Zufi. |
|
(10.2.2018 14:52:51) Ano, podobné téma tu zde již bylo, ale Tudorovci jsou moje oblíbená kapitola. Tentokrát se ptám , stejně jako jsem se ptala dětí, jestli se domníváte, že by anglikánská církev vůbec vznikla, třeba později, nebýt Anny B. ?
http://www.rodina.cz/scripts/diskuse/novep_tree.asp?all=yes&id=18943952&typ=0
A vzhledem k hafo učitelským diskuzím, dovolím si poznamenat, ne nezkouším děti z letopočtů, jen to století by mohly trefit
MMCH , neshodly se s tím vznikem AC ani v jedné třídě.
|
wer |
|
(10.2.2018 16:52:58) Nevznikla.
|
|
darinaa |
|
(10.2.2018 17:11:10) Jaké století by měly děti trefit? kdy se někdo stal hlavou nějaké církve? A k čemu je to dobré vědět?
|
wer |
|
(10.2.2018 17:28:50) No aby nebyly děti blbé, je dobré to vědět.
|
Z+2 |
|
(10.2.2018 20:28:20) Což je strašně hloupá odpověď. Protože absence jakýkoliv znalostí nikdy o nikom neříká, že je blbej. S inteligencí nemá nic společného.
|
Vítr z hor |
|
(11.2.2018 7:37:39) ...coz je zcela mimo. Znalosti jsou samozrejme soucasti testu IQ.
|
Z+2 |
|
(11.2.2018 7:43:33) To se ti jenom zdá. Ve skutečnosti je v něm pár otázek na všeobecný přehled, ale nepatří tam. Ty totiž testují jen zapojení do společnosti a to s inteligencí nesouvisí.
|
Vítr z hor |
|
(11.2.2018 9:11:36) Ne. Znalosti, verbální schopnosti a abstraktní myšlení jsou nedílnou součástí inteligence a jejich důležitost s věkem narůstá. Na jedné straně je schopnost aplikovat znalosti, na druhé schopnost znalosti vytvářet. Bez těch znalostí to inteligenci jaksi nefunguje.
|
Z+2 |
|
(11.2.2018 9:15:30) Nesmysl. Inteligence je schopnost pracovat s informacemi. Ne schopnost je udržet.
|
|
darinaa |
|
(11.2.2018 9:47:15) "schopnost znalosti vytvářet" to jsou kecy.
|
|
|
|
. . |
|
(11.2.2018 9:46:57) Přijde mi divné, že se bavíte o tom, co je a není obsahem testu IQ, aniž byste si ujasnili, o kterém testu je řeč. Pokud jde o test Mensy, tak tam určitě žádné znalostní otázky nejsou. Pokud myslíte nějaké z příjímaček na školy, tak tam asi něco bude, ale mám dojem, že ty se nikdy nejmenují "test IQ", ale něco jako "studijní předpoklady", což už je něco dost jiného, než čistě IQ.
|
darinaa |
|
(11.2.2018 9:53:38) Slupko, příjde mi divné, že tady pleteš obecné studijní předpoklady, o kterých vůbec nebyla vůbec řeč. Z toho vyplývá, že zřejmě máš nějaké znalosti, jen s jejich aplikací už to vázne od samého začátku. A o tom to je. V životě to o o tom není. A proto je nějaké datum úplně k ...
|
. . |
|
(11.2.2018 10:01:08) alexiao, reagovala jsem na Vítr, která píše o tom, co je obsahem testu IQ, a že to jsou i znalosti, přou se o tom se Zetkem. Jelikož "čistý" test IQ nikdy žádné znalostní otázky neobsahuje, navrhuji jako možnost, o čem že se tedy baví, jiný druh testu. To je celé. O (ne)potřebě povědomí o nějakých historických datech můj příspěvek vůbec nebyl, nicméně dle mého znalost století Jindřicha s IQ nesouvisí vůbec.
|
Z+2 |
|
(11.2.2018 10:37:32) Já mám pocit, že součástí IQ testu je i znalost kontextu, nebo lépe řečeno významu slov ale naprosto nepodstatnou a na nízké úrovni. Ale dělal jsem ho naposledy někdy před deseti lety. Myslím, že bez té jakoby všeobecné znalosti nefungují úplně odpovědi v té "jazykové" časti.
Ale samozřejmě, že IQ test je převážně o matematické představivosti a o prostorové představivosti.
To nic nemění na tom, že Větrovo tvrzení, že součástí inteligence jsou znalosti je nesmysl a jen to ukazuje, jak moc mimo je.
|
|
|
|
|
|
|
|
Zufi. |
|
(10.2.2018 18:09:25) O dějinách Británie je toho v ŠVP pro ZŠ jen útržkovitě( ono by se taky víc nestihlo probrat, v některých ročnících je jen 1 hodina týdně), např. r.1066,Stoletá válka a Tudorovci, právě spešl Jindřích VIII., ani ne kvůli tolika manželkám, ale právě vzhledem ke vzniku AC. Takže, aby se děti aspoň trochu orientovaly, později třeba nenapíší něco jako ,,muslimové tu prudí víc jak 2000 let,, ha ha. To byl příklad. A vznik AC je i v obče, v kapitole Náboženství, samozřejmě, že jen minimum, počítá se s tím, že v dějepisu se dozvěděly dětičky okolnosti vzniku a dokáží to časově zařadit.
Pokud bys chtěla, aby se v dějepisu neučily ani století, tak já ti nevím.
|
karina1 |
|
(10.2.2018 19:19:38) Ahoj, Tvoje historická témata miluju a díky za ně. Čím jsem starší, tím víc mě dějepis a historie vůbec zajímá. Je to těžký obor. Spousta těžkých otázek - proč se to nebo ono v té které době dělo. Ono je obtížné se do konkrétní doby vžít a poté to pochopit a odpovědět si. Taky...dějiny vždy píšou vítězové, resp. ti co jsou zrovna "u kormidla" - takže si události "ohýbají" dle sebe a je velmi těžké se dopídit alespoň trochu objektivních pravdivých informací....a relevantních informací. Jinak k tématu...myslím že i nebýt Anny B. - by anglikánská církev vznikla a k náboženskému odtržení od zbytku Evropy by došlo - byly pro to jistě politické důvody...asi něco jako dnes Brexit...ale jsem jen amatér v tomto směru.
|
Zufi. |
|
(10.2.2018 20:08:46)
|
|
|
Z+2 |
|
(10.2.2018 20:37:18) Vždycky když si přečtu nějakáký podobný příspěvek od Tebe, tak si řeknu. Panebože!
|
Zufi. |
|
(11.2.2018 7:15:24) Nevím, proč právě na mě, už jsem si ale zvykla. Co je na mém příspěvku tak strašného? Napiš konstruktivně co a jak, nejen že jsem ,,blbá,, , jak máš ve zvyku. Ty jsi naprosto geniální.
|
Z+2 |
|
(11.2.2018 7:45:26) Že jsi blbá vyvozuješ sama, já to nenapsal. Já popsal jen svůj pocit z tvých příspěvku.
|
|
|
Konzerva |
|
(12.2.2018 15:29:31) A proč? Mně diskuse o tom, jestli by byla anglikánská církev bez Anny Boleynové přijde jako dobrý způsob výuky dějepisu. Děti dostanou nějaké základní informace a pak spekulují. To je může bavit a určitě si o tom zapamatují víc, než suchým výkladem. Navíc se učí myslet, argumentovat. A neexistuje špatná odpověď, tak se nemusí bát mluvit.
|
*Šárka* |
|
(12.2.2018 15:50:56) Konzervo, myslím, že mám hodně načteno a orientuji se, nicméně na debatu "jestli by byla anglikánská církev bez Anny Boleynové" bych si sotva troufla. Nedokážu si představit, že by to zvládli žáci ZŠ. Těch souvislostí a okolností je opravdu hodně, jdou do období před Annou. Takové znalosti žáci nemají. A diskuse na základě bagatelizace - je otázkou, jak přínosná by byla.
|
Konzerva |
|
(13.2.2018 11:18:58) No, žáci sice takové znalosti nemají, ale učitelka ano, takže ona může do diskuse přidávat různé fakty a děti pak s nimi mohou pracovat.
|
|
|
|
|
|
Mariana +2 |
|
(10.2.2018 19:52:30) no jo no, to je těžký když se někdo takto ptá. Možná proto, aby děti věděly, proč je dobré to vědět. A jaké to má souvislosti a návaznosti až do dnešního světa.
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(11.2.2018 17:58:57) Jako ze informace o tom, ze Anglie se trhla od katolicke cirkve a jake byly okolnosti toho trhnuti, je zbytecna vedomost? To snad ne.
|
|
|
Mariana +2 |
|
(10.2.2018 19:47:21) Taky mám ráda tvoje historická témata, a Tudorovci jsou taky moji oblíbení
A já myslím že nejspíš vznikla. To byly politické důvody a Anna B. byla spíš spouštěčem, anebo záminkou. A když by nebyla ona, došlo by k tomu pravděpodobně později. Jindřich byl přelétavý a jistě by brzy další rodina mu podstrčila nějakou vějičku v touze aby se stala královnou.
Ale myslím že to není tak že to udělal jen kvůli ní. To je jen takové romantizující zjednodušení.
Myslím že to byl zejména z dynastických důvodů, a to prostě Jindřichovi komplikovala ta aktuální politická situace. Potřeboval syna a nepřestal by to zkoušet. Bylo jasné že Kateřina mu až asi další dítě nedá. Potřeboval legitimního dědice tedy v tehdejší představě syna. Rozvod s Kateřinou by mu papeže neodsouhlasil, vzhledem k vlivu Španělska na papeže. Samozřejmě "vyřešila" to její smrt, ale to nemohl vědět. Takže leda by to s to církví trochu víc odkládal.
Jenže nešlo jen o tohle, myslím že byly další důvody, politické a mocenské, i majetkové. Plus vhodná vnitřní situace - rozumněno hluboká náboženská rozpolcenost. Takže spíš je otázka zda by k založení anglikánské církve došlo pokud by se nesešly všechny ty důvody naráz.
|
Zufi. |
|
(10.2.2018 20:08:54)
|
|
karina1 |
|
(10.2.2018 20:17:23) Škoda že tady historická témata nemají víc fanoušků. Zajímalo by mě, jestli někde mimo rodinu existuje diskuse pro historické nadšence. Ale jak už jsem psala, jsou to hodně těžká témata a jsem jen hloupý amatér, co má rád historické knihy od Jean Plaidy a odebírám historické magazíny z nakladatelství Extra Publishing + se svým současným zaměstnáním nemám moc času brouzdat a tlachat na netu. Klobouk dolů před každým kantorem, který dokáže děti pro dějepis získat. Výborné je i cestování po Evropě a památkách. Zjistíte , že vše je provázáno se vším, je to moc zajímavá skládačka.
|
|
Kudla2 |
|
(11.2.2018 9:39:43) Já si taky myslím, že by k tomu dřív nebo později asi došlo.
Papež měl obrovskou moc a tendenci ji uplatňovat tím, že do všeho kecal. Plus ovlivňoval některé země (Španělsko) téměř neomezeně, a Španělsko bylo v té době díky nedávnému obrovskému zbohatnutí skrz Ameriku hodně nebezpečné).
A Anglie je na rozdíl od třeba Francie, kde v té době také probíhaly odstředivé snahy (hugenoti) na ostrově a mohla si dovolit se od papeže trhnout, protože vojenský zásah proti nim by byl vzhledem k jejich povaze problematičtější než třeba u té Francie)
|
|
|
|