hbf |
|
(21.9.2016 15:01:09) "Ty ostatní děti musí pochopit jeho problém a musí pochopit, co nedělat, co by ho rozčílilo" Jestli tomu dobře rozumím, tak dítě mlátí spolužáky a po spolužácích se chce, aby to chápali? Nemělo by to být obráceně, tedy že by agresor měl pochopit, že nemůže mlátit spolužáky? Zaplať Darwin za víceletá gymnázia...
|
hbf |
|
(21.9.2016 15:51:22) Obecný dotaz je, proč by nemohly ostatní děti provokovat? Nesmí urážet, nesmí nadávat, ale provokovat samozřejmě mohou. S trochou nadsázky se nabízí srovnání se znásilněním - poškozená může provokovat jak chce a nikdo ji znásilnit nesmí (jiná věc pak je, jestli jí to za tu provokaci stálo). Konkrétní dotaz pak je, jak neprovokovat, když agresora provokují docela obyčejné věci, třeba že někdo dostal jedničku, zatímco on ji nedostal ...
|
Nessie a příšerky |
|
(21.9.2016 17:51:02) Samozřejmě že nezakážeme ostatním dostávat jedničky nebo dýchat, aby neprovokovali. Ale můžou být tolerantní k jeho odlišnosti. Třeba nutně potřebuje mít věci srovnané do komínku v pravém rohu lavice. Děti to zjistí a protože mají rády šou, budou mu je o přestávce přesouvat jen proto, aby vyraplil.
Mám zkušenost s třídou se 3 integrovanými, z toho 2 s poruchou chování. A bohužel se sešla třída dětí, které mají co dělat samy se sebou a velmi rády vyvolávaly situace, kdy se spolužák rozzuřil a utíkal ze třídy. Letos už zvládáme, ale první rok to byl boj.
|
hbf |
|
(22.9.2016 12:01:00) Jenže komínek na pravé straně lavice mu nedopatřením shodí každý druhý spolužák, který projde okolo. Aniž by tím chtěl cokoliv vyvolat, tak spolužáka přivede k záchvatu a dostane nakládačku, jako kdyby mu chtěl vyvraždit rodinu.
Já mám zkušenost se třídou, kde byl jeden takový integrovaný dáreček a dítě se mi vracelo s tím, že mu plive do sešitů / učebnic, že ho nenechá pracovat, protože pořád něco povídá, něco mu bere, píchá ho tužkou / propiskou, mlátí ho pravítkem ...
Opravdu stojí obtěžování dvou dospělých a 29 dětí za to, že 1 dítě chodí do běžné třídy? Co to vlastně přinese tomu integrovanému dítěti?
Já si umím představit integraci u tělesně postižených, pokud to nějak rozumně umožňuje stavební dispozice školy, umím si představit integraci žáků, kteří jsou pomalejší, nesmělí...
Je to od zdi ke zdi, za nás hrozila zvláštní škola za prkotiny a dnes je snaha dostat do normální školy i ty, kteří by měli být pod dohledem statného ošetřovatele v docházkové vzdálenosti od klecového lůžka.
Mimochodem, teoreticky by integrace měla mířit i na nadané žáky, tak by mě zajímalo, jestli to v praxi probíhá? Už jenom proto, že nadaní žáci doteď nebyli od běžných žáků nijak segregováni...
|
Nessie a příšerky |
|
(22.9.2016 19:35:57) Já právě mluvím o situaci, kdy mu to shodí schválně, aby bylo vzrůšo. Dávají mu tu jinakost sežrat. Typické je třeba to, že všichni vykřikují, ale jakmile vykřikne ON, hned se na něj šichni sesypou a začnou ho okřikovat.
Ale v situaci, o které píšeš ty, nevím, komu inkluze prospěje. Já mám zkušenost hlavně s poruchami chování a kolikrát je to mazec. Ale co s tím. "Zvláštní" škola taky není ideální řešení - teď třeba máme kluka s poruchou chování, ale patři k nejbystřejším ve třídě. Co by dělal na drívější zvl.škole?
Nevím,co s tím. Sama mám děti chytré a spíš nesmělé a introvertní, taky nechci, aby jim někdo ubližoval. Kolikrát není cesta, jak z toho ven.
|
|
|
|
|
|