto bych si musela další platit, a školné na semestr se pohybuje někde na úrovni mého dvouměsíčního příjmu. Což prostě dát nemůžu, i kdybych nakrásně zvládla přijímačky a napsat další absolventské práce (v tomto směru už se cítím celkem vyšťavená, 1 diplomka a 3 závěrečky dost vyčerpaly oblasti mého zájmu). Zkoušky jsou pro mě akorát nutné zlo, i když samotné studium a dozvídání se nového (i opakování starého) mě baví.

Rozhodně mi chybí pozitivní naladění a chuť se dál snažit...
 Persepolis 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:19:41)
Delete, to je hrozná škoda, protože podle tvých příspěvků, podle toho jak nahlížíš na každého žáčka, jak řešíš jeho individuální potřeby,..atd. usuzuji, že jsi skvělá učitelka.
Je skoro trestuhodný, že lidi jako jsi ty systém znechutí tak, že nakonec ze školství odejdou.
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:22:33)
jj, nemuset to platit, taky bych studovala a rozšiřovala aprobace, ale v mé situaci platit školný... za pár let ho budu platit dětem, ne sobě
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:25:41)
Delete - tomu rozumím. Zvl. s těmi dětmi :-)
A teď si předtav, že je Ti 55, hrozí Ti vyhazov po více než 30 letech, protože ač jsi doposud byla dobrou kantorkou, najednou jsi úderem razítka špatná, z jednoho peďáku Tě vyhodili těsně před posledními státnicemi před dvěma lety (opět důkaz, jak jsi špatná a blbá) a na ostatních neumožňují výuku o víkendech nebo Tvůj obor vůbec nemají, popř. mají, ale ne dálkově a samosebou je to taky za peníze.
Sáhneš tedy po studiu, které splňuje všechny podmínky - tedy víkendová výuka, kupodivu na úrovni, školné o něco vyšší, ale ne nijak diametrálně a nemusíš dojíždět, tudíž odpadnou peníze za cesty a ubytování - na studium si půjčíš, ačkoli víš, že to budeš do důchodu splácet, ale práci máš ráda, v práci Tě mají rádi a dělat to prostě chceš, nehledě na to, že Tví "autíci" jsou na Tebe zvyklí a rodiče jinou učitelku nechtějí...
A 8 měsíců před státnicemi školu zavřou, navíc z velmi pofidérních, neobhajitelných, ale nenapadnutelných důvodů.

Nebo děláš speckaře přes 30 let na učňáku, kam nikdo nechce, protože je to dřina a Tvůj ředitel, ač by pro Tebe mohl vyžádat výjimku kvůli věku, prohlásí, že nechce potíže a pošle Tě studovat. Když se Ti to podaří, 15 měsíců po dokončení studia půjdeš do důchodu.

Nebo jsi sociální pracovník, který se chce dál učit a udělat i speciálního pedagoga, ale protože nevěříš soukromé škole, jdeš na veřejnou i za špatných podmínek a od prvního semestru bojuješ s totálním znechucením a hlubokým zklamáním, protože Ti studium, až na výjimky, nedá to, co bys od něj jako profík očekávala.

A takových případů, jak dohnat kantora k totální demotivaci a vyhoření, bych mohla popsat desítky...

Vůbec se Ti tedy nedivím, že se Ti do ničeho dalšího nechce.
Já to mám fakt jako koníčka - jek rok nestuduju, už si koušu nehty až k loktům. S přijímačkama téměř nikdy nemám problémy (ale na první stupeň bych se hlásit nemohla - HV a TV byly můj kůň naposledy v dětství :-) ), ovšem ty dohry... ~:-D
Ale aspoň mám před jménem, za jménem a podmínky pro to si vybírat, tudíž mě to totální znechucení zatím míjí.
Ovšem absolutní většina lidí v mé situaci tak vysmátá není a je to příšerná situace...
 K_at 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 6:14:22)
A to je presny. Studovat, dozvidat se,delat ruzne prace, psat testy. To me celkem bavi. Ale statnice nechci! Narvat si do hlavy hory teorie kvuli nekolika hodinam. Navic kdyz vetsinu veci clovek v te praxi nepotrebuje....
 Hanka 75 


dotaz pro del 

(4.5.2016 22:42:16)
Del, měla bych k tobě dotaz, jestli tu ještě jsi...

Jak známkuješ v tělocviku, výtvarce... hlavně ten tělocvik by mne zajímal. předem díky
 Delete 


Re: dotaz pro del 

(4.5.2016 23:03:53)
Hanko,

druháky neznámkuju, do slovního hodnocení popisuju zapojení do společných činností, aktivitu, ochotu zkoušet nové cviky apod.

U čtvrťáků dám cíl, na který pak nějakou dobu trénujeme. Kdo splní, má jedničku, kdo nesplní, tak podle míry zapojení a snahy má dvojku atd. Takže např. pokud byl cílem kotoul vzad, tak jedničku měl každý, kdo udělal sám. Dvojku měl každý, kdo udělal kotoul vzad, ale ujela mu třeba ruka do strany, nedal správně ruce, potřeboval dopomoc v dotočení. Na trojku byl pokus, který skončil třeba přepadnutím na bok apod. Čtyřku dostal kluk, co odmítl kotoul vzad zkusit, ale udělal alespoň kolébku...
V atletice bude cíl především technika procvedení. Takže kdo předvede slušný nízký start a doběhne 50 m, dostane jedničku. Podobně skok do dálky...rozběh, odraz, doskok....hod míčkem...nápřah, směr letu míčku....
Stačí mi tři známky za pololetí, takže většině stačí absolvovat něco z toho, protože už mají známku za kotoul a někteří i za přeskok (cíl byla roznožka).

Co se bude známkovat, jsem měla možnost nastavit v ŠVP, tak jsem tam toho napsala co nejméně a takové věci, aby se to hodnotilo co nejsnáz (aby se nemuselo řešit jen udělal/neudělal, případně aby šlo spíš o tu techniku než výkon).

Na vysvědčení dám jedničky všem, kdo cvičí a maká podle svých možností. Někteří kluci, kteří se vyhýbají všem činnostem, cvičit odmítají se slovy "ku.va dop.dele tohle dělat nebudu", povinné cviky buď nedělají vůbec, nebo na té úrovni, že 50 m neběží, ale jdou, tak holt dám dvojku. I když můj názor je, že buď nic neznámkovat, nebo všechno s podobnou váhou, tak za stávajících okolností nedokážu ani těmto pánům dát na vysvědčení z TV něco horšího. Už jen proto, že je mám jen na ten tělák, ale je tam toho víc, co tady nemůžu a nechci vypisovat.
 Hanka 75 


Re: dotaz pro del 

(5.5.2016 10:51:16)
Del, děkuju.

My máme prvňáčky - jestli se pamatuješ, problémy nám dělalo/dělá (ale naštěstá už v mnohem menší míře) soutěživé prostředí. Školu jsme se po zralé úvaze rozhodli (možná zatím) neměnit (změna je velké riziko a ve škole je toho i hodně pozitivního, děti ji jinak vnímají dobře). Řekli jsme si, že ale zkusíme s paní učitelko promluvit, dát ji zpětnou vazbu, uvidíme reakce. Takže jí chceme říct, jak my na dvojčatech vidíme vliv soutěživého prostředí... navrhnout všechny obrázky na výstavku, zeptat se, zda se všechny děti s obrázkem na výstavce během roku ocitnou - možná to paní učitelka sleduje a hlídá, aby se tam každého obrázek dostal, jen někomu častěji a někomu občas, nevíme, uvidíme.

Chceme se zmínit i o tělocviku, ale když se mne zeptá, jak jinak to dělat, tak mne nenapadá, proto se ptám.... nyní je známkování tak, jak jsem uvedla výše.
Pro slovní hodnocení paní učitelka nebude (byla ochotná-sama to navrhla ho dát na vysvědčení dětem, tam, kde o to rodiče požádají, ale ne všem paušálně) a myslím, že ona raději používá známky, má v tom svůj systém... do žákovské jedničky, příp. s hvězdičkou, když to není na jedničku tak obrázek, razítko... horší známky jsou v početnici, písance, ale do žákovské je nepíše (asi aby děti měli zpětnou vazbu, jak to udělaly, ale do žákovské je nedává).
 Kudla2 


Re: dotaz pro del 

(5.5.2016 11:20:18)
hele, celou diskusi nesleduju, ale vy vážně řešíte, kolikrát se obrázek vašeho dítěte octnul na nástěnce?
 wer 


Re: dotaz pro del 

(5.5.2016 11:31:37)
Ony to spíš řeší ty děti.
 Hanka 75 


Re: dotaz pro del 

(5.5.2016 21:56:12)
jojo, řešíme to kvůli dětem
samozřejmě nejsem matka, které záleží na tom, kolikrát má její dítě obrázek na nástěnce ~;) ale aby děti byli v pohodě (máme dvojčata a soutěživé prostředí ve třídě na nich bylo/je vidět)
 Hanka 75 


Re: dotaz pro del 

(5.5.2016 21:56:35)
děty byly ~f~
 Persepolis 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:16:37)
Delete, to jako fakt ? O pedagogickém studiu jsem teda nikdy neuvažovala, ale přes hudebku bych neprošla ani náhodou.
Týká se doufám jenom pedagogů pro první stupeň?
 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:33:36)
Persepolis,

ano, týká se to toho učitelství pro 1. stupeň.
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:38:53)
ono totiž ve snaze o zkvalitnění výuky malých dětí na 1. stupni došlo k tomu, že vyhodili nadšence, tkeří učili dobře, ale měli vystudovaný 2. stupeň

a protože se ukázalo, že je to špatně, tak vyhodili i ty, kdo měli jako Delete k nadšení vystudovaný specky - ti jsou podle mě nejlepší - jenže ty je potřeba vyházet rychle, aby nebyl ten kontrast s pajdákama tak velký, rodiče pak řvou, že v áčku mají lepší učitelku než v béčku, takže je potřeba, aby i v áčku byla stejná učitelka, která umí hrát, zpívat a cvičit, matematiku a všeobecný přehled přece není potřeba a vztah k dětem, snaha pochopit děti, to je zbytečný už úplně

naše škosltví na toto brzo dojede, není totiž potřeba, aby člověk ve škosltví (obecně, nejen škola, ale i PPP) něco uměl, chtěl to dělat a vzdělával se, ale aby měl vystudovaný ten správný obor
Takže je lepší přijat čerstvýho absolventa s nulovou praxí než člověka se znalostma a praxí, toho vyhodíme, podle novýho zákona tam už nemá co dělat

 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:51:36)
Yuki,

moje kolegyně z paralelky prošla SŠ i VŠ peďákem a je skvělá. Na rozdíl ode mě má i to hudební nadání (ale zase nemusí tělocvik), má velký cit pro děti, i bez specky a asistenta zvládá řešit obtíže dětí se SVP a SPU, je otevřená novým věcem, ochotná zkoušet i to, co jí třeba není úplně vlastní (na rozdíl od většiny ostatních kolegyň)....
Je skvělá.
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:45:51)
Delete - spousta absolventů peďáků jsou skvělí a báječní učitelé - nejen prvostupňoví.
Problém je v tom, že k pedagogice potřebuješ talent, jako ke všemu - a to nemluvím o obratnosti či hudebním sluchu.
Pokud máš talent, elán a učit fakt chceš, zpravidla toho docílíš, navzdory našemu pedagogickému vzdělávání - a takových je fakt hodně ~:-D
Ale základem je moc nevyčnívat, neremcat, blbě se neptat... Ideálně docílit toho, že si na zkoušce kantor nepamatuje, že Tě kdy viděl :-)
Být součástí šedého davu. Teď už to vím - tehdy jsem to nevěděla...
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:46:15)
Delete, všude najdeš lidi na svých místech i ty, co tam nepatří, na tom 1. stupni mám dojem, že ten poměr není dobrý
 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:53:45)
Yuki,

na místní úděsné základce je to naopak...prvostupňové učitelky jsou v rozmezí výborné až dobré, nevím o žádné, která by nebyla OK. Jo a je tu i jeden učitel a i ten OK.

Tam, co učím, je to spíš tak, jak píšeš, i když...asi padesát na padesát...a nejhorší jsou ty dvě nejmladší, především tedy lidsky, v tom učení to asi nic výjimečného nebude...
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:40:42)
Yuki - ve školství chybí 5000 kantorů.
Od října, kdy se definitivně zavřela PedF na UJAKu, patrně o pár stovek víc a ke všemu speckařů.

Peďáky prý prohlásily, že nevadí, když ti, kdo učili donedávna a léta, půjdou do háje, protože všechna místa zaplní mladými a perspektivními (to by ale museli absolventi chtít učit, potažmo chtít učit i v takových pr..., kam by nejeli ani na výlet, že?).

Jejich hlavní pajdí politika už léta směřuje k tomu, aby si hystericky a uměle budovaly prestiž. Jiné fakulty se o to snažit nemusí, prostě tak nějak jedou, ale pajdy musí likvidovat soukromou konkurenci a lobovat za zákony, které lidi vydírají - tj. "Chceš učit? Bez pajdy to nepůjde. Učitel na ZŠ musí mít POUZE pajdu."

Nicméně stále se jim ta úcta a vážnost - o úrovni nemluvě - vyhýbá.
Někde dělají soudruzi chybu :-)
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:49:15)
Bin, přestože kantoři chybí, u nás je jich pořád nadbytek... teda s výjimkou 1. stupně a angličtiny, tam je nedostatek už teď i tady u nás
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:53:59)
Yuki - v Sudetech podél celé republiky berou snad i popeláře...
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:16:56)
Delete, jenže to, cos vystudovala, j ti teď k ničemu, to, o čem se mluví jako o špatné škole pro neschopný je právě to, cpoop je bohužel podmínkou k tomu, aby člověk mohl učit - že je to špatně, to je jasný
 Kudla2 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 8:07:10)
"já jsem tak neschopná, že to pětileté už prostě nezvládnu."

Delete, neblázni, proč se nazýváš neschopnou?

Já si neumím představit, že bych studovala nějakou školu, při 2 dětech, Ty máš 4 a ještě vedle toho učíš.

Neshazuj se, prosím.~x~
 Ráchel, 3 děti 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:21:10)
podle mne by bylo mnohem rozumnější, kdyby se elementaristika dělala vždy se zaměřením na výtvarku NEBO hudebku.
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:15:07)
nebylo to na UK, bylo to na UPOL
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:28:42)
Yuki - jóóó, odtamtud vykopli tu mou kolegyni s 30letou praxí, obhájenou diplomkou a státnicí :-)
A měla bych i další historky z natáčení.

Jediné pajdy, o nichž nevím nic, dokonce ani ty historky ne, jsou královehradecká a brněnská...

Ovšem po tom všem, co vím o těch ostatních, nějak nemám důvod se domnívat, že budou lepší a osvícené :-)
 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:43:51)
Binturong,

na UHK mám ped. minimum a specku (CŽV), až na dva slizouny na specce jsem byla na UHK spokojená a dost jsem se tam naučila.

Ještě spokojenější jsem pak byla na JCU na tom učitelství pro 1. stupeň. Pokud se někdy rozhodnu si ten peďák udělat, bude to na JCU.
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:50:36)
Delete, jsi tu ještě? mám dotaz na speckaře, já jsem amatér a nerozumím jedné věci kolem dys
 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:54:57)
Yuki,

jsem a ještě budu, mám tu ještě 20 pracovních sešitů...
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 1:04:18)
tak teda prosím o radu - rozlišuje se nějak těžká a lehká forma dys? nejspíš jo, ale zdá se mi divný, že škola rozlišuje podle toho, jestli má děcko ivp nebo ne, pokud nemá, pak jsou to jen malý zohledňování, pokud má ivp, pak dostane děcko speciální učebnici, aby s ním mohli rodiče správně pracovat, třeba angličtina

mám doma druhý děcko s dys a toto jsem poprvé nezažila, tak mě to překvapuje - tento má podle školy "jen zdravotní znevýhodnění" podle zákona..., má nárok na vyrovnávací opatření - a přesto podle školy nemá nárok téměř na nic - to je normální? fakt je potřeba IVP, aby děcku uznali výsledky z PPP? to jsem vůbec netušila, nebo je to novinka v souvislosti s tím, co se na nás chystá od září?

navíc netuším, jak se přistupuje k děckám s dys v angličtině - on má dysgrafii a dysortografii, k tomu poruchy pozornosti a soustředění, ale když jsem se ptala, jak v angličtině pomoct, když má čím dál větší potíže s psaním slov (3. třída), tak prý v angličtině se to v tomto věku a v tom "jenom znevýhodnění" nemá žádný úlevy - jenže oni mi tím pádem odmítají říct, co konkrétně v písemce je díky dys a co je tím, že se to nenaučil -a já to nepoznám, v angličtině fakt ne
prý co bych chtěla, když má jedničky a dvojky

nevíš, jak to je?
 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 1:25:06)
O tom, jestli bude dítě vedené jako integrované, nebo jen zohledňované, rozhoduje zpráva z PPP. Pokud je ve zprávě doporučení k integraci, tak se píše IVP, podle zprávy buď na všechny předměty, nebo jen na ty PPP vyjmenované. Pokud ve zprávě není doporučení k integraci, ale jen zohlednění, mělo by tam být opět v jakých předmětech (nebo jestli obecně) a jakým způsobem, většinou jde třeba o minimalizaci časově omezených úkolů, respektování neúhledného rukopisu apod.

Integrované děti mají nárok na speciální pomůcky a nápravové hodiny v rámci rozvrhu, u zohledňovaných se žádná speciální opatření nedělají a hodně záleží na učiteli.

Samozřejmě jsou různé formy, nebo tedy spíš různá míra poruchy, ale to opět určuje PPP.

S angličtinou je to těžké v tom, že ji většinou neučí třídní, jen málokdy prvostupňová učitelka, takže výuka příliš neodpovídá potřebám a schopnostem prvostupňových dětí. A s dětmi, které mají SPU umí angličtináři pracovat většinou ještě méně, než ostatní učitelé, nebývají v tomto směru ani informovaní, natož vzdělaní. Takže to asi ani není o tom, že by ti odmítali říct, co je kvůli dys a co neznalost, s největší pravděpodobností to tam není nikdo schopný rozlišit ~d~. Ti, co umí anglicky, vědí houby o SPU, ti, co třeba i něco vědí o SPU, většinou neumí anglicky. V takovém případě by měl zasahovat a vše korigovat třídní učitel. Měl by tlačit na preferenci ústního ověřování znalostí, upozornit, jakých chyb se dítě může dopouštět v důsledku poruchy, trvat třeba na delším čase pro vypracování písemného testu apod.
Jo a ještě do toho vstupuje to, že v angličtině je vliv SPU často jiný, než v češtině. Třeba ta dysortografie má minimální vliv, zatímco dyslexie by měla vliv mnohem větší než v té češtině. Dysgrafie má samozřejmě vliv na písemnou podobu jazyka podobně jako v češtině, zejména vynechaná písmena, záměny tvarově podobných písmen, špatně rozpoznaná hranice slov...
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 1:29:54)
díky :)
co jsou to ale pak ty vyrovnávací opatření, když to vlastně vůbec nic není?
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 1:32:49)
on integraci nemá, jenže já si nejsem jistá, jestli tam nepatří ZATÍM nemá, právě proto, že děcko an hranici něčeho nebo inteligentní děcko s problémem to dokáže maskovat a přitom má spoustu práce samo se sebou a vlastně nemá podporu, na něm se celý druhý pololetí projevuje únava, je to čím dál horší, přitom podle mě by i ty úlevy pomohly od únavy, to by pomohlo od dalších potíží, který zase ve výsledku způsobují stres a tím další únavu a další potíže

 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 1:37:07)
Yuki,
to může být třeba zkrácený diktát, delší čas na práci, ústní zkoušení místo písemného, hodnocení jen toho, co dítě stihlo, sezení v přední lavici, dopomoc prvního kroku, častější ověřování toho, že dítě ví, co a jak má dělat...právě to hodně záleží na konkrétním dítěti, nejde tam přesně nařídit, co se jak má dělat.
Některé obtíže to dítě může samo kompenzovat, a může mu tak vyhovovat i něco, co se obecně nedoporučuje, a naopak ho může stresovat a situaci komplikovat něco, co se spíše doporučuje.
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 1:39:46)
ok, díky, už mám asi jasno

my řešíme totiž jinou věc, celý dys je jen taková věc navíc, škola nerozumí hlavnímu problému, nepřečetli si dobře zprávu ppp, podstatnou věc nepochopili - neznalost, neochota se zeptat nebo si zjistit to, co neznali. Jenže na to, co je tím hlavním problémem, žádnou úlevu nedostane. Takže já hledám cestičku, jak mu aspoň v něčem odlehčit
 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 1:41:44)
ranní vstávání nám nezávidím - v práci to zvládnu, doma pak nejspíš odpadnu :))
dobrou
 Delete 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 1:43:27)
Nápodobně. Dobrou noc. (ještě 8 PS)
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 0:53:17)
JČU 1. stupeň pomlouvat taky nemůžu (o druhém vím až moc).
První stupeň v pětileté dálkařině tam ale udělala jedna moje kolegyně, kterou jsem v životě neviděla ani s trianglem, natož aby dělala nějaké prudké pohyby v tělocviku, dodnes si plete listnaté a jehličnaté stromy, neví, jak se říká mláděti jelena a srnce, nepozná ptakopyska a uvěřila mi, když se mě tázala, v jakém slohu je Hluboká, když jsem jí řekla, že v novogotickém, který následoval po gotickém a stejně tak máme baroko a novobaroko apod.
Ze zkoušky dostala za jedna, ale třeba si nevytáhla slohy :-)
Pravidelně chodila do češtinářského kabinetu a žádala po nás, abychom jí opravily diktáty jejích třeťáků, protože čteme (pohrdání a paralela s Betty McDonaldovou :-) ), a protože ona nechápe, k čemu jim to bude, když ona sama to nikdy nepotřebovala.
Kolegyně češtinářka jí opravovala diplomku (u nás byla na důchod, jinak celoživotně na gymplu) a rvala si vlasy, že musí DP prakticky celou přepsat a ještě to bude za tři - bylo to za jedna.
"Inteligentní" koleyně má červený diplom.

Ale v tomto případě nemohu soudit dle jednoho případu - kromě toho absolvovala cca před 12 lety...
 Festina 
  • 

Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 7:15:58)
Co jsem zaslechla, tak na pražské fakultě je ted dost rušno, někteří učitelé už mají dost poměrů, které tam vládnou.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 10:19:00)
to se moc nedivím.
kamarádka teď ve svých 50ti letech dodělává na peďáku učitelství pro MŠ.
Může mi někdo vysvětlit, k čemu učitelkám na MŠ je dobré, aby absolvovali lyžák a další, dosti drsná sportovní soustředění? A to je jen jeden z příkladů naprosto zbytečné buzerace.
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 22:04:49)
Medvědice - jenže já 12 let učila - pajda mi nechyběla (nehledě na to, že na jiné pajdě bych tehdy diplom měla - některým stačily dvě státnice a obhájená diplomka na učení na II. stupni - ne tak na UK, kde byly státnice povinné 3, ale mohlas i na SŠ) a jsem dnes skutečně ráda, že ji nemám. Styděla bych se nebo bych stejně studovala ještě něco jiného, abych nemusela uvádět tu pajdu ~d~


A to je to, o čem mluvím - kyselé hrozny ne, to moc neumím, to je něco jako závist :-) - celou svou praxi jsem narážela na různé pajdy, resp. jejich studenty a absolventy i tamější kantory jako školitele a přednášející a dodnes se stýkám s lidmi, kteří s pajdou měli nebo mají něco společného.

Vypráví zoufalé příběhy a jde většinou o chytré, mladé, talentované lidi - často dělali nebo, po pajdě či paraleleně s ní, dělají další školu.

A z těch starších - kolegyně, 55let, zažila nedávno na olomoucké pajdě to, co já ve 25 letech. Obhájená diplomka, zbývá poslední státnice...a "Je nám líto, madam."
Ta ženská učí přes 30 let a rodiče podepisovali petice, aby ve škole zůstala - není to žádná neschopná babizna...
Nebo zoufalá absolventka sociální práce, srdcařka, skvěle pracující s lidmi v těžkých životních situacích, chtěla obohatit vzdělání o speciální pedagogiku na pajdě v Praze - rozčarování a zklamání hned po prvním semestru a setrvala nikoli kvůli vzdělání a vědomostem - to si doplní sama - byla tam jen kvůli tomu papíru na hlavu, neb jí to nic jiného nedalo...
A tak bych mohla pokračovat...



Netvrdím, že jsou tam všechny předměty a všichni kantoři špatní, na všech 8-9 PedF v CR, ale ta celková úroveň je dlouhodobě strašná.
I moje teta si po pajdě udělala ještě filosofii, aby zažila akademickou půdu.
Ostatní členové rodiny tam ani nezkusili páchnout a taky udělali jiné školy :-)
 Kšandička 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 21:38:41)
Jo, ja bych zase hrozne chtela bejt doktorkou, ale nechapu, proc musim mit vystudovanou medicinu ~q~~t~ Vis, Bin, kdyz chce nekdo neco fakt hodne delat, tak pro nej obvykle neni problem tomu neco obetovat, v tomto pripade neco vystudovat ~;)
 Hanka 75 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 22:47:23)
neprošla jsem pedagogickou školou, ale jsem pražanda a opravdu má dlouholetou pověst školy pro školu. co se ke mně doneslo, tak je to prostě dobré bidlo pro řadu tam vyučujících, vyučování zastaralé, nepřínosné :-( je to velká škoda

 Yuki 00,03,07 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:19:42)
Hanko, jestli je škola dobrým bidlem, pak by bylo fajn někoho tím bidlem přetáhnout ~t~
 Hanka 75 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(6.5.2016 5:38:03)
~t~ dobré bydlo
já to mastím, děti byli se mi povedlo v jiném příspěvku


 jalinka 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 22:53:52)
Na jedné takové nejmenované pedagogické fakultě učím a je to horor. Myslíte si, že výuka někoho zajímá? Omyl! Důležité je, kolik publikujete a kolik máte projektů! Oficiální politika vedení je, že máte napsat co nejvíce elektronických studijních opor a co nejvíce výuky předat doktorandům, abyste mohli produkovat články a monografie, za které pak fakulta dostane penízky do rozpočtu. Kdybych celý rok nepřišla do výuky a studenti by to nenahlásili, nikdo to nezjistí. U dálkových studentů stále hodiny odpadají bez náhrady. Praxe ve školách je jen v magisterském studiu a je to úhrnem cca 7 týdnů za celou dobu studia.
 Binturongg 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(4.5.2016 23:07:18)
jalinko - měla jsem tu kliku, že se mi na češtině-literatuře podařilo stihnout snad 70% skvělých kantorů. Dodnes na ně velmi ráda vzpomínám.
V době, kdy jsem byla odejita, odcházeli dobrovolně i oni - rozprchli se po různých jiných VŠ, jedna se stala ředitelkou církevní základní školy...

Dobří učitelé se najdou všude, ale díky za připomínku, že i oni musí mít pro dobrou výuku podmínky...
 Z+2 


Re: Studenti by učit chtěli, ale pedagogické fakulty jim v tom brání... 

(5.5.2016 6:58:30)
Nemyslím si, že by zrovna snižování laťek školství tak moc pomohlo. Ale v druhé časti se shodneme. Pedagogické fakulty napříč republikou by potřebovali zmodernizovat a změnit. Nefungují dobře a nevychovávají učitele pro budoucnost.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.