| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole

 Celkem 13 názorů.
 Evžíček 


Téma: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 6:08:32)
Ahoj,
Potřebuji poradit. Mám 2 děti s vývojovou dysfázií a SPU. Starší, velmi inteligentní, ačkoli má problémy závažnějśí, prospívá na ZŠ v pohodě, čte, píše a celkové se chytá a je spokojený, má takovou komunikativní a průbojnou povahu. S IVP docela pohoda .
Mladší , u kterého se dle psycholožky předpokládal podstatně jednodušší start ve škole, tak po 3 letech stále strašně bojuje. Čte mizerně( i když s porozuměním), píše hrozně, nedává diktáty. On má dobře známky a s IVP, které ve škole respektují , ale podle mne to jde špatným směrem. Navíc je syn hrozně uzavřený a perfekcionista a svými nedostatky hrozně trpí. Staršímu je to šumák a paradoxně je to všechno v pohodě.
Já bych pro něj udělala všechno , ale nevím jak. Jakékoli doučováni nebo pomoc odmítá, chce to zvládnout sám a po svém( celý manžel ).
Potřeboval by reedukovat čteni. A psaní.....neznáte nějaké centrum v Praze a okolí?
Paní učitelka je v pohodě, že ho má ráda a je hodný..... já mám naprostou hrůzu z 2 stupně, nezvládne si ani zapsat domácí úkoly, aby to přečetl někdo jiný než on...inteligentní je až moc, o to je to horší, přijde mi, že celý jeho potenciál jde do kopru... chjoooooo
 Kolbina 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 6:36:07)
DYS centrum - vřele doporučuji.
 withep 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 7:13:54)
Asi nemá asistenta, když jsi ho nezmínila. Asi by ho snadno nepřijal, když chce všechno zvládat sám, ale na druhém stupni to může být nutností, přechod na druhý stupeň je záhul i pro standardní děti - najednou nemají svoji třídu, svoje místo, svou jednu učitelku... A/nebo - kdysi jsem četla nějakou reportáž o mensa gymnáziu, psali tam, že se přímo zaměřují na dvojitě vyjímečné děti, tak pokud by splnil podmínky, bylo by to pro něj řešení.
 Evžíček 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 7:39:52)
Asistent není dle psycholožky potřeba, jde pouze o expresivní vývojovou dysfázii a z ní vyplývající SPU bez dalších poruch, takže by měli v pohodě zvládat bez asistenta- starší je díky svojí povaze vysmátý.... školu má na háku, známky dobré a škola ho baví, mladší dře, trpí a školu nenávidí
 withep 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 8:33:01)
PPP by měla vycházet ze skutečných potíží a potřeb dítěte, ne jen z diagnózy ~:(
 neznámá 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 9:23:28)
No, nám na letošek zrušili i integraci. Jedná se o expr. VD a dys problémy. Zůstává sice IVP, ale vlastně v něm není nic psaného, jen formulka, že vše zaleží na uvážení učitelky. Prý se pro inkluzi posunuli měřítka a od letoška už nejsou středně těžké vady integrovaný.
Tak nevím, jsem z toho dost rozčarovaná, překvapilo to i jeho učitelky. Skoro mám pocit, že kdyby jsme s dítětem nepracovali a neprudili ho denně se cvičením, zůstal by integrovaný a byl by na tom líp.~a~
 withep 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 10:54:47)
To je smutné. A potom teda nechápu, proč se rekrutují stovky nových asistentů, když se stejně nedostanou k dětem, které potřebují pomoct. Klidně by mohl být asistent v každé třídě, vždycky je tam několik dětí, které mají drobnější potíže a dohromady by ho vytížily, jenže - pokud tomu správně rozumím - musí tam být minimálně jedno dítě, které má potíže fakt vážné. A on pak je k dispozici stejně i těm ostatním. Jak k tomu přijdou děti, které mají tu smůlu, že žádné dítě s potřebou asistenta ve třídě nemají?
 Tante Bante 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 17:54:29)
A teď si představ ten masakr, až přijde trojitá a čtyřnásobná výjimečnost. Instituce pro výjimečné jedince už teď praskají ve švech....
 Vítr z hor 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 7:52:52)
Potrebujes specialniho pedagoga, ktery se vyzna v potizich se ctenim. Jsou metody, jak dite naucit cist , ale funguji tak do cca 11 let. Je treba denne cvicit specifickym zpusobem, to vas nauci prave ten specialni pedagog.
 Mariana +2 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 8:18:27)
S dovolením se přiživím na tématu. Veveru to mně zaujalo, šlo by dát nějaký odkaz jaké to jsou metody či co si pod tím specifickým způsobem představit ? Abych věděla po čem se mám pídit.
Myslím že něco podobného by mohlo pomoci synovi.

Je ve 3 třídě, má dysortografii, ale myslím že tam může být i nějaká další dys v souvislosti se čtením. Plete/zaměňuje písmena, začne třeba písmenem zprostředka slova, přečte něco jiného (tj. "tipuje") apod.
Než se znovu dostaneme do poradny to bude trvat při těch momentálních lhůtách, a minule mi o ničem takovém neříkali, ani ve škole. Tak nevím zda jsou všichni spec.pedagogové stejně znalí.
Jsme daleko od Prahy či velkých měst, tak nevím zda nějaké speciální centrum najdu, tady asi nic není. Ale podívala bych se aspoň třeba na netu o co jde, co mám hledat.
 libik 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 8:59:59)
Hvězdu dělají hvězdou hvězdný manýry, nikdy nemáš jistotu, jestli s tebou bude ka, kdy ti co osolí, kde tě ztrapní, zkrátka udržuje okolí v příjemném napětí~:-D

V neškodných formách jsem to zažila i jako hvězda i jako satelit.

 Yuki 00,03,07 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(16.12.2016 14:16:04)
možná je to mimo, ale dělal jim někdo test inteligence? perfekcionista s SPU je chudák, nemůže ukázat, co všechno umí, trápí se svou nedokonalostí, nevydá ze sebe téměř nic z toho, co v sobě má.
Možná by to chtělo nejen reedukovat a dohánět a napravovat, ale taky ukázat, co kluci - oba- umí a v čem jsou dobří, zvednout jim sebevědomí a rozvíjet je v tom, co umí a kde jsou dobří, pak i to slabší půjde mnohem líp

mám takový exemplář doma, dvakrát, na normální škole s běžným přístupm byl starší za pohodob´výho, chytrýho, šikovnýho, jen pomalýho, zvádal, ale maldší byl za téměř neschopnýho, pořád doháněl svoje dys a mluvení, kromě toho teda počítal navíc nějakou tu matiku, aby se nenudil, po dohodě s učitelkou, vlastně mimo jakýkoliv ivp a podobně, jen její dobrá vůle, ale nerozvíjel se a nebavilo ho to

pak s ivp pro dvojí výjimečnost přišla úžasná změna, teda změnili jsme i školu, ale to není vždyclky nutný, když je schopná učitelka
 withep 


Re: Dítě se SPU a vývojovou dysfázií - problém ve škole 

(17.12.2016 7:57:09)
Yuki, počkej, myslela jsem, že v PPP se inteligence testuje automaticky. Nebo to musíš přijít s podezřením, že máš mimořádně nadané dítě, a teprve potom ji otestují? Copak jinak nehraje roli? Přece každá SPU je definována jako výrazný nesoulad mezi potenciálem a výkonem, tak se ten potenciál musí přece nějak zjistit. U synova spolužáka byla nadprůměrná inteligence jediné, co zjistili (téměř evidentní ADHD vyloučili).

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.