jen tak |
|
(12.1.2017 21:15:00) Hezký večer, jdu opět na radu :) Dcera je ve druhé třídě a má problém s psaním některých číslic a písmen. V psaní jí dělají problém hlavně tiskací L a J. V jedné větě je napíše dobře i obráceně, při čtení pak přečte dobře. Hodně má problémy i s používáním háčků a čárek, někdy mám pocit, že píše sms. V matematice píše zrcadlově 3 a 6, když jí to nechám zkontrolovat řekne,že výsledek je dobře a neopraví to. Loni na třídní schůzce jsem se ptala učitelky, prý je brzo to řešit, ale nezlepšilo se to. Blíží se konzultační hodiny a chci se na to znovu zeptat, ale chci být připravená. Může se jednat o nějakou dys poruchu? Jaké jsou vaše zkušenosti? Děkuji !
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.1.2017 21:18:10) řeš to přes ppp, může to být dys
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(12.1.2017 21:25:02) Nejsem odborník, ale na dyslexii nebo asi spíš dysgrafii to vypadá. Pamatuju, nebo spíš z vyprávění rodičů vím, že jsem psala obráceně 3 a podobné historky. Tenkrát se o poruchách učení nevědělo, tak jsem se diagnostikovala sama později. A mně to potíže ve škole dělalo jen na prvním stupni. Dneska snad už s takovými dětmi dobří učitelé umějí pracovat. Určitě bych zkusila PPP.
|
|
withep |
|
(12.1.2017 22:07:35) Nemá zkříženou lateralitu? Nebo i kdyby ne, je levák?
|
jen tak |
|
(12.1.2017 22:14:38) Wit, je pravák. Od mala používala hodně obě ruce, ale postupně sama začala používat pravou. Zatím mě to nenapadlo řešit, až poslední dobou mi to vrtá hlavou. Je šikovná, v matematice výborná, čtení taky v pohodě...ale nedávno přinesla 3 z diktátu. Doma trénujeme, pomalu se zlepšuje, ale píše děsně a i při upozornění na kontrolu nedoplní všechny čárky a háčky. Přečte to správně.
|
Lenka a dva kluci |
|
(12.1.2017 22:34:51) Můj syn taky hodně používá levou i pravou píše ale pravou . Nijak jsme to nehrotili teď je ve třetí třídě a Ok ovšem každé ditko je jiné samozřejmě
|
|
withep |
|
(13.1.2017 6:07:33) Pokud je pravák, které oko má dominantní? Zkřížená lateralita by mohla být příčinou a snad taky návodem, jak nejlépe pracovat na nápravě.
Ale myslím, že v určité míře je to normální. Naše prvňačka píše obráceně nejčastěji S a Z. Asi si řeknete, že v první třídě má ještě nárok, ale ona zná a používá písmenka už třeba dva roky, takže když jiné dítě začne s písmeny v první třídě, může mít nárok ještě ve druhé si je plést. Možná
|
|
|
|
Lenka a dva kluci |
|
(12.1.2017 22:32:02) Trvalo to do konce druhé třídy a pak zmizelo najednou😀😀😀
|
|
Markéta |
|
(13.1.2017 6:51:36) Starsi syn taky vynechaval hacky a carky, i pismena.Ale jen kdyz psal psace, tiskaci pismo bez problemu. Pismo mel vzdy hnusne.Musel to hodne trenovat, hodne pomohlo napsane nahlas precist. Podle me se tolik soustredil na to. aby vubec neco napsal, ze na hacky a carky nezbyla energie. Ted je mu 15, pise tiskace a nebo na pocitaci a dobry.
|
|
kachna_ |
|
(13.1.2017 7:45:59) dcerka vynechává háčky a písmena, 3 píše občas obráceně, taky místo 30 03, ale to se zlepšuje. Jsme objednaní do PPP (sami), podle paní učitelky potřebuje dcera jen víc cvičit doma. Jinak náš postup byl, že jsme požádali o konzultaci, paní učitelka nereagovala, pak jsme měli něco jako neformální konzultaci a když to paní učitelka odmítla řešit, pak jsme se objednali sami.
|
wer |
|
(13.1.2017 7:57:19) Víc procvičovat
A tenhle učitelský materiál chce integrovat do svých tříd děti s opravdu velkými problémy, třeba LMR.
|
kachna_ |
|
(13.1.2017 8:34:25) tenhle učitelský materiál rozhodně nic integrovat nechce
|
wer |
|
(13.1.2017 10:29:31) To je dobře!
A je dobře že jdete do poradny. Snad se vám podaří vysvětlit učitelce, že "víc cvičit doma" na psaní 03 misto 30 opravdu nepomůže. Pomůže cvičení tím správným způsobem, a bez práce doma se to neobejde. Jenže výsledky jsou až za dlouho. A těmto dětem se často predhazuje, že kdyby doma cvičili, ty chyby by už dávno nedělali........
|
|
|
Markéta |
|
(13.1.2017 14:00:13) Muj syn to musel vic procvicovat a naucil se to. Hacky a carky pise. ppp na to nepotreboval.
|
|
|
|
wer |
|
(13.1.2017 7:52:08) Objednej se do PPP. Ty projevy jsou dost typické. Paní učitelka je s prominutím blbá.
|
Markéta |
|
(13.1.2017 18:41:17) Dite pise s chybami a ucitelka je proto blba?
|
wer |
|
(13.1.2017 19:35:15) Je blbá když nerozpozná typické projevy LMD.
|
Delete |
|
(13.1.2017 20:05:18) wer,
převracení číslic je sice jedním z příznaků SPU, ale není jednoznačným ukazatelem. Do pololetí druhé třídy, vzhledem k tomu, že věkové rozpětí dětí v jednom ročníku je poměrně velké, se považuje za možné a tedy nespecifické. Řeší se většinou tím, že se dá dítěti předloha. Měla jsem takové dvě holčičky, u jedné přetrvalo převracení čísel dokonce až do začátku třetí třídy. Já bych už řešila tou PPP, protože těch projevů tam bylo víc, ale maminka není v tomto směru nijak zaujatá, moc to neřeší. No a asi po měsíci v té třetí třídě je najednou po problému, stejně tak to absolutní nepsaní čárek a háčků. V tom se tedy občas zapomene, hlavně si to po sobě přečíst, ale už zcela jednoznačně rozpozná, kam co patří (v té druhé třídě to nezvládala). U té druhé holčičny převracení číslic vymizelo kolem toho pololetí druhé třídy, s háčky a čárkami neměla problém nikdy, přesto do té PPP (na mé doporučení) půjde, protože teď ve třetí třídě se dostatečně zvýraznily jiné obtíže, které na SPU ukazují.
Jinak obecně doporučení "víc procvičovat" mi nepřijde ideální, ale někdy stačí procvičovat jinak a problém se vyřeší. I to doporučení jak jinak by měla být práce učitelky, což se tedy bohužel často neděje.
|
|
|
Markéta |
|
(14.1.2017 8:41:02) S ucitelkou o tom mluvila zakladatelka loni, uzavrely, ze je to brzy. Ted se chysta na konzultace a budou to tam probirat znovu. Ty vis, jak to dopadne?
|
|
|
|
|