Lou+3 |
|
(6.12.2016 16:01:31) Resili byste nejak, kdyby 9 kluk nemel a nema zadne kamarady, k nikomu nechodil, nikdo za nim a ve skole se prakticky s nikym nebavil? Je schopny pracovat ve skupine, kdyz je to od nej zadane, ale neumi se tak nejak lidsky zapojit. Ani ve skautu.
Psycholog rikal, ze neni autista, ze se s nim da skvele bavit, ma smysl pro humor. To je pravda, ale mezi dospelyma, a to jeste jen nekteryma.
Bojim se, ze s jeho vadou reci a lehkou dysgrafii se nedostane na 8 gympl a na zakladce pak bude za totalniho magora. Jinak je skvely na matiku, logiku, sachy, je schopny precist 200 stranek denne, cte 3 cizima jazykama. Ale kvuli pomalemu psani, nemusi zvladnout prijimacky z cestiny a pak nevim, co dal.
|
SendyWendy |
|
(6.12.2016 16:06:52) Proč by měl být za totálního magora? Děti se mu posmívají, ubližují mu? Nebo je prostě solitér, a ostatní to respektují? Proč by ho měl gympl nějak spasit?
Byla jsem podobná a nejvíc mě zraňovalo, když někdo řešil, jaká jsem
|
Monty |
|
(6.12.2016 16:09:48) Taky nechápu, proč by měl být za magora a co je tak spásného na gymplu. Mmch. můj syn v tomhle věku doma remcal, že vlastně nemá opravdový kamarády, protože si s klukama ve třídě nemá o čem povídat. Na prvním stupni byl mimoň přímo učebnicový. Dneska je v osmičce, není za magora, nikdo ho nešikanuje a kamarády má. Na normální základce.
|
Lou+3 |
|
(6.12.2016 17:24:51) Ho stve, ze segra kamaradky ma. A pritom je to povrchni vypocitava potvora (podle nej, ale ma trochu pravdu)
CO je spasneho na gymplu? Nekdy nic, ale zalezi na miste, kam chodi do skoly. Jsou tridy, kde bych dite rada nechala. Nejak si predstavuju, ze na gymplu bude preci jen vetsi koncentrace deti, ktere bavi uceni a cteni, a jsou tolerantnejsi. Aby se nesmali klukovi, ktery se v cizich katich s poklopcem na zadku (ktere si omylem vzal po telocviku) snazi diskutovat o kvalitach rimskych cisaru.
|
Monty |
|
(6.12.2016 17:49:48) Lou, nevím tedy, kolik ti je, ale za mého dětství existovaly jen čtyřleté gymply a na normální základce bylo celkem dost dětí, co četly knihy, dobře se učily a měly určité "intelektuální/vědecké" zájmy a nikdo je kvůli tomu nebil ani nešikanoval.
|
|
Alraune |
|
(6.12.2016 21:47:49) Ale v takový situace je normální se smát... víceletý gympl přece jení jinej svět.
|
|
Mr. Miçkey |
|
(7.12.2016 16:00:49) Zas si ty gymply tak neidealizuj, necemu takovymu by se smali i na tom osmiletym gymplu. Prosel jsem peti ve dvou zemich, jeden byl soukromej, a vsude vicemene to samy. I na gymplu narazis na sikanu, drogy, zaskolactvi a drobnou kriminalitu, asi min, nez na nakym ucnaku, ale rozhodne to neni zadnej paralelni utopickej vesmir.
|
|
|
žiraf |
|
(7.12.2016 0:15:57) Zdá se mi to jenom, že jsi změnila názor na víceletá gymnázia?
|
Monty |
|
(7.12.2016 6:50:09) žiraf, už před pár lety. Dokud jsem reálně neměla dítě ve škole, měla jsem pomýlené představy a věřila tomu, co se psalo na Rodině.
|
|
|
|
SendyWendy |
|
(6.12.2016 16:09:54) Ještě teda - naše školy jsou připravený i na mimoně, musí se tam vejít každý
|
Ráchel, 3 děti |
|
(6.12.2016 16:50:40) naše školy bohužel na mimoně vůbec připravený nejsou. čest výjimkám.
|
Tante Bante |
|
(7.12.2016 17:47:39) Naše školy jsou nacpané mimoni od sklepů po půdy, jak ve třídách tak ve sborovnách. Připravené nejsou, ale ne na mimoně. Nejsou připravené celkově v libovolném ohledu. Nemůžou být připravené, když jsou ve fázi, kdy je organická degradace nastupovaná mineralizací, to jsou přesně opačné pochody. Připojení mimoně je základní pedagogická dovednost, která se dá naučit, ale neúspěch nepadá vždycky jen na hlavu přituplého pedagoga, ono je to často tak, že rodina mimoně si nic nepřeje méně, než jeho začlenění.
|
|
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(6.12.2016 16:56:23) přesně, syn to pitvání se v tom taky neměl a dodnes nemá rád
|
|
Lou+3 |
|
(6.12.2016 17:03:33) Medvedice, nekdy ho to stve. Proc ma segra kamaradky, ktere k ni chodi a pritom je to takova potvora?
Resi, proc se s nim nikdo nechce kamaradit. A ano, obcas se mu posmivaji, reknou, ze ma neco udelat, on to udeal, pak se mu smejou. Pak je nastvany a porve se.
Nebo se porve jen tak = treba proto, ze se snazil spoluzakovi vysvetlit, ze existuje absolutni nula, ten se mu smal, ze je to blbost, tak se popral a schytal modriny.
|
Monty |
|
(6.12.2016 17:15:13) Lou, njn, syn to taky řešil. Jenže na to je jen jedna odpověď - když chceš mít kamarády, nemůžeš nutit je, aby se zajímali o to "tvé", ale musíš se snažit najít něco, co budete mít společného. I sebechytřejší dítě je furt jenom dítě. Až na vzácné výjimky.
|
|
Vaitea |
|
(6.12.2016 17:44:52) Nebo se porve jen tak = treba proto, ze se snazil spoluzakovi vysvetlit, ze existuje absolutni nula,
No, absolutní nula je hypotetickej stav , teoretická teplota. Takže vlastně neexistuje, No a jestli byl spolužák v opozici a ještě dostal na budku...... Měli byste mimoňovi třídit zdroje 😊
|
|
|
|
Františka85 |
|
(6.12.2016 16:08:41) A vadí to samotnému dítěti, že je mimo kolektiv? Člověk může být osamělý i v davu lidí. Nenapadá mě žádný způsob mu kamarády zprostředkovat. Takové ty maminkou domluvení kamarádi jsou naprd, brzy dítěti vmetou do tváře, že by se sním bavili jen, že "museli".
|
|
Evžíček |
|
(6.12.2016 16:10:20) Mám 2x, 12 10, starší doteď neví, jak se spolužáci jmenuji - expresivní. Vývojová dysfázie- SPU dysortografie.... nic nenaděláš, ale ve škole ho to baví , rád se učí, základku přežije, pak už by problémy na průmyslovce ani na VŠ technického typu mít neměl- dle SPC a psycholožky Mladší je tvárnějśi, poruchy stejné, kamarády taky nemá Nejmladší (5) je extrémně společenský, já trpím, zvykla jsem si, že se žádnými spoluźaky a rodiči nemusím stýkat
|
|
Alena |
|
(6.12.2016 16:15:50) Lehka dysgrafie by nemela byt nazavadu, u prijimacek to jiste zohledni. Vada reci uz vubec nevadi.
|
|
Ivatema |
|
(6.12.2016 16:18:49) Třeba syn nemá kamarády, vrstevníky, protože si s nima prostě nerozumí. Píšeš, že hodně čte, hraje šachy, je dobrý na jazyky....to jsou přece jenom zájmy spíš osobní, nekolektivní, a méně časté. Možná je tak spokojený a kamarády nepotřebuje. Mám dceru 6 let a také tíhne k velkým a dospělým. Na hřišti poběží za velkejma, vrstevníky jen pozdraví. A mezi velkejma je prostě spokojená. Také má vyhraněné zájmy a těžko si o nich bude povídat s předškolákama, nebo prvňáčkama.
|
|
|