| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

ČŠI a sledování sociální gramotnosti

 Celkem 127 názorů.
 Majákova 


Téma: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 17:36:13)
ČŠI se v poslední době zaměřuje na sledování rozvoje sociální gramotnosti ve školách. Když jsem si pročetla doporuční ČŠI pro ZŠ A SŠ, která mají na svých stránkách, co vše by mělo být zaváděno do výuky, tak mě to zase nadzvedlo ze židle.

Kopíruji výňatek...

Ž: Žák projevuje respekt k druhým, používá slova jako: můžu, prosím, děkuji apod.
Ž: Žák dělá většinu z výše uvedených záležitostí: zdraví, žádá, děkuje, omlouvá se...

Toto se musí přesouvat do škol??? Copak toto by neměli učit své děti jejich vlastní rodiče už dřív, než do školy nastoupí? Proč se veškerá výchova dnes přesouvá z rodičů na školy??? Kdy tedy budeme děti učit to, co máme v ŠVP?

Je mi jasné, že každý pedagog výchovně působí už svou osobou, schopností komunikace, schopností řešení vztahů, problémů...to dělá každý třídní. Samozřejmě, že se ve škole jen neučí předměty podle rozvrhu, ale že se děti učí mezi sebou sociální dovednosti vzájemnou interakci, učitel funguje jako kauč. Je však nutné, aby to ČŠI po škole vyžadovala a následně kotrolovala? Kantoři jsou zase nuceni vše vykazovat papírově (zase nesmyslné papíry a papíry).

Neměla by být základní pravidla slušnosti přece jen více v kompetenci rodičů než školy? Neměly by být tyto základní dovednosti chování vštěpovány dětem už před nástupem do 1. třídy???

(Bohužel velká část rodičů sama neumí pozdravit nebo poděkovat...je to smutné...)
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 17:55:35)
Majakova, jak ja ti rozumim. Jenze kdyz napisu ja, jak to maji predskolaci a rodice, jsem za desnou a neschopnou. Na druhou stranu, ja pred par dny zjistila, ze se od nas cekalo, ze naucime dite psat - PSACIM! ~8~ a dite tudiz NIC NEUMI.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 17:57:55)
Ano, zakl hygienicke, sebeobsluzne, spolecenske navyky by mely deti mit z domova a to v predskolnim veku. Jeste vlastne pred vstupem do skolky. Ve skole by to melo byt automaticke. Ne ze to budou ucit ucitele.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:08:37)
A já jsem myslela že mimojine kvůli sociálním vyse uvedenym dovednostem byla zavedena povinna predskolni dochazka.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:14:29)
Sledujeme s kolegyněmi ve škole obrovský posun k horšímu. Do první třídy nastupuje stále více dětí, které vůbec neumí mluvit, sebeobsluha žádná, hygienické návyky žádné. Někteří lidé by vážně neměli mít děti, pokud jim nemíní věnovat alespoň minimální pozornost.
 zvířevdíře 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:19:10)
Aleno, taky jsem si myslela, ministerstvo se evidentně na obsahu předškolního "vzdělávání" zapomnělo domluvit s učitelkami.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:18:47)
Tak na jednu stranu pises, že velká část rodičů to neumí a pak zase, že to deti mají naučit rodice....Sociální chování se učí především napodobou, k tomu je školní (predskolni) prostředí vhodne a ze má učitel dbát na dodržování pravidel (ze se zdraví, děkuje a prosi) považuju tak nějak za samozrejme (i když dříve automaticke nebylo "horakova, pojď k tabuli!"- to je velmi neuctive). Jakekoli papírování s tim spojene je ale obtezujici.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:21:26)
Aleno, já jsem to právě tak myslela, že je smutné, když se děti mají učit od rodičů, ale mnozí to evidentně sami neumí. To je začarovaný kruh. Někde udělali soudruzi z NDR chybu...
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:29:50)
Jací soudruzi? Učitelky z MS? Mne připadají takove stesky jak jsou ty deti porad horší legrační. Socializace je prostě z velké části věci kolektivních zarizeni.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:40:08)
Aleno, učitelky z MŠ??? Když rodiče dítě do školky nedávají nebo je tam neposílají? A kdyby školky nebyly, tak nechají rodiče děti růst jako dříví v lese? Kdo vychovával děti, když nebyly školky? Jsem sama matkou dětí a hanba by mě fackovala, kdyby musela nějaká učitelka mé děti učit, jak jíst lžičkou, jak říkat "děkuji" nebo utírat si zadek. Děti jsem si pořídila proto, abych je i vychovávala...neházím to na druhé. Byla to moje volba.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:45:16)
Vůbec tyhle výlevy nechápu, můžeš se nad matkama pohorsovat, ale to je asi tak cele, situaci to nijak nevylepsi. Dovednosti, co popisuješ z velke casti postihuje a uci skolka, do školky chodi naprosta většina deti.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:50:44)
Máš naprostou pravdu, že nevylepší, pokud se budou některé matky nadále domnívat, že děti, které na svět dobrovolně přivedly, bude za ně vychovávat někdo jiný. To je úplně stejné jako se sociálními dávkami...proč bych pracovala, ať moje děti živí někdo jiný.
 PJana 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:57:27)
Většina dětí začíná do školky chodit ve třech až čtyřech letech. To už musí umět z domova pozdravit, poprosit, poděkovat, najíst se lžící, umýt si ruce, obléknout se. To ho přece musí naučit ten, kdo o něj do té doby pečuje. Nebo ho to nenaučí a všechno dělá za něj? Potom je mi ale toho dítěte líto. Rodičů ne, protože někteří sebemrskačství milují.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:04:22)
Ale tahle debata je nesmyslna. Pokud mají učitelky pocit, že rodicovske výchova nefunguje, tak je to přece argument pro posílení sociální výchovy ve školních zařízení. Ne k tvrzení, že to mají rodiče dělat lépe, to nezaridis. Když synove chodili do školky, kazde ráno meli přijít k učitelce,podivat se do oci podat ji ruku a pozdravit. Totéž při odchodu. Na konci roku to zvladalo kazde dite dítě, aniž by hoktomu museli vyzyvat.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:06:08)
Každopádně je to víc než smutné, když to to dítě nenaučí rodič.
 Z+2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:10:44)
Co nenaučí rodiče mají naučit učitelé. Jsou za to na rozdíl od učitelů polacení a studují jak se to má dělat.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:13:21)
Zetko, ale já nikde nepíši, že škola neeee. Škola je spoluúčastník výchovného procesu, o tom žádná. Jde o to, že mnozí rodiče tu výchovu nechává JEN na škole, a proto k tomu ČŠI zaujala jakési stanosvisko a vytyčila si to v současné době jako prioritu, s čímž opět přibylo jen byrokracie. Čas a peníze, které by mohly být využity lépe ve prospěch dětí, podle mého názoru.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:19:14)
Jako ze kdyby rodiče lépe vychovávali, meli byste méně lejster? Byrokracie je problém, opravdu to učitele obtěžuje. Ale veřejnost s tim moc neudělá, učitele musí vic řvát (nebo to resit nejakym zpusobem)
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:32:18)
Aleno, ale bohužel to má skutečně spojitost s navýšením další byrokracie. ČŠI to má nyní jako prioritu, sleduje to kontrolní činností a ředitelé to samozřejmě chtějí mít pokryto na papíře, protože co není tam, ve školství jako by ani nebylo. Takže kantoři vykazují a vykazují...pořád na úkor jiných přínosnějších pedagogických činností.

Někdy mě napadá, zda tam nahoře vůbec někdy někdo přemýšlel o tom, kde všechny ty stohy papírů skladovat.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:42:02)
Zetko, ano, příklady táhnou. Já děti vždy zdravím, vždy je o vše poprosím a vždy poděkuji. Veř mi, že mnohým ale nedochází, že by to měly udělat taky. To samé platí u mých vlastních dětí. Také se učí nápodobou, ale stejně jim s manželem ještě spoustu věcí k tomu vysvětlujeme apod. Někdy jen nápodoba nestačí. A ve škole se tyto věci často neobejdou bez diskuzí, děti se ptají, reagují, je třeba se pobavit o smyslu některých věcí (např. proč se lidé zdraví :-) )
 Z+2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:19:43)
Byrokracie je samozřejmě otravná, kdekoliv.
 Vítr z hor 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 20:50:05)
Hlavně škola rodinu nikdy plnohodotně nenahradí a dítě rodičům neopraví. V některých ohledech může škola sloužit jako umělohmotná náhražka, když to rodina nedává.
Jen nerozumím tomu, že dost lidí ten rozdíl mezi rodinou a školou prostě nevidí.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:25:04)
PJano, ano, nektere deti to neumi. A pribyva jich. Bohuzel. Neni vyjimkou dite, ktere nepije z hrnku, neji lzici, neni zvykle sedet u jidla u stolu. Jist samo. Oblekani uz je uplny scifi.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:46:54)
Deti, ktere nenavštěvuji školku je minimum. A ty mluvis o hroznem úpadku, to spolu asi moc souviset nebude.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:53:52)
Ŕada dětí nechodí do školky, když je matka s mladším dítětem na mateřské. O některých oblastech a menšinách ani není třeba hovořit.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:58:02)
Předškolního vzdělávání se účastni více jak 97 procent deti.
 PJana 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:02:03)
Účastní ještě neznamená, že tam skutečně chodí.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:03:09)
Mluvíš ale o posledním povinném ročníku, což jsou děti už téměř šestileté. Základní dovednosti sociální a sebeobslužné by měly mít dávno zmáknuté z domu. Komenský nebyl hlupák, když prosazoval výchovu v rodině (viz. Informatorium školy mateřské...rozuměj škola od MATKY).
 Kaipa 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:15:14)
Majáková, nepiš za viz tečku, ta tam nepatří (je to rozkazovací způsob od vidět). Nechci tě rozčílit, ale u češtinářky by to bylo ve škole faux pas.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:23:43)
Zetko, o to nejde, že to učitelka nenaučí. Nakonec jí může být jedno, jestli učí dítě zdravit nebo pravopis. Čas není ale nafukovací, takže je to vždy na úkor výuky něčeho jiného. Mě by osobně celkem štvalo, kdyby mé dítě mělo v hodinách poslouchat o zdravení nebo děkování místo toho, aby se učilo předmětu, který má v rozvrhu hodin.
 Z+2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:26:53)
Neexistuje lepší způsob jak děti naučit zdravit, než to sám dělat. Přednášky na to téma jsou daleko méně významné než vlastní příklad. A věřím, že pozdrav, prosba, tu hodinu tak moc neprodlouží, aby to bylo významné.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:29:36)
Z, a ty se domnivas, ze kdyz ucitel zdravi a dekuje a pozada, ze to deti odkoukaji? Nektere ano. Ale nektere je potreba nazorne poucit, ze bez prosim a dekuji proste nefungujes. A zdraveni?
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:36:13)
Kat, podas si s každým ditetem ráno rruku a pozdravis se s nim i při odchodu a ono ani po čase neodpovida?
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:41:30)
Aleno, zdravim se s kazdym, ruku si nepodavame. Hodlame zacit praktikovat od zari. Zacina to byt nutnost. Zdravim s usmevem a hlasite casto jako prvni i rodice. Nekdy je decko nesmele, chapu. A nekdy jen nevim.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:26:57)
Majakova, zajimave je, ze pred x lety inspekce v jedne skolce vycitala, ze dite ma pozadat o pridani obeda. Prosim pridat - bylo spatne. To jsou fakt veletoce.
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:29:38)
Kat a jak to jako to dítě mělo podle nich říct? Vždyť některé dají dohromady sotva tuhle větičku (ty menší, které ještě tolik nemluví)...
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:33:47)
Tino, mluvim o detech, co mluvi. Neboj. Nejsme prasteny. Vetsinou ~t~ Adaptace, atd. Mluvim o deckach, ktere na to ty schopnosti maji. Uplne jedno ze komoli, nebo je to dvouslovna zadost. Ale 5letak rvouci na cizi rodice ahoj dedku jiste zvladne i prosim auto. Protoze na "Auto!!!" uz nereaguju.
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:35:51)
Kat, jo, to souhlasím...já jen že "prosím přidat" mi přišlo úplně ok...
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:38:33)
Tino, nebylo to v "moji" MS. A byly to starsi deti. Mozna dokonce predskolaci, covece.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:32:48)
Proc přednášky? Staci ustanovit pravidla, dbát na jejich dodržování a jít příkladem. My jsme byli holtvycepovany z rodin, ve skole to bylo "karaskova, prines" "karaskova, odevzdej"..., tam se mnoho dobrého příkladů nechytlo.
 PJana 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:00:59)
Pominula bych menšiny a specifické oblasti. To je na jinou diskusi.
Já mám zkušenost s "normálními" rodinami. S dětmi, které chodí do školky a do školy, s rodiči, kteří chodí do práce, rodiny jsou slušně situované. A přesto tam ty základní návyky nějak schází.
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 22:55:00)
"Socializace je prostě z velké části věci kolektivních zarizeni."

To si tedy nemyslím.
Socializace snad probíhá primárně v rodině a v každodenním životě, kdy se dítě dostává do různých situací v různém prostředí.
Kolektivní zařízení je umělé prostředí, reálnému životu spíš vzdálené. (Kde jinde v realitě funguje řízený věkově homogenní kolektiv? Možná na vojně ...)
Jiná věc je, že někteří rodiče jsou sami sociálně opoždění a své děti tedy náležitému chování nenaučí. Pak jejich roli supluje kolektivní zařízení. Ale to by neměla být norma.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 8:35:30)
Ropucho, mám naprosto stejný názor ~R^
 Žžena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 8:44:59)
Souhlas.
Kolektivní výchovně-vzdělávací zařízení jsou v plošném měřítku v historii lidstva novinkou posledních řekněme dvou století. I před tím lidé museli žít sociálním životem, v komunitě, na kterou byli existenčně odkázáni nesrovnatelně víc, než my dnes. Zvládli to bez institucionální socializace.
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:10:57)
Žženo, samozřejmě.
Mě osobně spíš děsí, jestli někdo spoléhá na kolektivní zařízení v otázce elementární výchovy vlastních dětí.
Něco jiného je akademické nebo odborné vzdělávání, to už rodina sama nezajistí.
Kolektivní zařízení jsou nutné zlo ve společnosti, kde se všichni bez výjimky věnují výdělečné činnosti mimo domov.
Děti holt zatím musí někde v bezpečí přečkat.
 Senedra 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:13:49)
Já se u takových debat vždycky dost hořce směju - někdy kolem roku 2000 jsem slyšela projev jakéhosi poslance z ODS, který naprosto vážně přítomným učitelům vysvětloval, že škola má vzdělávat, ale nemá vychovávat - to je záležitost rodiny.
Už vidím ten poprask v malé české kotlince, kdyby školy vzaly tuto úvahu vážně a začaly děti vylučovat, protože nejsou z rodiny vychované.
 Kudla2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:33:43)
Senedro,

já myslím, že škola má v určitým smyslu DOvychovávat (třeba v situacích různých střetů a tak), ale pokud tam není nějakej základ z rodiny, tak to opravdu suplovat nemůže.
 Senedra 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:36:18)
Kudlo, to je většině rozumných lidí jasné....

Ropucho, moje děti šly do školky ve třech letech, obě se do ní velmi těšily a oběma velmi prospěla.
A znám děti, které do MŠ nastoupily, ač by jim bylo lépe doma ( někdy se prostě nedalo jinak kvůli finanční situaci v rodině, někdy jen matka chtěla mít doma klid), stejně tak znám děti, kterým by školka prospěla a naopak do ní nenastoupily... Jaký je z toho závěr?
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:59:03)
Senedro, závěr je úplně jednoduchý: kolektivní zařízení může suplovat funkce, které rodina z nějakých důvodů nemůže dětem poskytnout sama.
Moje děti též chodily do školky, ovšem kdyby ten čas strávily třeba s tetou, babičkou, chůvou a houfem bratranců, sestřenic a sousedovic dětí někde na vsi, byl by výsledek stejný, ne-li lepší.
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:07:04)
Ropucho, tak v takovém množství dětí a lidí určitě :-), u nás byl ten kolektiv pro syna přínosný, protože je jedináček, má jen dvě o dost starší sestřenice, v blízkém sousedství stejně starých dětí moc není a ty byly všechny ve školkách...takže z hlediska kolektivu mu to prospělo dost, ale jinak v těch 4,5 kdy do školky šel, už měl ty základní dovednosti z domova - v rámci svých řečových schopností poděkoval, poprosil, řekl si, co potřebuje, najedl se, oblékl, hygienické návyky taky zvládal...tohle všechno si ve školce samozřejmě dál upevňoval a zdokonaloval, ale ten základ uměl prostě z domova...
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:16:43)
Tino, v prostředí, kde většina rodin žije izolovaně, dospělí chodí do práce, děti mají max. jednoho sourozence, je skolka samozrejme velmi snadna a pohodlna moznost, jak diteti poskytnout zabavu s jinymi detmi a jeste pritom na chvili "hodit" péči na někoho jiného.
Je to bezpečné a praktické.
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:23:01)
"děti školku nepotřebují, to potřebujeme my dospělí."

Jednoznačně.
Píši to tady odhodlaně celé roky :-)
Protože mě dráždí, jak se to stale maskuje hloupými řečmi o nutnosti socializace :-)
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:48:13)
Zefýr, souhlasím, školku dneska potřebují hlavně rodiče, aby měli kam dát děti, bohužel je to prostě tak...já ani můj bratr jsme nestrávili ve školce ani den, přesto jsme do školy nastoupili bez problémů a asociálové z nás taky nevyrostli, s chováním, ani s jednáním s lidmi jsme nikdy problémy neměli...dokonce se o nás ve škole neslo, že jsme dobře vychovaní a vedení...takže podle mě je to hlavně o té rodině...
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:52:47)
Syn teda do školky chodil, ačkoli by úplně nutně nemusel, logisticky bychom to nějak zvládli, ale pro něj to byl přínos, vzhledem k tomu, že ve školce měl logopedii a další péči, kterou jsme pak už nemuseli obstarávat nikde jinde...ale do školky šel až ve 4,5 a první rok jsme ho brali po obědě, odpoledne už žádné speciální věci ve školce nedělali, bylo jen spaní (on nespal), pak svačina a pak si hráli venku nebo uvnitř, než si je vyzvedli rodiče, takže to už pak nemělo smysl, aby tam byl, s dětmi si pohráli dopoledne, než začal každodenní program, pak venku na procházce nebo na výletě...
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:20:15)
Zefýr, já jsem školku brala jako nejschůdnější východisko pro městské děti bez dostupné širší rodiny, ale podobně jak píšeš, často jen na dopoledne a často dny volna a vlastní program.
Chtěla jsem, aby zažily také co nejvíce svět mimo zdi "ústavu".
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:56:41)
Ropucho, přesně z toho důvodu jsme syna do školky dali taky, plus ještě to, že tam měl tu logo péči a ostatní věci...ale většinou tam byl jen dopoledne, nebo maximálně do 15h (ale to spíš výjimečně) - právě proto, že sourozence nemá a stejně staré děti byly dopoledne stejně většinou ve školkách, takže by ani nebylo s kým někam chodit...ono i odpoledne to tu s těmi dětmi nebyla žádná sláva - protože právě většina jich přijížděla ze školek a kroužků někdy mezi 17-18h a syn chodil v osm spát, takže když ostatní teprve přijížděli domů, tak my už jsme se vraceli z procházky apod. a chystali se na večeři...takže ty 4 hodiny dopoledne mezi dětmi pro něj byly fajn...
 Evelyn1968,2děti 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:42:56)
Kolektivní zařízení jsou nutné zlo ve společnosti, kde se všichni bez výjimky věnují výdělečné činnosti mimo domov.
Děti holt zatím musí někde v bezpečí přečkat.


Taky to tak vnímám, od školky jsem očekávala, že si tam děti pohrajou s jinýma dětma, budou hodně venku, že na ně budou učitelky hodný, udělají jim zajímavý program a že o ně bude postaráno, než se vrátíme z práce. Nepamatuju se, že by se tam něco zásadního naučily, ani to nebylo potřeba~d~. Obě děti jedly příborem a ve školce jim vrazily lžíci, například, musela jsem poprosit, aby je nevracely o rok zpátky~;)
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:01:45)
"Nepamatuju se, že by se tam něco zásadního naučily, ani to nebylo potřeba"

Evelyn, přesně.
Totéž já sama a mé děti.
Naučili jsme se (nebo proste jen poznali) max. různé zlozvyky od druhých dětí.
 Evelyn1968,2děti 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:48:43)
Ropucho, jo
začaly jíst sladkosti a ofrňovaly se nad špenátem~t~
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 9:49:12)
Ano, souhlasim, že hlavni socializace probiha v rodinach. Nemyslím si, že je školka nepostradatelna věc (i když jsem se přesvědčila, že dobře vedena respektující školka muže byt pro kazde dítě velkym prinosem, ne ale ve dvou letech).S tou kolektivní socializaci jsem to myslela takto: situaci máme následující - povinna školní dochazka (nikoli vzdelavani) a následkem (pry) spatne připravenosti deti na skolu zřízen povinný predskolni rocnik (nesouhlasim s nim), který má dosáhnout právě primerene socializace. Stát deklaruje, že rodina nedokaze dítě na školu připravit dostatecne a musí to resit stát sám. V tom pripade nechápu, jak se muže učitelka pozastavovat nad tim, že se mají deti v instituci tyto návyky ucit.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:18:06)
Aleno, záměrně moje slova překrucuješ a posouváš do jiné roviny. Nikde jsem nepsala, že by školka neměla tyto věci učit. Psala jsem, že primárně by ale tyto dovednosti měli děti učit jejich rodiče, potom až školka.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:26:35)
Učím už dlouhou řadu let a ten posun jasně vidím já i mí kolegové. Na prvním stupni teď místo řádné výuky předmětů ve velkém dohání to, co by měly děti umět už do šesti let (řeč, komunikace, sebeobsluha, hygiena). My na druhém stupni zase horkotěžko doháníme to, co by měly děti znát z prvního stupně (chybí základní mluvnická pravidla, základní pravopis, základní numerika, docela běžné je i to, že šesťák nezvládá číst, při psaní si nevybavuje písmenka). Takže já osobně stále narážím na to, že musím děti spíše doučovat učiva z předchozích ročníků, než učit nové učivo, které mám v ŠVP.
 Senedra 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:30:23)
Majáková, přesně. Dítěti v páté třídě není divné, že použije větu : " Můžu papír?"
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:00:38)
Senedro, to je právě ono...dítěti v 5.třídě není divné použít větu "Můžu papír?" - a proč by mu to taky mělo být divné, když mně sem chodí do obchodu dospělí a o tašku prosí stylem "Můžu tašku?", nebo "Můžu kartou?"~d~
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:09:25)
Tino, oni někdy neumějí pozdravit a vhodně se vyjádřit ani lidé, kteří se komunikací živí, např. úřednice.
To je teprve katastrofa.
 Buřt 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 16:59:37)
Asi jsem pitoma, ale co je na dotazu "muzu kartou?" v obchode spatneho?
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 17:20:01)
Burte, to jsem psala v reakci na to, že tu někdo psal, že je děs, když dítě v 5.třídě používá věty typu "Můžu papír?", předpokládám, že se od něj čeká, že věta bude znít třeba "Mohl bych dostat papír prosím?" - proto jsem psala, že takhle často mluví i dospělí, takže se těžko divit u dítěte... Jinak na tom není až tak špatného nic, pokud na to nekoukáme z hlediska stavby věty apod.:-)
 zvířevdíře 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 19:03:25)
Tino, ale pokud ta věta je běžná a nezávadná, tak se asi nejedná o špatný příklad rodičů, ne?
 Kudla2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 9:47:34)
Tak "můžu kartou" říkám taky, až dosud mě nenapadlo, že by na tom mělo být něco špatně.

Přece to neznamená, že to NEUMÍM říct jinak, jen že je to v dané chvíli rychlejší a stačí to.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:42:40)
Ale zapomněla jsem k předchozímu dodat, že z toho neviním učitele prvního stupně, že by špatně učili. Oni samotnou výuku prostě nestíhají, když musí učit děti vzájemnému chování, mluvení, hygieně a sebeobsluze...
 Z+2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 19:52:04)
zefýr, blbina, konečně se odkláníme od toho naprosto odporného stavu vycepovaných dětí a učitelé bohužel selhávají, když mají učit samostatné jedince, tak si všude stěžují, místo aby se vzdělávali a dělali svojí práci pořádně.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 20:06:46)
Z, nikoliv. Samostatnost je to, co mnoha dnesnim detem schazi. Nezamenuj samostatnost za nevychovanost a sebestrednost!
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 22:22:24)
Zetko, já samostatné jedince vítám a taky se vzdělávám a dělám svou práci pořádně...ještě něco?
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 20:04:55)
Zefyr, opet ~g~
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 1:20:26)
"Oni samotnou výuku prostě nestíhají, když musí učit děti vzájemnému chování, mluvení, hygieně a sebeobsluze..." mne jsou tyhle nářky vazne nesympaticke (znám několik úžasných schopných učitelek, nektere hodně zblizka a zadna si nestěžuje na nemozne či neschopne deti a rodice) a taky je to nesmysl.Doba je jina, natlakova kazen a strašení známkami nefunguje, je potřeba prizpusobit výuku dnesnim detem. Neverim, že jsou jinde deti lepsi, přesto v některých zemí školství kvete, kdezto kvalita našeho se v mezinárodních žebříčcích propada.
 zvířevdíře 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:41:10)
Aleno, souhlasím zcela, bohužel ale učitelky tohle zjevně nechápou, což je docela průšvih.

Navíc mateřská škola částečně rodiče suplovat musí, zejména pokud tam dítě tráví osm hodin denně, proto se taky jmenuje mateřská.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:47:55)
Zvířevdíře, co zas učitelky nechápou? Že má výchova vycházet primárně z rodiny, je myslím jasně pochopitelné. Že velká část rodičů háže výchovu ZCELA na instituce, protože se raději zabývají jinými činnostmi než svými dětmi, je smutné. Vždyť to jasně dokresluje i postoj ČŠI. Stačí se podívat na jejich stránku a přečíst si stanovisko k sociální výchově.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 10:51:38)
Něco jiného je SPOLUPODÍLET SE NA VÝCHOVĚ a něco jiného zas ZCELA SUPLOVAT VÝCHOVU. To zřejmě záměrně přehlíží ti, kteří zde vstupují do "drbárny pro učitelky", ačkoli je toto téma úplně mimo jejich profesi.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:21:21)
Zefýr, vůbec nic proti tobě a tvým názorům. Záměrně jsem toto téma dala zde, protože téma ČŠI je vyloženě téma pro učitelky a nemyslím si, že by toto téma laickou veřejnost nějak zajímalo, proto jsem tím nechtěla prudit v MÁME DOMA ŠKOLÁKA nebo ZÁKLADNÍ ŠKOLA.

A není pravda, že jsem nesnášenlivá, co se týká jiných profesí, nemám důvod. Naopak mám pocit, že "školní tematika" zde přitahuje ty, kteří nesášejí učitelky :-) :-) :-)
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:26:34)
Majáková, tak mě třeba tahle témata zajímají a nakukuju tam proto, že mě to prostředí škol a školek prostě zajímá, zajímá mě, jak to vidí učitelky z druhé strany, než já jako rodič, jak co vlastně funguje apod...proti učitelkám jinak vůbec nic nemám a zatím jsem se v synově školkové a školní docházce setkala jenom s těmi, které byly naprosto super...:-)
 Zufi. 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:30:45)
Většina si myslí, že učitelky jsou blbé a neschopné, opakuji většina, vím, že jsou i nicky, co neučí, ale snaží se být objektivní.
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:34:41)
Zufi, já jsem asi právě ta výjimka, za 6 let, co je syn ve školce a škole, jsem se s žádnou blbou ani neschopnou nesetkala...naopak všechny jsme spíš obdivovali, co všechno pro ty děti dělaly a dělají...ale je fakt, že my nejsme v tom úplně běžném školství, no... a bohužel od kamarádek, co mají děti v běžných ZŠ, často slýchám trochu jiné zkušenosti...
 Zufi. 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:36:02)
~;((Já vím, čtu tě už dlouho:-)
 zvířevdíře 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:45:12)
Zufi, já myslím, že je to trochu jinak. Osobně si učitelek obecně vážím, koneckonců sama taky učím, i když ne na ZŠ. Ale pokud se tu některé z nich opakovaně vyjadřují téměř výhradně stížnostmi - na děti, na rodiče, na vedení, atd., tak je to zkrátka staví do negativního světla, dělá do dojem bezmoci, neschopnosti postavit se situaci čelem. A v neposlední řadě si člověk samozřejmě klade otázku, proč tedy nejdou dělat něco jiného.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 12:11:26)
Zvířevdíře, já se zde netajím tím, že jsem po dvaceti letech praxe znechucena stavem současného školství a všemožnými "reformami", které si berou naše děti jako rukojmí. A proč nejdu dělat něco jiného?

1. myslím, že jsem ve svém oboru dobrá a prospěšná, a doufám, že brzy přejde doba experimentů na dětech

2. nic jiného neumím, celý život jsem se vzdělávala jen v tomto oboru.

Stačí ti takto moje odpověď?
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 12:09:30)
Zefýr~:-D
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 12:12:52)
Zefýr, klíííd, mám tě ráda v diskuzích, fakt nic proti tvým příspěvkům, vnímám je také jako přínos a pohled z druhé strany. Přeji rodinnou pohodu ~x~
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 12:06:13)
Zefýr, podruhé píši, že si to zbytečně vztahuješ na sebe. Už v předešlém příspěvku jsem psala, že jsi vztáhla na sebe něco, co se tebe vůbec netýkalo. Snažila jsem se ti vyvětlit, proč jsem téma ČŠI vložila do "drbárny"...nemínila jsem tím otravovat laickou veřejnost a zjistit, jak jiné učitelky řeší kontroly ČŠI na toto téma. Pokud tě toto téma zajímá, absolutně mi nevadí, že do dikuze přispíváš...naopak, tak se neurážej.
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:03:32)
Majáková, jenže je otázka, jestli za to ti rodiče tak úplně mohou. Když slyší, že dítě potřebuje socializaci a že tu mu poskytne jedině kolektivní zařízení a oni často nejsou vítáni ani se svými připomínkami k podobě a chodu těch zařízení.
 Vítr z hor 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:14:03)
Mne je tech rodicu uprimne lito. Padaji na hubu a jeste ze vsech stran poslouchaji masaz, co vsechno by meli a nemeli. Do toho je z jedne strany zneklidnuje hypoteka a potreba “mit” (to, co je normalni, co maji sousedi, co se vsude rika, ze bychom meli mit, koupit, nasetrit, zaplatit, delat...), zatimco na druhe strane jim nezastavitelne roste, rve, rozviji se a pozaduje dite. No a co s tim. V TV rikali, ze Francouzky..., ze mame nejdelsi..., ze deti v jinych zemich..., ze schopny ucitel... A sousedka (ne)dela...

Tak to dite proste dame do instituce, neb to potrebuje a prospiva mu to.

Pripada mi, ze rodice zcela ztraceji sebevedomi a casto nejsou schopni vyhodnotit protichudne informace, co se na ne vali.
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:19:20)
Větře, jo, na tom něco je...ono je někdy lepší tolik nečíst a neposlouchat všechno kolem sebe a řídit se spíš zdravým selským rozumem a tím, co vyhovuje nám...ne tím, co se všude píše a říká, že musíme dělat, mít, chtít apod...
 Ropucha + 2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 11:34:53)
Vítr z hor, jenže to je podle mě přesně důsledek systému, kdy je člověk veden k tomu, aby poslouchal nějaké instituce a cizí hlasy, místo aby poslouchal vlastní rozum, vlastní intuici a bral do vlastních rukou zodpovědnost za svůj život.
 PJana 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 18:50:24)
Když chodil starší syn do školky (2002 - 2006), všichni rodiče i děti se zdravili. S většinou dětí přešel i na ZŠ a i tam jeho spolužáci dokázali zdravit. Je jim 19 - 20 let a stále se zdravíme. O pět let později šel do školky mladší. Na pozdrav v šatně rodiče ani děti neodpověděli. Když jsem jednou udělala test, přišla do šatny a nepozdravila, dívali se rodiče (o 5 i více let mladší) nechápavě. A bohužel to dětem i rodičům zůstalo doteď (8. třída). Nevím, co se během těch pěti let stalo, ale rozdíl je to propastný.
Trénuji děti od šesti do patnácti let. Přibližně polovina menších dětí nezdraví. (Puberťáky nepočítám, ti mají svůj věk a nárok.) Já se snažím každého, kdo přijde na trénink pozdravit, ale ne všichni odpoví. A to je to "učím" už od září.
Když to není v rodině, těžko s tím škola něco udělá.
 Z+2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:09:31)
Zajímavé. Mně zdraví snad všichni, kromě jedné ženské z ulice. Ale ta nezdraví vůbec nikoho. A na pozdrav neodpovída skoro nikdy. Její děti i manžžel zdraví. Rodinou to nebude. Obezní věčně vypadající nasraně. Nevím co jí svět udělal.
 TaJ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:28:00)
Z+2 - máme v okolí podobnou rodinu - paní zdraví a je moc milá, dvě děti zdraví, třetí dítě a manžel nezdraví snad nikdy a na pozdrav odpoví jen málokdy...nebo pak mám okolo sebe pár dětí, které když jdou s rodiči, tak zdraví, dokonce i jako první samy od sebe...když je potkám samotné, tak nic, pusu neotevřou... Jinak my jsme s manželem takhle "naučili" zdravit lidi u nás na autobusové zastávce...ráno se tam schází v podstatě vždycky stejná sestava, ty lidi známe od vidění, i když třeba nevím, z kterého domu jsou a jak se jmenují...přišlo nám prostě trochu hloupé jen tak přijít a ani nepozdravit...ze začátku manželovi nikdo neodpovídal, teď už jich většina zdraví sama od sebe, když přijdou na zastávku a s některými už si i pokecáme :-)
 Z+2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:04:56)
Nejen rodičů , ale i učitelů.

Jinak učitelé jsou s dětmi víc času než rodiče, takže mají spoustu prostoru pusobit. A to hlavně příkladem.

Apropo člověk by si po letech učení měl tušit, že děti se chovají v každém prostoru a skupině jinak, dle toho jak je to v ní nastavené. Takže pokud učitelé se neumí chovat slušně, tak v takové škole je problém i s dětmi.
 Ananta 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(18.5.2018 19:27:55)
Jistěže to primárně mají učit rodiče a taky předškolní vzdělávání se na to má zaměřovat a zaměřuje.

Ale definice vzdělávání je u nás pořád taková, že "výchova a vzdělávání..." a týká se to i školy, na prvním stupni si to určitě dovedu představit, na druhém se ta výchova asi už zaměřuje na jiná témata.
 kachna_ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 14:42:05)
Mě zas, Majáková, strašně štvou učitelky, které se ve směru k rodině projevují jako ty.
Jak je to smutné, že rodiče to, že rodiče ono...
Mně ale ty učitelky taky doprčic občas fakt pijou svým chováním, jednáním, projevy... krev.
Fakt si třeba myslím, že by si mohly odpustit kritiku mého dítěte za to, že nezdraví, resp. zdraví potichu, když doprčic vidí, že to dítě je fakt silný introvert a prostě se stydí, když proti němu letí energická paní uklízečka/asistentka.
Fakt si myslím, že nemají co kritizovat, že nenechám ráno dítě se svlékat samotné.
(oboje jsou případy z rán, to ještě nezvládám reagovat, soustředím se na to všechno zvládnout včas a odpoledne už nejsem v časovém stresu vše je v pohodě)
 kachna_ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 18:52:25)
MŠ, školku nemá ráda, přešla vloni, převlíká se sama, zatímco já svlíkám ve druhém oddělení mladšího. Ona to říkala jí, něco ve smyslu "ty neumíš pozdravit?"
Já tu paní taky nemám ráda, dřív jsem si myslela, že je to předsudek, ale poté, co odešla za roh, kde si pod vousy slyšitelně nepřímo hudrala, že se nemám divit, že syn nedává to ranní svlékání, když ho nenechám to dělat", tak už jí nemám ráda zcela bez výčitek.
Nutit malého introverta do hlasitého zdravení, mi prostě OK nepřipadá, i proto, že jsem to zažila, včetně toho, že si pamatuju, jak moc jsem pak ty lidi nechtěla ani potkat jen kvůli tomu, že jsem je musela pozdravit správně! tak, aby si zas někdo nestěžoval.
Dcera to řešit nechce, těší se, že jí za pět týdnů skončí školka (jedeme poslední týden školy a školky pryč, jsme prohnilí rodiče ~t~).
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 20:08:19)
Lenko, muzu se zeptat, zda jsi s onou pani hovorila a sdelila ji svuj nahled na vec?
 kachna_ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 8:15:25)
Ne
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 8:36:26)
A proc ne? Citis to jako velky diskomfort, deti to asi citi podobne. Tak se nabizi kratky pohovor. ~d~
 kachna_ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 22:06:25)
No, úplně jednoduše jsem na to prostě neměla sílu. Po mateřské jsem v práci. Práce je úžasná, ale takřka bez zaučení, byla jsem ještě ve zkušebce a finišoval mi "projekt". Měla jsem tak leda sílu na to, aby mi to vadilo.

Teď už to řešit nebudu. Budu řešit to, že dceři řekly, že se nemá nechat zneužívat od bráchy. Dneska to dcera opět vytáhla. Docela mě to vede k zamyšlení, jak jsou na tom s tou sociální gramotností učitelé.
 kachna_ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 22:48:54)
Nevím, asi sebeobsluha? U nás doma doteď fungovalo, že každý tomu druhému pomáhá dle své svobodné vůle (myslím vyjma domácích prací a učení) a může vždy říct, že už nechce.
Dnešní "těším se k babičce, i když mě tam brácha bude trošku zneužívat", mě nepříjemně zaskočilo (bráchovi je 3.5 a ségře 6), předcházela tomu asi před měsícem diskuse o tom, že jí tohle řekly učitelky ve školce.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 22:50:26)
Lenko, tak se poptej. A uvidis. Treba ji bracha ve skolce fakt vyuziva. A dceri se libi ten vyraz.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 22:33:15)
Lenko, tak to teda moment. Psala jsem tu xkrat, jakym zpusobem skacou sestricky kolem bratricku, kteri je leckdy velmi nevybirave komanduji az buzeruji. Mozna to neni tento pripad. Ale je to celkem pravdepodobna konstelace.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 22:34:23)
Takze mozna ucitelky preslaply, nebo vidi neco, co neni vuci dceri vubec fer.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 22:42:13)
No, ono se to nebude libit, totiz tenhle napad z praxe.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(19.5.2018 22:26:57)
Lenko, my jsme ale povinni ke zdravení děti nabádat a ČŠI nás za to kontroluje...tak kde je zakopaný pes? Já to ale nedělám, je mi šumafuk, jestli mě nevychované děcko pozdraví nebo ne, ať si je to naučí rodiče nebo také ne. Pro mě je hlavní to, že moje děti zdraví.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 1:23:45)
Zakopaný pes muže byt v provedení. Pro introvertní trilete dítě muže byt opravdu hodně diskomfortni, když se s nim učitelka zdraví hlasite přes celou třídu, cimz na něj upoutává pozornost.
 Jahala. 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 5:29:07)
Aleno myslíš, že tříletém introvertovi bude příjemnější každý den podat ruku, u toho se dívat do očí a říct jasně dobrý den? No nevím to by stresovalo i mě a to jsem jasný extrovert. Ja si tedy podávám ruku s někým jen výjimečně a denně s víc než dvaceti lidmi by mi přišlo divné. Nakonec jasně pozdravit a porosit je dovednost co se naučit dá a je to třeba celý život.
 Z+2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 7:08:43)
Jahalo, myslíš, že dítě učí ve školce 20 učitelek? ~8~
 Jahala. 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 11:11:49)
Zetko, ne ale učitelka 20 žáků ano. Já se teda denně podáním ruky nezdravím s nikým, Ani s kolegyněmi ani s ředitelem. Ty ano? Je pravda že dost dětí mě zdraví obejmutím a většinou jsou to introverti, extroverti se většinou opičí aby o něco nepřišli 😉.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 14:15:08)
Jahalo, asi tak ~t~
 Z+2 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 14:32:02)
Jasně, třeba na fotbale se podáním ruky zdravíme. Někdy se i obejmeme. Nikomu to neublíží. Nevidím nic těžkého ve školce přijít podat ruku přicházejícímu dítěti. Ve školkách co znám já to dělají a děti v nich zdraví.
 Jahala. 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 15:24:53)
Ono úplně stejně nikomu neublíží říct Dobrý den, prosím, děkuji, nashledanou...
Podávání ruky by mi asi bylo už moc. Ve školkách mé dcery to nedělali a normálně se tam zdravilo.
 Alena 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 9:40:46)
Jahalo, u nás třeba bylo. Ale učitelky byly nesmirne vlidne. Jde o to, že u pozdravu takhle nablizko je intimní atmosféra, dítě klidne mluvi potichu a nesleduji ho zadne davy před kterými by se mohlo stydet.
 Jahala. 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 11:04:08)
Aleno, zajímavé říct Dobrý den do davu mi přijde mnohem bezpečnější.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 8:38:56)
Aleno, od toho ma dite take rodice, ktery muze na urcite veci upozornit. Kdyz se decko stydi, jdu za nim ke dverim. Nebo jde ono za mnou atd. Variant je dost.
 Líza 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 5:18:52)
Majáková, nevychované děcko? Já mnohem častěji vídám děti, které se stydí, než nevychované nezdravící děti.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 8:43:42)
Lízo, ale já psala o "nevychovaných" ne o "stydících se" dětech. Stydící se děti po létech praxe rozeznám.
 Majákova 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 8:51:38)
Děkuji všem, kteří přispěli k tématu. Mé téma bylo směřováno na ČŠI a jejich kontrolní činnost, bohužel bylo zase, tak jak to bývá, přeneseno jiným směrem, moje slova zkreslována. Záměrně jsem téma dala do drbárny pro učitele, aby se zase nesvezlo obecným směrem a neotravovala tím laiky, ale stalo se tak. Už se asi nedozvím nic k ČŠI, takže se s vámi loučím.
 Zufi. 


Majáková 

(20.5.2018 10:05:18)
Bohužel musím konstatovat, že se to dalo čekat....
Když zadám téma ,,Také neradi známkujete,, - myšleno tak, jestli ostatní pedagogové to mají jako já, tedy pololetí a konec roku je pro mne ,,vopruz,, , kolikrát nevím, jestli 1 či 2, 2 či 3 atd., neberu průměr ( nebo jen orientačně), zvažuji pro a proti, píši si kdy kdo zapomněl sešit aj., jak je aktivní apodob. (opět introverti moc aktivní nebývají, to už musí člověk vychytat (což víš), ...abych někomu neublížila, abych ,,leplům,, nepřidala atd., atd., tak se dozvím vše možné o našem povolání, ale učitelek je menšina, přitom toto je Drbárna pro učitele, kam jinam to téma zadat???
Nebudu ho samozřejmě dávat....
Tím nemyslím, aby sem ostatní nepřispívali, ale drželi se tématu! Každý může psát kamkoli.
Kdyby bylo téma o těžké práci třeba na FÚ, tak asi psát nebudu, nevím o tom nic.
 K_at 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 10:11:13)
Majakova, my je cekame. Zatim nevim kdy. A pokud tedy baziruji na zdraveni a jinych, bude to zajimave. A jsem moc zvedava, jake papiry nam budou chybet. Urcite nebudeme mit neco "zasadniho".
 kachna_ 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 22:30:33)
Majáková, omlouvám se, nejen, že jsem si nevšimla, kde bylo téma vloženo, ale ještě jsem zde svévolně plevelila se svou irelevantní frustrací.

A abych se aspoň trochu vyjádřila k tématu, copak kontroly ČŠI mají nějaký jiný výstup, než doporučení? Tak o co jde? Nebo je to jinde o tolik lepší než tady?
 Gladya, bývalá dasa, 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 9:33:48)
No, jestli máme čekat, že pozdravit a poděkovat naučí děti až škola, potěš koště. Jestli to má být pro dítě jen potvrzení toho, k čemu je vedeno z domova, je to snad ok.

Je smutné, že něco takového vůbec musí být někde psáno, mělo by to být samozřejmé. A pozor, lidé a tedy i učitelé jsou různí a nejsem si jistá, jestli se už dneska všichni učitelé k žákům chovají podle těchto elementárních pravidel. A nemyslím ani tak vyhrocené a konfliktní situace, spíš běžnou komnunikaci. V dobách dávno minulých, kdy jsem do školy chodila já, se několik učitelů chovalo k žákům spíš tak, jak si předdtavuji chování kaprála k vojínům v přijímači.
 Ivo Patta st., čtyři děti 


Re: ČŠI a sledování sociální gramotnosti 

(20.5.2018 14:06:56)
Nechci se ČŠI zastávat, jen konstatuji, že jde o reakci na skutečný stav výchovy dětí v některých rodinách. Existuje jen jediné řešení a tím je důchodová reforma! Motto důchodové reformy: Nikoliv vyšší důchod pro rodiče, ale otevření časového prostoru babičkám a dědečkům pro výchovu vnoučat. Výchova dětí se přenese ze školy a učitelů zpět do třígenerační rodiny. To napomůže rodovému a národnímu ukotvení dětí. Škola začne děti a mládež opět vzdělávat! Více v přednášce "Sociálně ekonomický audit státního důchodového systému", 10. ročník mezinárodní vědecké konference Reprodukce lidského kapitálu, RELIK 2017. Dostupné na adrese: http://slideplayer.cz/slide/13563954/

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.