| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu

 Celkem 47 názorů.
 Pam-pela 


Téma: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu 

(16.5.2016 22:25:31)
Je tu prosím někdo, kdo má praktickou zkušenost se situací, že odešle z e-shopu zboží, ale zákazník si ho nevyzvedne, telefon nezvedá či se na adrese zapírá, nebo to, že si cokoli objednal?
Jakým způsobem opravdu prakticky řešíte tuhle situaci, aby zákazník uhradil náklady s odesláním a vrácením zboží zpět?

Samozřejmě zákon říká, že objednávka je pro kupujícího závazná a že si MUSÍ zboží převzít, uhradit a poté případně vrátit zpět.
Ale co dělat s "mrtvými brouky"? Jednoduše a efektivně?

Pokud někdo má účinnou praktickou radu, tuto cennou informaci klidně "koupím". :-)
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 22:41:05)
Mandelinko, díky, ale to nemůžeme. Zákazníci "na dobírku" tvoří výrazně vetší část objednávek.

(A tady "zákon hovoří jasně" ~;), jen jak to uvést do praxe, náklady na jeden nevyzednutý balík jdou třeba i do stovek korun.
Ono se tohle dálo, ale teď to nějak graduje.
Kdysi tu někdo popisoval dopis v obálce s pruhem...)
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 22:51:43)
Osobně bych celý pitomý e-shop zrušila, rozhodně mi to nedělá radost, mám ráda živé lidi.
Pokud bychom udělali platbu pouze předem, zrušil by se fakt sám :-).
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 22:51:43)
Osobně bych celý pitomý e-shop zrušila, rozhodně mi to nedělá radost, mám ráda živé lidi.
Pokud bychom udělali platbu pouze předem, zrušil by se fakt sám :-).
 Maťa. 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 1:11:34)
Zrušila som dočasne dobírky a zákaznice si aj tak objednali (a aj dnes platila předem kartou - zajtra jej to posielame).

Takže ak máte zákazníky, nelámala by som hůl nad eshopom:-)

 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 1:44:13)
Maťo, e-shop je pro mne něco navíc, nutnost ke kamenným prodejnám.
Nebaví mě ani trochu, jak jsem psala, baví mě živí lidi...osobní kontakt, i když i tady občas přijde zákazník, u kterého je člověk rád, že už se nevrátí ~;). Ale velmi velmi výjimečně.

 x x 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 7:33:02)
Eshop neruš, já eshopy miluju, jsem itrovert a vybavování se s prodavačkou mě fakt moc nebere, nesnáším, když se na mě nějaká vrhne sotva přijdu do obchodu, spíš mám raději přístup, když mě nechají si procházet regály a když tam okouním moc dlouho, tak mě teprve osloví. Mně eshopy vyhovují a nikdy jsem neudělala to, že bych zboží nepřevzala. Zkus na dočasnou dobu zavést platby předem a uvidíš.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:10:26)
Žubko, už jsem tu právě kdysi psala, že někdo téměř "opovrhuje" prodavačkami - myslím tou profesí.
Ale prodavačka musí být úplný psycholog ~:-D, musí nejen dobře znát své zboží, ale taky odhadnout, jak ke kterému zákazníkovi přistoupit a jak s ním jednat. V které chvíli ho nechat a kdy poradit...a citlivě reagovat ~:-D. Sehnat takové dalo léta hledání.

Taky mám ráda "svobodu" ve vybírání.

My máme ale sortiment, kde je potřeba u těch velkých věcí i mluvit a předvádět funkčnost.
 withep 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 22:57:20)
Většina zákazníků platí dobírkou? A máš poštovné nastavené tak, že s dobírkou je o nějaých těch cca 40 korun dražší? Já platím poštovné nerada a s dobírkou, pokud je dražší, obzvlášť. Dřív jsem to dělávala, pokud jsem někde objednávala poprvé, ale dneska je díky heuréce apod. dostupné obrovské množství referencí, takže to dělám fakt výjimečně.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 23:03:56)
Witep, zákazník si samozřejmě může sám vybrat způsob dopravy, je to jeho vůle.

Samozřejmě právě ty velké a drahé věci (o kterých jsem založila tu diskuzi) mají dopravu zcela zdarma, tedy i dobírku.
Možná by bylo lepší nechat stále dopravu zdarma, a připočítat dobírku...pak by lidi víc volili automaticky PP.
 withep 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 23:59:42)
Ano, dobírku zpoplatnit i u dopravy nad limit zdarma.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 23:05:29)
...a je to o konečné ceně.
Někdy cena i s hrazeným poštovným je někde nižší než tam, kde je doprava zdarma už od nízké částky.
 Kšandička 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 22:42:33)
Podle me se to resit nijak neda. Behem peti minut si udelam par fiktivnich emailovych adres a muzu objednat cokoliv na kohokoliv, pokud znam jeho adresu, jen tak, pro srandu kralikum. Jak chces dokazat, ze to objednal prave dotycny?
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 22:49:26)
Kšandičko a musím to opravdu dokazovat já?
Mám objednávku v systému se jménem, adresou, telefonem...možná je to podobné jako zneužití podpisu u platební karty. Objednávka je závazná, je to dáno v regulích, ale i v občanském zákoníku.
Nejsem si samozřejmě jista, jak to je prakticky, proto se ptám, JAk to někdo má a řeší.

Proto se ptám.
Nevylučuju, že se to nemůže stát, ale věř mi, že je to minimálně v 99% lidi, co si opravdu objednali....a pak se staví nedosažitelnými.
 Maťa. 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 1:12:54)
Tomu človeku stačí jedno. Ak by došlo k nejakému snáď soudu, tak kto mu dokáže, že to objednal priamo on (že niekto jeho adresu nezneužil?). Reálne..nikto mu to nedokáže... :-(
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 1:46:18)
Ma´to, ale jde o to, KDO by to měl dokazovat...to je asi opravdu věc pro zkušeného právníka.
Když už nic jiného, zjistím, jak to je a jak se to řeší...poohlédnu se asi co nejdříve po někomu z toho spotřebitelského práva.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 2:24:04)
...tak jsem si pročetla různé stránky a poradny...a zjistila jsem, že si opravdu zákazníci mohou objednávat, co chtějí a nepřebírat nic... :-)

Tak děkuji všem za příspěvky. ~x~
 Lilila 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 23:09:40)
Opravdu je těch nevyzvednutých objednávek tolik ?
Já mám tedy naopak naopak "na dobírku" nejradši, jako zákazník i jako prodejce. Je to nejjednodušší a nejrychlejší. Jsem ochotná přijmout i objednávku po telefonu a když nad tím tak přemýšlím, ročně se mi vrátí nevyzvednutých tak 1%, víc to fakt není.
A koneckonců, ztratím max poštovné, zboží se mi vrátí.
Nebo to poštovné převyšuje cenu produktu ?
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 23:22:00)
Lililo, dělo se to vždy, ale bylo to malé procento. Svým způsobem riziko podnikání.

Nyní je to (doufám, že dočasně) v takovém rozsahu, že nám to vadí.

Ono to není jen o ztraceném poštovném, ale i o třeba půlhodinovém balení toho produktu, o námi placeném obalu, o tom, že se balík vrací po několika dnech nedoručený a orvaný, jak se přehazoval sem a tam...a zboží uvnitř pobyt v krabici a manipulace s ním taky neprospívá. Jsou to těžké a poměrně objemné věci - někdy skoro nadrozměr.
 Lilila 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(16.5.2016 23:52:12)
Tak je fakt, že nějaký čas to stojí + cesta na poštu ..... zatím to ale beru jako to riziko podnikání a jak říkám, zatím se to dá.
Já za sebe jako zákazník zase chci, abych to co objednám a na co se těším, měla co nejdřív ~:-D a u dobírky trpím trochu tím pocitem bezpečí, že mi ten balík fakt přijde ~t~.
Takže za sebe doufám, že dobírku budou dál e-shopy používat.
 Renka + 3 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 8:12:00)
V poslední době se mi stalo, že si e-shop ověřil moji objednávku telefonicky. Cenově to asi taková rána není a pro ně je už větší jistota, že si zákazník zboží opravdu vybere. Co to zkusit zavést?
 picidada 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 8:30:40)
To je výborný nápad!
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:17:06)
renko, ano, to je jedna z věcí, které si určitě píšu jako dobrý nápad u těch velkých věcí a "rizikových" jmen a adres..
 Maťa. 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 0:59:11)
Pampelo, ak máš riadny eshop, tak by som toto neriešila so zákazníkom.

Prečo? Pretože aj keď by si trebárs nezasielala na dobírku, tak Ti to zákazník (typu, ktorý nevyzvedne dobírku) aj tak vráti v 14-ti dennej lehote a máš s tým ešte vačšie náklady, než s tou prípadne nevyzvednutou dobírkou.

Ne, neomlouvám takové lidi. Len sa snažím brať situáciu reálne a hlavne podnikateľsky.

Ano, dočasne sa dá dobírka zakázať, ale rozhodne by som to riešila iba dočasne - a z iných dovodov, než z takých, že sa vracajú nejaké dobírky.

V ČR nakupujúci vždy budú uprednostňovať dobírky s pocitom, že majú istotu (jasné, prd majú, zlodej je okradne i tak trebárs balíkom, v ktorom není to, čo si objednal). Takže dobírkujú aj za cenu vyššieho poštovného.

Niekto povie, že dobírkou zkracuje čas doručenia (áno, trošku áno). Ale zase - dnes už je bežné, že eshopy majú možnosť platiť kartou, takže sa dá uhradiť dopredu a doručené to mať tak rýchlo, ako dobírku a za menšie poštovné.

Aby som to ukončila, pokiaĺ máš nevyzvednutých dobírek až príliš moc, tak by som sa zamyslela nad marketingom a nad tým, čo by som mohla vylepšiť na svojom obchode.

P. S. Teraz som dočítala, že poskytujete veliké veci. No tak tam by som výrazne zdražila cenu za dobírku (ale fakt výrazne), oproti platbe předem. A inak, dobírky aj ja nechávam aj v prípade, že je poštovné zdarma nad určitú sumu - proste sa to zdarma týka len platieb dopredu.

Plus máš možnosť aj niečo cez net firmičky "vymáhať" - ale s tým asi moc neuspeješ. Páč to funguje tak, že málokto sa zľakne na "bububu" e-mail od právnika - a tí, čo sa nezľaknú vedia, že toto právne moc vymahateľné nie je...vždy by našli cestu, jak z toho von a vašej firme to vše značí len ďalšie náklady...bohužiaĺ... Stále to kadekto rieši, ale zatiaľ nevyriešili (čtu to léta, vlastne čtu vše možné o eshopoch vzhľadom k tomu, že provozujem svoj a zbieram všechny možné info a dovzdelávať sa treba furt priebežne celý život).

Ešte ma napadlo, že niekedy pomáha telefonická komunikácia - proste e-maily, ale i sms zaslať.

Držím palce, ať nájdete cestu, ako zmeniť stratégiu v lepšiu.

 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 1:41:42)
Maťo, samozřejmě jsou mezi zákazníky lidi s exekucemi a lidi, kteří se nezaleknou ničeho. Ia tkoví lidé si objednávají zboží. :-)
S tím člověk musí počítat a děje se to...vím, že se tomu člověk prostě nevyhne

Jde o to, že se to nyní nakupilo a říkala jsem si, že by těm lidem nemělo jen tak bez problémů procházet...s tím, že veškerou tíži neseme my.
Asi zkusím ještě právníka na spotřebitelské spory...ten "náš", kterého využíváme na jiné věci, s tímhle praktickou zkušenost.
Maily a telefony "nefungují".

P.S. - občas se vrací malé krabičky, taky to zamrzí, ale tak v tom objemu to jde. Ta asi 8. krabice dnes během posledních dvou měsíců mě ale fakt naštvala.
 Maťa. 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 22:37:40)
No tak to je dosť:( Tolik vratiek :-( Nemože Vám robiť zle nejaká konkurencia?
 Žžena 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 6:27:32)
Nutno se s tím smířit, je to smutné, ale z takového zákazníka stejně nic nevymůžeš. Trošku pomáhá sledovat svoje balíky a kontaktovat zákazníka ještě když leží na poště, připomenout vyzvednutí.
Někteří obchodníci to řeší třeba i telefonickým kontaktováním zákazníků před odesláním dobírky.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:01:09)
Ženo, to řešíme, pokud neodesíláme zboží ihned, ale až za pár dní, protože např. není barva nebo typ.

Ale dočetla jsem se, že se běžně vrací 3-5% balíků, to zas na to tom nejsme tak špatně :-).

 Kačeřice 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 6:38:24)
Pam-pelo a odesilas to zbozi postou nebo nejakou dopravni sluzbou? Nam se v posledni dobe nekolikrat stalo, ze nam mel dorucit zbozi Geis a ti se vubec nenamahali. Ac jsme cekali, zbozi vratili zpet jako nedorucene.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:03:03)
Kačeřice - službou. Ale oni když nemohou doručit, vždycky nám volají a ptají se, co se zásilkou mají dělat a popíšou datum, čas a způsob, jakým doručovali...několikrát.
Pak voláme a píšeme my a prostě zákazník - nezvedá ~d~ nebo je telefon třeba i vypnutý.
 Dari79 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 7:04:23)
Abys to mohla reálně vymáhat, musela bys mít např.

a) objednávku podepsanou v mailu se zaručeným podpisem zákazníka
b) objednávku poslanou datovou zprávou
c) slo by i, kdyby šlo třeba o třetí objednávku ze stejného mailu, přičemž první dvě byly objednány stejně a zákazník převzal...

Jinak - objednávka přes e-shop na webových stránkách obchodu - je naprosto nevymožitelná (z tvé strany myslím). Do e-shopového formuláře si může vyplnit kdokoli, cokoli, napomáhají tomu i jen automatické odpovědi z e-shopu.

Když jsem si objednávala on-line dražší věc, e-shop mi zavolal na uvedený telefon před odesláním zboží, že si objednávku ověřuje... Samozřejmě ani toto není 100%, ale částečné procento to eliminuje.

Dobírku bych nerušila, já kupuji jen na dobírku. Muž totiž párkrát platil předem u zboží, označeného jako skladem, a pak na jeho dodání čekal třeba 3 týdny (i u e-shopů, které už "znal"). U cizího e-shopu bych NIKDY neposlala peníze předem. Takhle nám došly třeba i dvě elektrická velká auta pro dítě - jedno zaplatil a čekal,čekal - tak napsal mail, že objednávku ruší a koupil jinde... DoŠly obě dvĚ ve stejný den... Já sama mu nadala, že to první vůbec převzal, ale chápu, byly tam už zaplacený prachy a kdo ví, jak bychom je tahali z nich zpátky... Tak si to od nás "odkoupili" známí...

Jednou jsem taky neměla čas si zajít pro dobírku na poštu a předposlední den mi volali z e-shopu, co se děje - zrovna náhodou jsem už stála ve frontě na tý poště... Tak jsem je uklidnila, že už si pro to jdu.

Ale nic z toho neodstraní ty případy, že si to lidi v mezidobí rozmysleli a nepřevezmou. To bohužel musíš brát jako riziko podnikání.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:07:02)
Dari, jo...taky kupuju přes net.
Velké věci nerada platím předem, člověk nikdy neví.
A my třeba máme v regulích neplatit předem, než potvrdíme zákazníkovi, že přesně to zboží, co chce, máme.
Třeba barevných kombinací je u jednoho produktu mnoho, nemůžeme mít skladem vždy úplně všechny, tak aby věděl, kdy mu zboží eventuálně dorazí.
Pokud je prodleva, vždy voláme, zákazník přesně ví, co a kdy.
 picidada 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 7:51:43)
Taky máme pár takových nevyzvednutých objednávek do roka (cca 5). Člověku by se nad tím chtělo mávnout rukou, ale ! Když vidím, jak stát nám za odměnu, že platíme daně, dělá zákony takové, že nám podnikání komplikuje (např. to debilní vracení poštovného při vrácení zboží do 14 dnů apod.), tak se taky snažím prosadit si svou.

Do obchodních podmínek si dej větičku o smluvní pokutě při nevyzvednutí věci - nebo alespoň to, že při nevyzvednutí se kupující zavazuje zaplatit náklady na zbytečné poslání.

Když odešlu na dobírku - hlídám si vyzvednutí - když vidím, že se blíží doba, kdy se zásilka vrátí - píšu email nebo volám - slušně - ve smyslu "dobrý den, máte na poště zásilku, nezapomněli jste si ji vyzvednout?"

Když už se zásilka vrátí - volám nebo píšu znova - často se stane, že se lidi omlouvají, že byli nemocní, nestihli, zapomněli - chtějí zboží znovu odeslat, že mi uhradí náklady - za slušné jednání jim to odešlu znovu na mé náklady (a modlím se, ať to podruhý vyzvednou :-) )

Pochopitelně, je část těch, co nevyzvednou a nekomunikují. Odešlu tedy další email s tím, že "odsouhlasili jste pokutu, ale nechci k ní přistupovat, pokud nám uhradíte alespoň náklady na odeslání balíku, což je třeba 100 Kč". Většina lidí v tento moment souhlasí, zaplatí těch 100 Kč a já jsem na tom alespoň šul nul.

Samozřejmě, najdou se tací, co nekomunikují, nereagují, v začátcích jsem se snažila tohle z jednoho vymoct - sliboval zaplacení do telefonu - náklady a nervy s tím jsou větší, než efekt. Jako naštve to, ano. Ale - vždy si řeknu, že je třeba nějaká vyšší spravedlnost a jednou jeho taky někdo "okrade" a nechám to být. Radši, jak tu psala Maťa,oustředit se na získání nové objednávky, ze které mám víc, než to poštovné. Uvědomit si, kolik na tom prodělám - pokud třeba 300/rok, tak je to holt nějaké riziko.
Bohužel líp neporadím.
 picidada 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 7:55:06)
A dobírky bych nerušila, příjdeš o velkou část zákazníků - a škoda bude větší, než těch pár stovek za poštovné u těch případných nevyzvednutých.
Já třeba když na zboží spěchám, volím dobírku - ze zkušenosti - eshop to odešle rychleji. Když platím převodem nebo kartou - říkám si "eshop má prachy jistý, nic ho netlačí mi to odeslat brzy".
 picidada 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 8:29:22)
Přesně! Tím, že jsou dva tábory, je potřeba, aby eshop měl obě možnosti, protože když jednu zruší, připraví se o část zákazníků. I kdyby utekl třeba jen jeden, už je to větší škoda, než ty náklady s nevyzvednutým balíkem.

Já taky mám problém s hotovostí, to máme stejné, a ne každý eshop povolí PPLku platbu kartou, takže když to jde, platím předem převodem, ale ... když spěchám (např. před vánoci, před dovolenou), prostě chci mít JISTOTU, že to příjde co nejdřív, volím tu dobírku.
 picidada 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 8:51:47)
Ten pocit, že už mají prachy jisté a nemusí tedy spěchat. Navíc, nikdy není 100% jisté, že i když u zboží mají uvedeno skladem, že ho fakt mají.
Nevím, prostě u dobírky mám pocit, že se ho budou ve vlastním zájmu rychleji snažit vyexpedovat.
 picidada 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:28:43)
Eshop tohle dělá automaticky a existuje "bezdokladová dobírka", políčko v programu pošty nebo PPL s částkou a variabilním symbolem, čili žádné složenka, nic takového.
 Fren 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 9:04:12)
Nakupuji hodně a často v eshopech, i velké věc i typu lednice apod.,jindy se mizas na aukru třeeba zalíbí kabelka apod.,a téměř vždy platím předem, na dobírka jenom tehdy,když to nenavýší cenu zboží,jinak bych byla blbá-proč přeplácet.
A nemám nastěstí dosud špatnou zkušenost, že bych někam poslala prachy a zboží mi nepřišlo.

Naopak jak tady zaznělo, že si má dát něco do smluvních podmínek,tak to je kravina - ano,můžeš di tam dát skutečně cokolli,ale pokud je to v rozporu se zákonem,tak je ti to stejně k prdu.Pravda,někkoho s tím zastrašit můžeš,ale celkově to moc problém neřeší.

To s těmi zákony je na hlavu pro všechny, nejen pro majitelé eshopů,ale známe: i pro pronajímateele nemovitostí treba,jsou taky bezmocní dle zákona,když jim nájemce nechce platit,a tak člověk ve svém zájmu musí používat hlavu a nejednat jako telátko a naučit se zákony elegantně obcházet,abych se jimi vůbec nemusela ve výsledku ohánět,protože je mi to vlastně k ničemu,jak všichni víme.

V případě těch eshopů se mi líbil návrh zavolat nejdřív dotyčnémuověřit si alespon takto kupujícího.A opravu,pokud by se mi to dělo často s tou dobírkou,tak bych ji zrušila,protože to už nemá s podnikáním nic společného.Když se bavím o podnikání, mám tím na myli,že setak dějem za účelem výdělku pro mě.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:26:13)
Fren, není to v rozporu se zákonem.
Zákon toto nabízí.

zde je znění např. z Dtestu

Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč, Prodávající je oprávněn poté, co kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v nezbytně nutné výši je prodejce oprávněn vůči kupujícímu započíst na výtěžek prodeje.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 9:11:47)
Naopak, všude experti na bezpečné nakupování radí zboží z e-shopů jedině na dobírku. Neplatit předem.
Já jsem vždycky platila předem věci za cca do 1000,- Kč. Nebo tak nějak okolo. Dražší už bych se snažila sama vyzvednout na nějakém výdejním místě a tam teprve platit.
I když to byly věci jak od podnikatelů tak i od fyzických osob ( např. použité) neměla jsem nikdy problém. Ale můj příbuzný zaplatil elektroniku za cca 5000,- a zboží už nikdy neviděl. Bohužel ani peníze ne a to je právě ten případ, proč se nemá platit dopředu.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 9:26:08)
Ten shop měl dobré reference, bohužel to byla jejich taktika. Nasbírat reference a pak začít s podvody. Neřekla bych, že by to bylo tak neběžné.
Ale pokud myslíš třeba Alzu, tak tam je to riziko asi opravdu nižší. I tak si lze nechat poslat zboží na jejich výdejní místo a platit až tam. Myslím, že je vždy dobré mít možnost způsob platby volit.
A když se mi líbí něco např. z Elektroworldu, tak si ověřím počet kusů na té dané prodejně a jedu vyzvednout tam. Nechám si to rovnou i předvést. To jsme třeba udělali s klukem před Vánocemi. Chtěl si koupit reprobedny- rovnou mu půjčili kabel a mohl si to vyzkoušet, jak to zní. A nakonec jsme vzali jiný výrobek než jsme měli původně vybraný - byl cenově výhodnější a vyšších kvalit. Těm 30 km už člověka nezabije. Než potom obdržet poštou poškozené zboží 5 dní před Vánocemi.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:19:13)
mandelinko, já třeba nemám kartu ~:-D.
kde nejde platit pp přes banku, ani předem platit nemohu. samozřejmě nevím, kolik je podobných, je fakt, že ti mladí, co si u nás objednávají, asi kartu mít budou.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:14:09)
picidado, díky

Pár balíků jsem neřešila, ale jak říkám, jarem se to nakupilo a jsou to veliké - objemné a poměrně křehké věci, kdy platíme například nadrozměr a ještě obal atd...a práce se zabalením je taky velká.
Zkusíme, jak píšeš.
 picidada 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:31:43)
Pokud se to nakupilo, můžou to být třeba nějaké podvody. Jak už tady někdo psal, udělá fiktivní objendávku na fiktivní email. Pak bych asi šla tou cestou volat předem. Pár korun za telefon a je jistota. My toho máme pořád tak nějak stejně, pár objednávek do roka...
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:36:03)
picidado, ono je to spíš tak, že ty mamky něco chtějí, pak si to rozmyslí nebo jim nevyjdou peníze nebo jim chlap zakáže....
Ty objednávky nejsou fiktivní...tipla bych si, že ani jedna. :-)
 Milá Sally... 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 9:26:55)
neprevzal.cz
Platíš tam jako e-shop nějaký poplatek a oni to pak po dotyčném vymáhají.
 Pam-pela 


Re: Odeslané, ale nevyzvednuté zboží z e-shopu, jak účinně řešíte? 

(17.5.2016 10:29:00)
Sally, díky, pročtu.

ještě jsem našla :-)

http://www.pozornanej.cz/

Ale musím si to přečíst v klidu.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.