| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přestup z alternativní školy do běžné

 Celkem 34 názorů.
 tamtadam 


Téma: Přestup z alternativní školy do běžné 

(4.2.2018 21:32:30)
Dobrý den, zajímalo by mne, zda někdo nemáte zkušenost s podobnou situací. Máme syna v 6. třídě. Od září chodil do alternativní školy, která se nicméně ukázala jako naprostý průšvih. Proto ho nyní chceme vrátit do běžné školy - problém ovšem je, že v té alternativní půl roku v podstatě nic nedělal. Navíc byl vždy dost podprůměrným žákem, v podstatě ve škole jen čučel doblba a všechno jsme ho museli doučovat doma. Takže je otázka, jak naváže. Promýšlím tři varianty - nicméně ani jedna není moc realistická. 1. nechala bych si ho na domácím vzdělávání do konce tohoto školního roku a 6. třídu bychom zvládli spolu doma asi jakžtakž. Problém je v tom, že jsem - ač téměř na volné noze - velmi zaměstnaná a moje práce je vázána grantem, který musím splnit do konce června. 2. nastoupil by do 6. třídy a odpoledne bychom se spolu snažili doučit první pololetí. Problém je v tom, že na zvládnutí dvou pololetí najednou nemá intelektuální potenciál. 3. šel by do 5. třídy - tato varianta se mi líbí nejvíc, protože je stejně až červnový (byla chyba nedat mu odklad). Problém je v tom, že je to údajně v současnosti možné jedině tak, že oficiálně "propadne" - což nechceme, je výtvarně velmi talentovaný a stále věříme, že může směřovat tímto směrem, přičemž propadnutí by patrně poznamenalo jeho šance být na nějakou výtvarnou školu přijat. Neradi bychom ho jenom kvůli tomu, že není "školně" chytrý, totálně odepsali. Tak nevím kudy kam~:( Nějaké nápady?
 Puma 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 21:42:54)
Já moc netuším, ale napadá mě poradit se v PPP.
 Katka a 2 výrostci 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 21:43:19)
Nemyslim,ze by ho opakovani 5.tridy melo nejak vyznamne hendikepovat,zvast pokud se na umeleckou skolu bude hlasit z 9.tridy.Na prihlasku se vyplni vysvědčení z 8 tridy a pololeti 9.tridy...Musi udelat talentovky.
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 22:23:53)
Já byla taky vždycky k alternativám skeptická, ale na konci minulého školního roku už jsem byla tak zoufalá, že jsem to riskla. Navíc ty teoretický kecy kolem téhle školy se mi moc líbí, ale v praxi to zkrátka nefunguje. Tahle škola je opačný extrém od základky, kam předtím syn chodil - přílišný spoleh na vnitřní motivaci, nulová zpětná vazba během projektů, na konci měsíčního projektu pak totální zdrcující kritika - přitom jsem při vstupním pohovoru o těchto konkrétních problémech našeho syna hovořila, o té nutné zpětné vazbě, všichni se tam tvářili, že jasně, jasně, všechno bude... . Ale těch problémů bylo mnohem víc. ... Náš syn je takový zvláštní - je obrovsky motivovaný dělat své vlastní projekty, ale ty školní - ty ho bavily tak povrchně - nejvíce mu vyhovovalo poletovat po celé škole, tu se zastavit a pokecat se spolužáky, támhle pomoct s nějakým projektem, tuhle udělat kousek jiného. ~a~
 Alena 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 21:51:19)
V cem presne prusvih alternativni skoly spociva?
Pises, ze skola ho nezajima, ze dny "procumi" a stejne doucujete doma. Chce jednoznacne na vytvarnou skolu. Tam nemusi skladat statni zkousky z M a Cj. Ma smysl prechazet na klasickou, kde rikas, stejne nebude nic delat a naparej mu akorat blby znamky, cimz mu budou komplikovat vyber te dalsi? Zjistila bych z ceho se delaj prijimacky krome talentovek (nekde maji treba dejiny umeni, nekde trochu cestiny...) a pak doucovala to co povazuji za dulezite (jazyk, zakladni matematiku, zakladni prehled a samozrejme prijimackove veci) a sidila ty nepodstatne.
Muze se v ramci alternativni skoly vice venovat svemu konicku tj. kresleni? Pokud ano, neprechazela bych.
 Monika 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 21:56:36)
Propadnutí v 6. třídě by ho pro přijetí na SŠ nijak handikepovat nemělo, jelikož se to podle mě ani nebudou mít možnost dozvědět (pokud vím, na přihlášku se uvádí prospěch z 8. a 9. třídy a podle roku narození to taky poznat nemůžou, když odklad neměl). Jít znova do 5. třídy, když už je v 6., to fakt nepůjde (jedno vysvědčení z 5. třídy prostě už máte), musel by propadnout teď v 6. a opakovat ji. Jestli považuješ současnou školu fakt za hrůzu (jestli to dobře chápu, dali jste tam dítě až letos, první stupeň dělal na běžné škole?), tak bych buď ho dala zpět teď a uviděla, jak to 2. pololetí bude vypadat a pak buď prostě bude opakovat nebo třeba to i nějak uhraje, případně byste dali opravky (o prázdninách už budeš mít po grantu?) a nebo holt bude opakovat 6. třídu? Je na tom syn fakt tak zle, že myslíš, že by rovnou propadl? Neměla bys čas dělat s ním ani ty hlavní předměty - M, Čj, Aj? V ostatním se většinou stará látka neopakuje, tj. mohl by začít druhé pololetí "na nule", v čj literatura to samé a gramatiku už se jednou učil na 1. stupni, tj. šlo by hlavně o Aj a M? Jestli není nějak extra studijní typ, tak snad není úplně nutné dohánět dějepis, zeměpis a spol?
 Monika 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 22:12:24)
O ten 9. ročník si můžou, pokud vím, požádat a počítám, že by nebyl důvod odmítnout?
 Pole levandulové 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 22:00:01)
Domluvila bych se s doktorkou, ze ho udelate nemocnyho do konce skolniho roku. On nebude mit dost hodin oducenych, musel by delat rozdilove zkousky, ty odmitnete, ze by to nestihl kvuli nemoci dodelat a pozadate o prerazeni do pateho rocniku. On nepropadne, bude opakovat ze zdravotnich duvodu a nikde mu to nebude delat problemy.
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 22:28:19)
Kdyby tohle šlo, tak by se mi to asi líbilo.
 Pole levandulové 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:00:47)
Co by to neslo, domluvit se da vsechno. Ja to takhle udelala kdysi ve tretaku na gymplu. Ne, ze bych propadala, ale dostala jsem plany nestovice, byla dva mesice doma a pak v laznich, takze jsem nemela oduceno a musela bych se cely prazdniny ucit na zkousky, tak jsem zvolila tuto variantu. Kdyz to slo tehdy, musi to jit i ted.
 Monika 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:05:35)
Myslím, že to jde, ale bylo by mi to silně proti mysli, takovou věc "nahrát". Za 1)jsem na takové "přivolávání nemoci" celkem pověrčivá a za 2) to znamená učit dítě podvádět (a to teda echt, pokud by mělo předstírat nějakou dvouměsíční nebo snad ještě delší nemoc) a to teda raději ať propadne. I když osobně tipuju, že zase tak špatně na tom není ...
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:23:52)
Tak já pověrčivá nejsem:-) Nechtěla bych ale šidit školu (to bych se s vedením otevřeně domluvila), ale obejít špatný zákon - proč by takový "gap year" nemohl být možný? On by se neflákal, jenom by nechodil do školy:-).
 libik 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:27:44)
Jestli jsi pevně rozhodnutá, nechala bych ho nalítnout teď do šestky, je pololetí, mám šesťačku doma, není to takové drama, většina předmětů jede v nenavazujících cyklech a v hlavě zůstávají jenom hrubé představy, matika a čeština se zvládne případně doučit. Nezlob se na mě, ale s vynechaným rokem a častými změnami bude "divný"
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:34:51)
Jo? Tak to ráda slyším, asi to tak dopadne, požádám učitele o shovívavost ... .
 X__X 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:13:42)
no dobře, ale u tebe k tomu byl důvod - dlouhodobá nemoc a lázně. u zakladatelky by si doktorka musela nějakou vleklou nemoc vymyslet. tak nějak doufám, že zas až takhle strašné naše zdravotnictví není ~d~
 Mr. Miçkey 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 22:18:33)
Nejstarsi syn skolu menil, v pulce druhy tridy se vracel na zakladku do pulky prvni tridy, jelikoz nebyl zvyklej na skolni rezim a ve druhy tride by ho ucitelka asi ukamenovala. I v ty prvni to byl masakr, neuznaval system hodina-prestavka, lezel pod lavici na zemi atd. Zpetne (momentalne prvni rok na osmiletym gymplu) to bylo nejhorsi mozny rozhodnuti, sice se naucil sedet na prdelii, ovsem absolutne ztratil zajem o cokoli, cely 4 roky na zakladce se nudil, a na gymplu narazil, neb se neumi ucit- nikdy se ucit nemusel. Takze jo, ono to v ty prvni tride vypadalo, ze toho delaji ve statni vic, ukoly a tak, ex mel taky pocit, ze si ve statni polepsil, ovsem z dlouhodobyho hlediska pruser, a horko tezko se s nim vyjednava, s pubertou pomalu na krku, vsechno ma u prdele, je presvedcenej o vlastni genialite, lec ukol za prvni pololeti neudelal ani jeden, proc jako~l~ V ty montessori se sice valel po zemi a psal jako prase v porovnani s normalni zakladkou (a vetsinou ruzovou pastelkou), ale delal uz referaty, zajimal se o spoustu veci a tak... to vsechno bylo po par mesicich ve statni v hajzlu, a zbylo jen otraveny decko.

Nutno dodat, ze mladsi dve deti ve statni skole (stejna zakladka, kam chodiö nejstarsi), fungujou normalne, takze jen tou skolou to neni. Ale ten system nejstarsimu proste nevyhovuje, ten mel zustat v montessori az do maturity. Tak je otazka, proc vy jste dite do alternativni skoly dali, co jste si od toho slibovali a co si slibujete od statni.
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 22:26:16)
Tohle je opačný extrém, to jsem nechtěla, já chtěla něco mezi. Připadá mi to, že tam syn ztrácí čas.
 Monika 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 22:47:43)
No, tak propadnutím (nebo opakováním ze zdravotních důvodů, to je jedno) ztratí ten čas taky, ne? A na téhle škole "ztrácejí čas" i ostatní děti nebo jen tvůj syn (že mu ten přístup nesedí)? Mluvila jsi o tom s někým v té škole, jaké máš pocity? Mimochodem si myslím, že kluci mají celkem času dost (a umělci tím spíš), takže z tohohle bych zase nenervovala a vydržela alespoň ještě to 2.pololetí. Co si myslí o škole a tvých nápadech syn?
 Pole levandulové 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:02:19)
Moniko, co jsem pochopila, nejde o cas, ale o nalepku propadlika. Opakovani ze zdravotnich duvodu vypada sofistikovaneji :-)
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:12:24)
Ale což o to - rok sem, rok tam, ale když už to stojí takovou pálku, tak ať se aspoň něco učí - a tím nemyslím větné členy, ani výhody symbiózy raka poustevníčka se sasankou, ale kromě třeba kritického čtení a psaní, diskuzi, vyhledávání informací také systematické práci na úkolu/projektu, dokončování věci - tady to byly chceš, nechceš, nemusíš, žádné vedení během projektu, děti se v tom topily samy, akorát na konci za to byly zkritizovány. Co se týče synova názoru na tohle celé - jemu se tam celkem líbilo - celý den jen chaoticky poletoval po škole a nic moc nedělal, případně si celý den kreslil. Dost ho trápilo, že naši rodinu dost finančně vyčerpává to školné. Má hrozně rád děti, kolektiv, takže ta domácí škola by byla problém i z tohoto důvodu. Jinak, jestli půjde do pětky nebo do šestky - to mu je nějak fuk. A ostatní rodiče - je to různé - někdo je nadšený a někdo to vidí stejně jako já.
 libik 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:08:31)
Znám zblízka dítě, jehož matka nevydýchala neúspěch při přijímačkách na G8 a změnila v tomto blbém věku školu, tj. zasadila děcko do hotového kolektivu,. dítě je nešťastné, téměř šikanované izolací, nepřijali ho.

Pokud nepílíš k akademickým výškám, moc tvým postojům nerozumím.
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:18:26)
Tady nejde o akademické úspěchy, ale o přístup k životu a práci celkově - v téhle škole se syn odnaučuje smyslu pro povinnost, systematičnosti, dokončování věcí. V září mu trvalo asi tři dny, aby nádherně zapadl do nového kolektivu, možné je všechno, ale já myslím, že přestup mezi nové děti by snad zvládl.
 libik 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:20:17)
No ale nějaké důvody pro alternativní školu jsi měla, ne?
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:32:05)
Samozřejmě, jak už jsem někde psala, ta koncepce je mi velmi sympatická, ale myslím, že to selhává na konkrétních lidech, na uvádění těch úžasných idejí do praxe. U přijímacího pohovoru jsem otevřeně mluvila o tom, jaké problémy by syn mohl mít i tom, že potřebuje pomoct dotahovat věci. Netušila jsem, že to bude takový extrém - jakoby si tam řekli: "všechno, co se dělá ve státní škole, je blbě, tak my to postavíme na hlavu, a bude to!" Já nejsem ani trochu nadšená ze synova návratu na státní školu, po pravdě nejsem si tím rozhodnutím jistá ... . Přála bych si zkrátka něco mezi.
 libik 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:34:21)
Odkud jsi rp. nejsi z Plzně?
 Dana 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(5.2.2018 8:46:50)
Když sama nestíháš, tak mu sežeň nějaké doučování. V šesté třídě má problémy s učením dost dětí, protože mají najednou dost nových předmětů a různé a různě náročné učitele. Ale zase není nijak těžká. Třeba matematika je zrovna v šesté třídě docela lehká a dala by se dohnat.
 libik 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:37:53)
to je blbost už jen statisticky, okrajová alternativa fakt nemůže za úroveň školství, kde se dávají přitroublé poznámky, děti sedí jako pěny, hodnotí se úprava v sešitech a ne každá zralá učitelka nosí podprsenku~;)
 Pam-pela 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(5.2.2018 0:54:12)
Ano, to je opravdu blbost...
Naše školství se pomalu od Marie Terezie nezměnilo, což samozřejmě dnešnímu světu a dětem jaksi vyhovovat nemůže.
Už jsem ze školství nějakou dobu pryč, tak nevím, leccos je možná jinak (i když na škole našich dětí nebylo), ale to, že se dá sem tam nějaká interaktivní tabule a učebna počítačů, optimalizaci školství pro dnešní děti moc nepomůže.

Takže by stačily nové koncepce, nové osnovy, jiný způsob výuky...ale to je vlastně překopání všeho. A není, KDO by to udělal. Největší modernizace je inkluze, a taky blbě udělaná...

Důraz je klade na mnohé nedůležité věci a mnoho významných návyků a způsobů se opomíjí...jenže jak by to mohly učitelky učit a předávat dál, když to samy nemají? A pár učitelů samozřejmě.

Alternativa v běžné škole byla fajn, pokud ji ředitel dovolil...jelo se podle osnov, ale postupy a metody byly poněkud jiné...v devadesátých letech bylo docela dost snahy. Nějak se ale nezadařilo, nevydrželo to. V mnohých školách se zas děti vrátily pěkně do lavic a k memorování a naslouchání atp.
Mnoha dětem taková výuka nevyhovuje, ale současně pro ně není vhodná ani naprosto volná výuka a výchova...chce to střed...a ten se hledá těžko...a ještě nějaký čas si na to asi počkáme...i když už se takové školy jistě najdou. Naštěstí.

Já bych dítě v té škole asi nechala do konce školního roku, ale dohlédla bych na plnění jeho povinností, promluvila si s vyučujícími...chtěla vědět jejich názor a požádala je o určitý přístup k mému dítěti. prostě - spolupráce.
A na konci roku bych se rozhodla, co dál.
nějaké úlevy, lži s dítětem bych neprovozovala, zvlášť pokud by se mi zdálo, že už tady moc nespolupracuje a není schopno něco (samo) dokončit.Tak bych mu neukazovala, jak ještě se dá utíkat od rozdělané práce a projektu.
 Dari79 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(5.2.2018 8:03:04)
Souhlasím.

Jestli jsi schopná se s tím dítětem učit, určitě bych ho o rok neobírala. Jestli teda fakt máš pocit, že se neučí dost. Ono je to možná jenom tím, že to prostě dělají jinak?

Co říkali na rodičáku? My máme na soukromé "alternativce" schůzky rodič-dítě-učitel sólo, čili je dost času probrat, co se nám líbí a co ne + můžu s učitelkou mluvit klidně denně... Já občas taky nějakou výhradu vznesu.
 tamtadam 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(4.2.2018 23:44:45)
Hele, moc díky všem, jsem ráda, že jsem to tu mohla probrat. Je mi mnohem líp, nějak to půjde. A teď se loučím, já normálně chodím spát se slepicema, takže dobrou noc!~h~ A ještě jednou dík!
 Milá Sally... 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(5.2.2018 12:01:30)
Už jdu asi s křížkem po funuse, ale napíšu pár zkušeností: Jsou děti, které prostě nebudou "makat" v žádné škole. To není problém klasické základky nebo alternativy, to je prostě "problém" toho dítěte - v uvozovkách to mám proto, že přitom o žádný problém nemusí jít. To, že je syn takový rozevlátý, začíná projekty, které není schopen dokončit, je zřejmě povahový rys, to ho žádná škola nenaučí, maxiálně donutí dělat se současným znechucením ze systému nebo s tím, že "to vzdá". Prostě to v té škole odsedí, ale k aktivitě a výsledkům, jakou po něm škola (a ty) to stejně nepovede. Zvážila bych, co je pro něj přínosnější - zůstat tam, kde je zřejmě šťastný a spokojený nebo jít zpět na státní školu, kde bude třeba nešťastný. Řešila jsi to napřed v té škole? Že jsi třeba rozladěná, že bys potřebovala od nich pomoci, najít strategii, jak na syna, aby pracoval? Nebo se rovnou rozhoduješ, že ho dáš pryč. Já byla taky rozpačitá z prvních dní naší prvňačky. Evidentně nejšikovnější dítě z rodiny, nejbystřejší, se smyslem pro řád a povinnosti... a školu absolutně nezvládala. Taky mi v hlavě šrotovalo ledacos, včetně přestupu do alternativy. Nakonec díky komunikaci s třídní učitelkou i školní psycholožkou zvládáme, dcera má asi nějaké dys, ale jinak je spokojená a všichni vidíme pokroky. Kdybych hned řešila změnu školy, možná se pořád plácáme v tom samém. Nehledala bych moc složitá řešení typu opakování třídy apod. Pro vás je důležité, abyste nějak zvládali (časově i finančně), tak vyberte, co pro vás bude nejjednodušší a prostě to přežijte. Pokud je syn umělecky nadaný, ať jde na um. školu, tam se svou povahou nebude vyčnívat. A pokud bude dělat to, co ho opravdu baví a co ho táhne, určitě začne projekty i dokončovat. Jinak - s umělci to je těžké, oni mají opravdu svůj svět a těžko se hledají cesty, aby "fungovali" tak, jak se běžně očekává. A je hodně lidí, kteří mají spoustu nápadů, nadšení a empatie, dokážou sebe i ostatní nadchnout, umí školou, životem i prací tak nějak proplouvat, aniž by přitom dokázali všechny projekty úspěšně dokončit a jsou vlastně dost úspěšní.
 Valoria 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(5.2.2018 9:12:58)
ja teda moc nechapu proc by se mel vratit do pateho rocniku, to nejde nechat ho tam do konce sestky a ucit se s nim a prestoupit az do sedmicky na beznou skolu?
 Kukurice29+3. 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(5.2.2018 12:00:29)
Můžete ho přeřadit zpátky do normální školy a za peníze co stála ta škola,tak mu zaplatit doučování.
 takytakova 


Re: Přestup z alternativní školy do běžné. 

(5.2.2018 19:20:12)
Nepročítala jsem tedy celou diskuzi, jestli už to nepadlo, ale co domácí škola a soukromý učitel, který by s ním probral za ten půlrok vše potřebné. Ono pokud se jede 1 na 1 dá se probírané učivo zvládnout podstatně rychleji, protože se uzpůsobí dítěti na míru.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.