| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu

 Celkem 22 názorů.
 magrata1 


Téma:  Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(11.4.2023 20:41:38)
Co si o nich myslíte?
Já samozřejmě nejvíc řeším "kulturní výchovu". Ráda bych věděla, jak si reformátoři představují reálnou změnu. Kdo to bude učit? Pokud by měly mít děti možnost vybrat si z VV, HV, dramatické, taneční a filmové výchovy, to by měla mít škola učitele na všechny předměty? Kde se tak najednou vylíhnou, když tyto obory na vysokých školách určitě nejsou tak rozšířené jako VV a HV? A ti učitelé budou mít týdně třeba 4 hod. úvazek? Nebo by měl učitel obsáhnout všechny dovednosti a střídat to? Objíždět školy podle zájmu a být "putovní učitel"?
Už takhle VV učí mnohde pomalu uklízečky. Tento předmět se často zaplácne kdekým, nezáleží na aprobaci, učitelům se VV doplní úvazek. Zajímavé je, že u učitele HV se předpokládá znalost hry na nástroj, výtvarkáři stačí nastudovat Pinterest, znalost technik, didaktiky předmětu a pod. není třeba.
Obávám se, že pokud k avizovaným změnám dojde, výchovy zaniknou. Já chápu, že ve velkých městech by bylo fajn, kdyby tam byla ZŠ, kde se učí balet nebo step, ale proč nedat možnost, že v případě dobře zpracovaných plánů výuky může škola zažádat o možnost učit třeba místo VV tanec nebo místo HV film? Proč to strkat všude?
Aprobovaní učitelé VV už dnes zcela běžně vytvářejí s žáky animované filmy, zapojují témata prostorová, která se blíží scénografii, využívají metod dramatické výchovy... Já jsem dramatickou výchovu měla na VŠ a jezdím na kurzy, je to super. Ale naše vyučující se shodly na tom, že pro dramatickou výchovu u nás nejsou podmínky, že je vynikající ji využívat v jiné výuce (VV, HV, dějepis, zeměpis, jazyky...). Filmová výchova je teda úplně mimo, to jako budou děcka čumět na filmy a pak o nich v lepším případě diskutovat? Nebo si má škola nakoupit vybavení k výrobě filmu? Nebo se budou žačky navzájem točit na Tiktok?
No, to ať to teda radši fakt zruší.~q~
 K_at 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 7:29:16)
No, Magrato, upřímně řečeno si vůbec neumím představit, co s tím takto chtějí v praxi dělat. A doufám, že se povedou i nějaké konstruktivní změny.
S tou VV máš pravdu. Problém bude v tom, že o hudbě může mít trochu představu každý. Kvalitní výtvarno většina dětí a hodně dospělých nezazije a nepozná. Navíc často s dotací 45 minut toho člověk moc nezvládne.
Mě třeba fascinuje, že člověk, který se prezentuje jako ten, co dělá tu vv, produkuje s dětmi 20 stejných obrázků. A nikomu to nepřijde divné. Mají to ty děti přece HEZKÉ! ~e~
Hlavně výtvarno jde spojit napříč předměty v ZŠ. A když vidím na fb profíky učitele, co umí s dětmi udělat, padá mi brada. Rozdíl je to neskutečný!

 TaJ 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 7:46:58)
Kat, teď jsem si uvědomila, že u syna, když dělají něco ve výtvarné a pak si ty obrázky dávají třeba na třídní FB, tak nikdy nejsou stejné, každý to má úplně jiné 🙂...a dramatická výchova se dá docela dobře propojit s češtinou a nebo třeba s dějepisem....ale jejich učitel má celkem dost waldorfské sklony, takže divadlo zapojují do výuky poměrně často🙂
 Alena 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 7:34:23)
Priznam se, ze jsem se o to jeste moc nezajimala, ale na dva kliky lze zjistit, ze jednak tebou popisovana koncepce je jen jedna z navrhovanych variant a vsude vidim zduraznovane, ze skola by si vybrala dva z peti oboru a ty ucila minimalne v petilete navaznosti. Cili nikde by neucili vsechno.
Vadila by mi celkove snizena dotace.
Co znamena: "pro dramatickou vychovu u nas nejsou podminky" ?
Oba synove dramatickou vychovu meli (povazuji jednoznacne za nejprinosnejsi z jejich vychov) a krom nadseneho ucitele jsem si nevsimla zadnych specialnich potreb?
 TaJ 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 7:52:40)
Aleno, přesně, dramatickou výchovu vidím taky jako hodně přínosnou, učí se tam mluvit nahlas, srozumitelně, intonovat, pohybovat se, vyjádřit něco pohybem, nebo gestem, dá se to krásné propojit s hudebkou...a když si dělají kulisy, tak i s výtvarkou, nebo pracovkami...
 Vítr z hor 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 7:43:50)
Na zakladce, kam chodily dcery, ucila hudebku vychovatelka a coby kvalifikaci mela schopnost ovladat youtube a rozdat detem na Vanoce zvonky, kterymi zvonily pri koledach.

Bohuzel nemyslim, ze by se neco melo zmenit k lepsimu, spis naopak. Na tehle urovni byla hudebka samozrejme k nicemu, ale aspon nekde to jeste fungovalo a melo to sanci seznamit deti s hudebnimi styly bez toho, ze by slo o marker spolecenske tridy (tj. napr. Louskacek nejen pro bile, bohate a vzdelane a podobne).
 Dooly. 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 7:52:45)
Predpokladam, ze skola nabidne tu vychovu, na kt. ma ucitele. Stejne jako u jazyku
 K_at 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 8:05:40)
Dooly, v praxi to bude vypadat tak, že škola nabídne hodiny s názvem předmětu podle toho, kterému učiteli spadnou výchovy na hlavu a do čeho bude mít největší odvahu se pustit. o kvalifikaci to nebude..... to už často není ani teď.
 vrrtak 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 11:08:32)
https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-hudebky-nekonci-obory-pujde-michat-40428352#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

tak s tím že se bude učit v rámci hodin výtvarek,hudebek a tělocviku si myslím že to není úplně špatně, problém vidím v tom kdo to dnes učí- často tyto předměty dostane někdo kdo sám o tom nic neví,jen se mu doskládává úvazek a tak kvalita výuky je o ničem
 Senedra 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 14:01:36)
Včera jsem náhodou zaslechla na ČT 24 rozhovor s nějakým ředitelem z Prahy, který říkal, jak by to bylo fajn, chodit s dětmi třeba do galerií, divadel, dramatická výchova... tak jsem se v duchu ušklíbla a on se pak nadechl a spustil:" Já jsem ale ředitel na ZŠ v Praze, můžeme si všude dojet MHD. A co taková škola někde na vesnici, kam je špatné spojení, má jen jednu třídu v ročníku. Jak ta naláká zapálené lidi. základních škol je po republice přes 30 tisíc, najděte 30 tisíc Hřebejků a podobných osobností.."
My jsme přesně taková malá škola, jezdila k nám z Prahy jedna výtvarnice, ale nakonec to po pár letech vzdala, dojíždění bylo hodně složité a i když učila VV komplet na druhém stupni a na čísti 1. stupně, tak buď měla dva totálně plné dny nebo tři dny s okny mezi hodinami.
Myšlenka pěkná, ale mnohde neproveditelná. Nemáme třeba ani prostory na speciální učebnu ( je jedno jestli VV, dramaťák..). Ve třídách mezi 20 a 30 dětmi, takže se někdy ani nemůžou půlit..
 magrata1 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 16:10:34)
Já učím na škole v malém městě. Dějiny umění zapojuji, dramatickou výchovu taktéž, i nějaké filmy, které považuji za esteticky zajímavé a vhodné pro daný věk, pouštím. hledám možnosti mezipředmětových propojení a vazeb. Tak ráda bych s děckama jezdila do galerií a muzeí, ale to by mě asi učitelé sežrali, že jim kradu hodiny. Ale jen co se tady víc usadím (jsem tu první rok), začneme jezdit. Chystám se s děckama udělat loutkové divadlo - kulisy i loutky a zahrát nižšímu stupni divadlo. Pokud po mně nikdo nebude chtít zpěv a tanec, klidně divadlo a film posílím. Ale oni to prezentují tak, že by si měl mít žák možnost vybrat, co chce dělat. To by šlo zavést asi jen na velkých školách, pospojovat víc ročníků. Ale pak se bojím, že to může dopadnout tak, že např. češtinář si vylosuje drama, absolvuje dvoudenní seminář a nějak se to odbyde, však z toho se příjmačky nedělají. Film, pokud by MŠMT dodalo nějaký seznam, může pustit i uklízečka nebo školník, aspoň škola ušetří, že.~5~
 Alena 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 16:39:33)
"Ale oni to prezentují tak, že by si měl mít žák možnost vybrat, co chce dělat." Kdo oni?
 magrata1 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 16:52:54)
Jako kdo? Asi ti, co prezentují změny. Např. ministr školství, ministr kultury a členové komise.
 Yuki 00,03,07 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 20:15:09)
Senedro, jsme taky taková škola, daleko od všeho, ještě k tomu na Moravě, takže ještě dál od všeho 😁
máme problém dostat se na povinný plavání, autobus za 5 tisíc na jednu cestu, zábava na celý školní den

když chceme do muzea, je to stejný, loni jsme byli s každou třídou jen na jedné akci, je to o penězích i čase

odborníky k nám nedostaneme, nemáme učitele Vv ani Hv, ani Tv, stejně jak nemáme psychologa a speciálního pedagoga, neexistují, a kdyby někdo v okolí byl, kdo by dojížděl za částečným úvazkem

fakt mě baví, jak mšmt vymyslí, co všechno škola musí a měla by a nově bude mít povinnost, ale že nejsou lidi, to nevidí
takže už jsme si zkusili učit globální výchovu, mediální výchovu, výchovu je zdraví, přitom neznám nikoho, kdo by to studoval, když někdo sežene nějaký materiály, stejně to není ono

a s dramatickou výchovou to bude stejný
 Lada2 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 16:49:20)
tohle je taky dobrý
Ministerstvo školství v dubnu hodlá školám rozeslat návod, jak postupovat, aby žáky nadměrně nezatěžovaly povinnými domácími úkoly. Reaguje tak na debatu, kterou rozvířila petice za jejich zrušení. Podle signatářů jsou povinné úkoly údajně diskriminační, prohlubují rozdíly ve vzdělávání a navíc prý nemají oporu v zákoně.
 Yuki 00,03,07 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 20:17:54)
co se týká domácích úloh, s tím souhlasím, sousta dětí nemá doma podmínky, aby je mohli dělat, rodiče jim pomoct často ani neumí, končí schopnostmi většinou kolem třetí třídy, někde ale končí ochotou ještě před nástupem do školy

přichází nám předškoláci, kteří neznají ani básničky, ani písničky, nemají zájem o nic, odpovídají hmmmm, nevím, nepamatuju si

 magrata1 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 20:52:05)
Moje nejmladší dcera úkoly prakticky na nižším stupni neměla. Vtipné bylo, že rodiče, kteří na rodičáku před nástupem do školy křičeli, že jejich bobánek úkoly fakt dělat nemůže, ve 3. třídě řvali, že nemají úkoly a nezvládnou vše procvičit. Přitom když dostali od 5. tř. různé učitele, ti se divili, že mají probrané některé učivo, co ještě brát neměli.
Prostřední dcera s ADD měla úkoly denně, ač je v 8. tř. mezi nejlepšími z matiky v ročníku (90 dětí), úkoly byly muka na několik hodin denně. Přišla ze školy unavená, zdeptaná učitelem, který ji bil (zjištěno až ve 4. tř.). A denně úkoly. To byla muka.
 vrrtak 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 21:06:15)
naštěstí jsem nezažila rodiče na schůzkách co by volali po úkolech, spíše se řešilo množství, delší čas na vypracování a taky žádosti o to aby rodič o úkolu věděl,aby mohl kontrolovat a ovlivnit své zapomětlivé dítě
 K_at 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 20:23:03)
Lado, mně přijde směšný ten návod. Má to být přesně dané a závazné pro všechny školy. Protože (i jako příznivce DÚ) vím, že často jsou úkoly formou nepředstavitelné buzerace celé rodiny a neslouží jako procvičení. Ale jako forma tvrdého známkování a to už od 1.třídy. A to včetně dětí s spu. A ano, je mnoho dětí, které nemají vůbec zázemí pro dělání úkolů.
 Yuki 00,03,07 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 20:39:30)
pokud bude v návodu, že se dú nesmí známkovat, že může mít jen nějaký povoleny rozsah a ne celou stránku písanky a další celou stránku pracovního sešitu matiky, pak je to asi dobře, bude to umravňovat některý učitele, ale taky někdy rodiče, kteří se většinou v 6. třídě domáhají úloh, protože byli zvyklí mít tak potomka pod kontrolou, a najednou kontrolu nemají

máme teď rodiče, který chce denně aspoň tři úlohy, samozřejmě i z fyziky a přírodopisu, protože na prvním stupni mívali úlohy z vlastivědy a přírodovědy a oni to chtějí i dál, bylo těžký vysvětlit jim, že to tak nebude, připomínalo to dva zaseklý gramofony, nakonec to rodiče vzdali, slibovali přestup na jinou školu, bohužel nenašli asi žádnou školu, kde by byly úlohy podle jejich představ
 vrrtak 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(12.4.2023 21:03:49)
s úkoly souhlasím-měly by být dobrovolné,bez známkování.Kolikrát na to není čas,nebo jsou úkoly co vyžadují nákupy věcí a nebo shánění (kaštany listí,bavlnky atd.) a nebo co za děti udělají rodiče-stačí diktovat správné i a y třeba u doplňovačky z češtiny a pak má dítě jedničku a spolužák co tak chytré nebo "ochotné" (myšleno ochotné k tomu podvodu že to za dítě udělají,nebo s těžším úkolem pomohou) rodiče nemá tak má oznámkovaný svůj výkon,jenže ne vždy učitelka ví koho že to vlastně známkuje.Dávat pětky za nedonesený úkol, je oblíbená činnost spousty učitelek,zato jedničky za donesené už každá nedá, taky jsem řešila na staré škole kauzu úkol, kdy syn všechny úkoly v tom jednom předmětu dělal,nosil je a vždy dostal jen pod úkol podpis,zato jednou zapomněl sešit s hotovým úkolem doma na stole a hned dostal pětku s váhou stejnou jak za čtvrtletku, nepomohlo ani to, že se omluvil, že řekl že ho má,že zavolá mě a já ho na odpolední směnu donesu,nebo pro něj zaběhne domů po škole, tak jsem se do toho vložila já a řešilo se to hodně-byla jsem za prudičku, ale toto mi přišlo hodně sprosté jednání-kdyby měl za všechny donesené úkoly stejně velké jedničky tak dejme tomu,ale toto byla pětka co těžce ovlivnila celkové hodnocení, nakonec jsem dosáhla toho že u ní snížila váhu, ale cítila se velmi dotčená co si vůbec dovoluji zpochybňovat a napadat její dlouholeté učitelské ego
 Zasjaj. 


Re: Plánované změny v rámcovém vzdělávacím programu 

(13.4.2023 0:39:48)
Nekdy pred dvaceti lety jsem na tohle tema cetla naky fejeton, pamatuju si to dodnes, autor vestil novy predmet: VýHuL - kombinace výtvarky, hudebky a literatury

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.