| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys

 Celkem 27 názorů.
 Siena03 


Téma: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 9:57:39)
Syn chodí do 3. třídy s malých počtem dětí, běžná ZŠ. Dvě třetiny dětí ve třídě má ale nějaké poruchy učení diagnostikované (u holek jen dyslexie, u kluků navíc i dysgrafie), ale navíc jsou tam i děti s poruchami chování (Adhd, autista). Některé případy jsou víc jak náročné, ale prostě se to tak sešlo. Ve třídě je jeden asistent, od začátku školního roku pak mají novou paní učitelku, speciální pedagožku.

Věřím, že to musí být složitá situace a spousta věcí se ještě může změnit (je začátek roku), ale ráda bych znala zkušenosti jiných maminek nebo učitelek s podobnou třídou. Zdá se mi, že paní učitelka neví, jak nastavit výuku (a vůbec se ji nedivím). Ale plánuje hodně psaní, diktátů a psaných domácích úkolů (pro třídu plnou dysgrafiků??). Vůbec netuší, co je IVP (syn také dostal) a jak to využít s ohledem na financování asistentů. Pořád syna upozorňuje na úpravu (??). Ale třeba školní sešity neberou děti vůbec domů (odpadá zapomínání) a z chybějících věcí se nedělá věda ~g~ ~R^

Nehodlám nikomu mluvit do práce, ale pár nápadů se může hodit. Může být ve třídě víc asistentů? Mohou být lépe ohodnoceni s ohledem na počet dětí s dys? Existuje doporučení jak vést výuku v takovém případě (preferované metody, časový plán..)? Mohu jako rodič nějak pomoci (krom indiv. tréninku + nápravy v PPP)?

Syn, těžký dysgrafik s mírnou poruchou čtení a pozornosti, patří mezi ty bezproblémové. Při rozumném nastavení výuky bude na škole spokojený (taková malá sbírka exotu ~t~ ) - školu bych tedy nerada měnila.
 Siena03 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 10:05:41)
Dětí je tam 15, tuším (některé další děti jsou v zahraničí, asi 3). Speciálka to není.
 Jana, 2/07+10/08+5/11 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 10:04:17)
Mně bylo řečeno, že jeden asistent pod sebou může mít 4 děti. Asistenta hradí kraj, což je myslím, hlavní problém.
 Alena 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 11:15:42)
NO to muze, ale dela to malokdy, znamena to treba sebrat ucitelum osobni ohodnoceni a zaplatit to z toho, nekdy plati asistenta rodice nebo sponzor. U nas je take hodne asistentu a zcela urcite je plati kraj. Ted nove by to mel byt mensi problem (akce inkluze), kraj by mel penize priznat vsem, co to potrebuji (maji na to lejstro).
 Siena03 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 10:10:37)
No jo, ale víc jak jeden ve třídě být mohou? Třeba dva asistenti jen na první dvě hodiny a pak by jeden odcházel?
 Alena 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 11:29:58)
I kdyby to slo, tak na co bys toho druheho asistenta chtela dostat? I kdybys mela plnou tridu dyslektiku, na asistenci to neni a ten vas dle popisu pokryje adhd i to PAS. Navic mate luxusni pocet deti ve tride, po personalni strance s tim asi nic neudelas. KLicova bude osobnost ucitelky i toho asistenta.
Syn chodi do tridy, kde je vic deti, obsazeni SPU obdobne + dve asistence(asistovane deti nemaji poruchu chovani, ale spis ucebni problemy) vim, ze je to pro ucitelku narocne, bez asistenta by to velmi tezke (taky jednu dobu byla takova situace), ale ja jako rodic nevnimam zadny problem, deti chodi do skoly rady. Jenze je to trochu alternativa, nikdo se nepokousi o frontalni vyuku, nic se neznamkuje, neni problem kdyz ma cast deti jinou ucebnici a jina cast veci navic, ucitelka to proste umi, ma system, je skvela, asistent take funguje. Nevim jak by vypadalo, kdyby se tam nekdo pokousel ucit klasicky.
 Siena03 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 12:01:02)
Aleno, díky, přesně na tohle se ptám.. nejde mi ani tak o ty asistenty, spíš jaký režim bude funkční. No právě mám pocit, že se pojede klasicky. Už minulý týden měl syn asi 15 známek. V sešitech je vše klasické - opsané příklady z tabule, přepisy z učebnic, diktáty, slovíčka ve slovníčku. I asistentka chce teď odejít, to je pro mne docela varující...
Minulá paní učitelka nic podobného nedělala, měli soutěže v počítání, všude tabule s obrázky, projektové dny, cvičné diktáty (známkované, ale nepočítané do prospěchu) atd. Na konci roku ale bylo vidět, že už toho má taky dost.
 Alena 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 12:12:27)
15 znamek za tyden? Njn vyucovani podobneho stylu - to by pro me deti nebylo (zemrely by nudou), jenze co s tim? Ucitelka to zrejme jinak neumi, problem nebude zrejme ve slozeni tridy.
 Siena03 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 12:32:09)
No kluk se mi zatím drží, ale vím, že z nudy vypíná už tak chabou pozornost. Pokud se známkuje každé napsané písmeno, velmi brzy to vzdá. Přitom se mnou se učí rád..
Ale jak píšeš, co s tím? Záložní plán asi nebude na škodu..~:(
 Alena 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 12:34:05)
muzes zkusit dat ucitelce zpetnou vazbu...
 Siena03 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 12:47:04)
No to jsem zkoušela. Buď jsem nebyla dost důrazná (jak jsem psala, nerada kecám lidem do práce) nebo to prostě nepadlo na úrodnou půdu. Ptala jsem se konkrétně, jak bude zohledňovat potřeby syna (i jsem navrhla nějaká řešení, což kvitovala). Zjistila jsem, že doporučení z PPP ani nečetla, že prý je syn ok.. ??? To si to v té poradně jako vymysleli??
Dále mne velmi překvapilo, jak byla paní učitelka zmatená. Vyjmenovala několik věcí, co chce dělat (psané domácí úkoly atd.), ale pak vzdychla, že neví co s nimi.. že se musí teprve rozhodnout a že vlastně se teprve udiví. A to budeme mít konec září. Ale učitelé jsou různí. Spíš kombinace tato paní učitelka a jejich třída může být problematická.
 Alena 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 13:39:46)
Tak ja bych ucitelku tohoto popisu pro dite nechtela, dle meho neni dobra. A co s tim? Dat dite jinam? Pockat jak se to bude vyvijet, dohodnout se s ostatnimi rodici a dat pripadne vecne najevo svou nespokojenost?
 Siena03 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(22.9.2016 12:18:47)
No v podstatě tohle dělala minulá paní učitelka. Ale šikovně, v kombinaci např. se soutěžemi, když ztrácely motivaci a koncentraci.
 Siena03 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 10:15:47)
Tuten, no u nás 15 dětí celkem, z toho odhadem 8-10 dětí s SPU (některé lehčí, některé na úrovni IVP). Jeden chlapec těžké ADHD (opravdu výuku výrazně ruší, proto má asistenta) a jedna holčička s PAS (rozumově ok, sociálně dost náročná). Podle mne normální výuka není dost možná, proto se ptám tady..
 hbf 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 15:01:09)
"Ty ostatní děti musí pochopit jeho problém a musí pochopit, co nedělat, co by ho rozčílilo"
Jestli tomu dobře rozumím, tak dítě mlátí spolužáky a po spolužácích se chce, aby to chápali? Nemělo by to být obráceně, tedy že by agresor měl pochopit, že nemůže mlátit spolužáky?
Zaplať Darwin za víceletá gymnázia...
 hbf 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 15:51:22)
Obecný dotaz je, proč by nemohly ostatní děti provokovat? Nesmí urážet, nesmí nadávat, ale provokovat samozřejmě mohou.
S trochou nadsázky se nabízí srovnání se znásilněním - poškozená může provokovat jak chce a nikdo ji znásilnit nesmí (jiná věc pak je, jestli jí to za tu provokaci stálo).
Konkrétní dotaz pak je, jak neprovokovat, když agresora provokují docela obyčejné věci, třeba že někdo dostal jedničku, zatímco on ji nedostal ...
 Nessie a příšerky 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 17:51:02)
Samozřejmě že nezakážeme ostatním dostávat jedničky nebo dýchat, aby neprovokovali. Ale můžou být tolerantní k jeho odlišnosti.
Třeba nutně potřebuje mít věci srovnané do komínku v pravém rohu lavice. Děti to zjistí a protože mají rády šou, budou mu je o přestávce přesouvat jen proto, aby vyraplil.

Mám zkušenost s třídou se 3 integrovanými, z toho 2 s poruchou chování. A bohužel se sešla třída dětí, které mají co dělat samy se sebou a velmi rády vyvolávaly situace, kdy se spolužák rozzuřil a utíkal ze třídy. Letos už zvládáme, ale první rok to byl boj.

 hbf 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(22.9.2016 12:01:00)
Jenže komínek na pravé straně lavice mu nedopatřením shodí každý druhý spolužák, který projde okolo. Aniž by tím chtěl cokoliv vyvolat, tak spolužáka přivede k záchvatu a dostane nakládačku, jako kdyby mu chtěl vyvraždit rodinu.

Já mám zkušenost se třídou, kde byl jeden takový integrovaný dáreček a dítě se mi vracelo s tím, že mu plive do sešitů / učebnic, že ho nenechá pracovat, protože pořád něco povídá, něco mu bere, píchá ho tužkou / propiskou, mlátí ho pravítkem ...

Opravdu stojí obtěžování dvou dospělých a 29 dětí za to, že 1 dítě chodí do běžné třídy? Co to vlastně přinese tomu integrovanému dítěti?

Já si umím představit integraci u tělesně postižených, pokud to nějak rozumně umožňuje stavební dispozice školy, umím si představit integraci žáků, kteří jsou pomalejší, nesmělí...

Je to od zdi ke zdi, za nás hrozila zvláštní škola za prkotiny a dnes je snaha dostat do normální školy i ty, kteří by měli být pod dohledem statného ošetřovatele v docházkové vzdálenosti od klecového lůžka.

Mimochodem, teoreticky by integrace měla mířit i na nadané žáky, tak by mě zajímalo, jestli to v praxi probíhá? Už jenom proto, že nadaní žáci doteď nebyli od běžných žáků nijak segregováni...
 Nessie a příšerky 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(22.9.2016 19:35:57)
Já právě mluvím o situaci, kdy mu to shodí schválně, aby bylo vzrůšo. Dávají mu tu jinakost sežrat. Typické je třeba to, že všichni vykřikují, ale jakmile vykřikne ON, hned se na něj šichni sesypou a začnou ho okřikovat.

Ale v situaci, o které píšeš ty, nevím, komu inkluze prospěje. Já mám zkušenost hlavně s poruchami chování a kolikrát je to mazec. Ale co s tím. "Zvláštní" škola taky není ideální řešení - teď třeba máme kluka s poruchou chování, ale patři k nejbystřejším ve třídě. Co by dělal na drívější zvl.škole?

Nevím,co s tím. Sama mám děti chytré a spíš nesmělé a introvertní, taky nechci, aby jim někdo ubližoval. Kolikrát není cesta, jak z toho ven.
 Alena 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 11:19:19)
Proc to jako rodice tolerujete? nikdo nemuze mlatit spoluzaky i kdyby mel svazek papiru.
 K_at 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 13:26:02)
Asistent pedagoga nebo asistent ditete?
 holka anonymka 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 14:51:06)
s tím bohužel neporadím, nemám zkušenost, ale jen podotknu, že synové jsou oba dysgrafici, ve třídě mají spoustu dyslektiků, a přitom chodili na výběrovou jazykovou školu. Dobří učitelé s tím problém neměli. Právě i ti "dys" měli nejlepší prospěch - jedničkáři. Nyní už vysokoškoláci..
 Epepe 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 18:49:35)
S takovou diagnózou přece IVP mít nemůže.
 Epepe 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 19:49:58)
Protože nová vyhláška přesně vymezuje důvody ivp a tohle mezi nimi není.
 sarmi 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 19:23:06)
"Vůbec netuší, co je IVP (syn také dostal) a jak to využít s ohledem na financování asistentů. "

Co tím prosím myslíš?
 sarmi 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(21.9.2016 19:34:44)
"Nehodlám nikomu mluvit do práce, ale pár nápadů se může hodit. Může být ve třídě víc asistentů? Mohou být lépe ohodnoceni s ohledem na počet dětí s dys? Existuje doporučení jak vést výuku v takovém případě (preferované metody, časový plán..)? Mohu jako rodič nějak pomoci (krom indiv. tréninku + nápravy v PPP)?"

Ve třídě více asistentů být může, ale AP je přidělen sice na konkrétní dítě, ale funguje jako asistent učiteli, který jej může zaúkolovat podle vlastního uvážení. Tzn., že se může věnovat i jiným dětem, které mají aktuálně problém.
Pokud by tedy měl přibýt AP nový, muselo by jej opět dostat konkrétní dítě v doporučení PPP nebo SPC.
Navíc ne vždy je více dospělých ve třídě k užitku, občas to naopak může rušit, ve třídě se hůře praktikuje pracovní klid potřebný pro soustředění při práci.

Ohodnoceni jsou klasicky - otázka je od koho by měli dostat to zmíněné lepší ohodnocení. Od ředitele jako odměnu asi těžko. ~d~

Samozřejmě, že existují pravidla či postupy, jak vést děti se spec. vzdělávacími potřebami. Bohužel při sestavě, o které píšeš, je to komplikovanější, ale je schopnostech a entusiasmu učitelky, jak se s tím vypořádá.
 Siena03 


Re: Třída na běžné ZŠ plná dětí s dys 

(22.9.2016 12:15:17)
Díky, už je mi to jasné. Ten chlapec s ADHD má asistenta, který pomáhá celé třídě. Takže bez ohledu na počet dětí s SPUCH může být ohodnocení asistenta stejné.. to byl jeden z mých dotazů i na ni, ale už je mi to jasné. No takže je to hodně o paní učitelce.

Syn a IVP - má dysgrafii a ADHD, mám mít IVP, protože ta kombinace je pro něj pak náročná (tak mi bylo vysvětleno).

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.