| Přihlásit se | Nová registrace

Celkem 102 názorů.

Téma: Zákazy v Chorvatsku

(30.6.2023 10:11:38)
Nedávno mě zaujal článek o Chorvatsku. Co se tam nesmí a jak se to pokutuje. Tenhle člověk porušil všechno a pak se divil pokutám. V diskusi se na něj vrhli, co se diví, když se chová jak buran a že to dělaj jen Češi.
Šlo o zabírání lehátek, to nechápu čemu to vadí a kdo vymyslel, že to dělají jen Češi. Byla jsem ve velkém hotelu, nebylo to v Chorvatsku.jen 4 Češi, jinak Němci, Angličani, Poláci, Francouzi, Slováci, různé narodnosti. A ručníky jsme si před snídaní dávali na lehatka svorně, nikomu to nevadilo.
Další bylo chození po městě v plavkách, to divný je s tím souhlasím.
A za třetí tahání kufru na kolečkách. Tak to je mimo moje chápání. Jak má člověk dostat kufr od auta (autobusu) do ubytování? Já svůj kufr neunesu a ty kolečka tam snad jsou proto. A kdo chce peníze z turistů, měl by to chápat.
Do Chorvatska nejezdím ani s tím nebudu začínat.
Zajímalo by mě, co si o tom myslíte.

(30.6.2023 10:12:08)
Zde je článek

(30.6.2023 14:34:59)
Autor je evidentně křupan, jako je podle mých zkušeností 80% ostatních turistů v Chrovatsku nehledě na národnost.
Na Cresu byl zákaz nechávání ručníků na městských plážích už asi před 2 roky. Byli jsme tam opakovaně a je to progres k lepšímu, někdo si prostře na patrovité plotny u pláže deku a dva dny se tam neobjeví - podle napadaného listí a jehličí.
Mimochodem Cres bylo typicky zpustlé rozmlácené město s nefunkčními sprchami na plážích a fakt se to tam zlepšilo, opravilo, i když třeba vkus mám občas jinde.

Jo a na pevnině jsme taky jednou dostali pokutu - za parkování někde na kraji městečka, když jsme se nutně museli schladit před trajektem v moři, asi 200 kč v přepočtu, takže fér.

S těmi kufry - kufr je na tahání nejdebilnější zavazadlo. Nevím teda, kdo v něm co tak těžkého v létě tahá.

(30.6.2023 14:44:21)
Kosatko, kufr je praktický na balení a většinou není potřeba ho moc nosit - tak z parkoviště do hotelu nebo z letiště do busu. A je poměrně elegantní, ovšem ne úplně skladný, pokud cestují 4 osoby autem. Proto my vozíme osobní věci v měkkých sportovních taškách + k tomu různé další tašky s různými proprietami - boty, věci do vody, věci do kuchyně... Teď jsme bydleli v areálu domku, kam nám z parkoviště převezli věci v elektrovoziku - vypadali jsme vedle rodiny s 3 kufry jako cikánský tábor - přejížděli jsme už jiného pobytu, takže i pytel se spinavymi věcmi, d éry sportovní batoh ...~:-D

(30.6.2023 14:52:53)
jako pětičlenná rodina míváme dva velké kufry a k tomu jednu tašku, plus kabelky (holky) a výletní batohy (kluci)... oba ty kufry jsou obvykle dost těžké, kdo má boty č. 41 (nejmladší dítě) - 46 (syn a manžel), chápe, že i pantofle zabírají spoustu místa a taky něco váží - ani jeden z těch kufrů bych nosit nechtěla, ono se to nasčítá ~;)

(30.6.2023 15:32:50)
Taky máme 1 "elegantní" kufr v rodině velikosti cabin luggage, když je třeba někam pracovně zaletět. Jinak jsme hrdí baťůžkáři - co je na zádech, to se neztratí, člověk má volné ruce na předávání dokladů, pití, vláčení dětí, tlačení kočárku.

Taky nás jednou převáželi asi 100 m od auta elektrickým vozíkem, a ano, měli jsme tašku se šnorchly, paddleboard a spol., ale tak se tam v lesíku přemisťovali všichni od aut, a všichni měli děti, slunečíky a ikeatašky.
 Marika Letní

(30.6.2023 18:03:17)
Články na medium seznam jsou nevalné úrovně, už na to neklikám ani pro zajímavý nadpis. A tenhle je jasný clickbait. Prý do Chorvatska už nikdy, protože nemá chodit bez trička, tak to jo ~a~ Taková přehnaná rétorka jak z diskuze na rodině nebo jinde, to nemá s novinařinou nic společného. ~8~

(30.6.2023 10:21:15)
Vadí to tam, kde je lehátek málo. Pak je lehátko zabrané celý den, odpoledne tam přijde člověk, hodinu si poleží, to ti připadá v pořádku? Nejsou to jen lehátka, jsou to i místa na pláži, která je komplet zabraná od večera ručníky, že si svůj už nemáš kam dát. Pokud jezdíš do hotelů, kde jsou neustále volná lehátka, tak je to OK, jinak ne.

Já to znám i z aquaparků. Lidi si zaberou lehátko a pak jsou 90 % času někde ve vodě nebo v restauraci. A volné lehátko není žádné.

(30.6.2023 10:30:42)
Je pravda, že tam lehátek bylo dost, večer to nikdo nezabíral, na noc se skládaly. A ráno si každý dal osušku na to své oblíbené. Nikdo tam neleží jak přibitý celý den, na jídlo, pro pití, vykoupat, zaplavat, na záchod. Přeci to nebude 20x za den sklízet.

(30.6.2023 10:35:19)
Tak pokud by těch lehátek bylo málo a na jiné by se nedostalo, tak je sklízení nejen logické, ale hlavně ohleduplné. Měla by to být naprostá samozřejmost.

A určitě to není myšleno, že si ty věci máš sklidit, když jden na WC nebo si zaplavat. Ale když ráno přijdeš na pláš, kde není jediné volné místo, přitom lidi tam nejsou, jen ručníky, tak se něco proti tomu dělat musí.

(30.6.2023 10:55:59)
Tady šlo o bazén, na pláži u moře byly lehatka placený. Jednoduchý řešení.
Ale spíš jsem chtěla podotknout, že to není výsada Čechů. Dělali to všichni.
 Fern

(30.6.2023 11:00:40)
To ale neni zadna omluva,ze to delaj vsichni,to snad chapes!

(30.6.2023 11:16:14)
Není to omluva, je to nešvar. Mně se jenom nelíbí, když se píše, že to dělaj jenom Češi.
Na vlastní oči jsem viděla, že to dělaj i ostatní.
V tom velikém hotelu, kde jsme byli jenom 4 Češi a 2 Slováci jsme to první den neudělali. A když jsme přišli po snídani k bazénu, půlka lehatek byla zabraná. Ale bylo jich tam dost volných i odpoledne.

(30.6.2023 11:26:28)
Inko, nedělají to jenom Češi.
To je oblíbené sebemrskačstvi, ale křupany má každý národ.
Konkrétně v Chorvatsku v hotelu jsem zažila Rusy (u těch nás to nepřekvapí), Poláky, Slovince... všichni stejně jako Češi se ládovali v jídelně, byli hluční, roztahovali se u bazénu... A všichni určitě máme zkušenost i s turisty španělskými, německými, britskými... kteří se umí chovat jako zvěř.
Jde spíš o sociální skupinu než o národnost.

(30.6.2023 15:40:30)
Ládovali se v jídelně... A kde jinde by se měli ládovat? ~b~

(30.6.2023 15:42:09)
Girili, myšleno nakládali si hromady, které nedojídali.

(30.6.2023 15:47:28)
Aha, to jsem z toho vůbec nepochopila. ~:-D

(30.6.2023 15:52:28)
Girili, chápu, nevyjádřila jsem se dostatečně srozumitelně.

(30.6.2023 15:55:30)
To dělají často Rusové, donesou si přetékající talíře jídla, vyfotí si to, porejpaji, občas něco hodí na zem nebo na stůl a jdou pryč. Moje spořive já vždycky pláče. Naštěstí letos na Krétě zadní Rusové nebyli, takže všichni si nosili jen to, co snědli.
 Pawlla

(30.6.2023 16:03:13)
Stará huso, to musím potvrdit. Kdysi jsme byli v Bulharsku se synem, bylo mu kolem 16 a v jídelně vedle nás pravidelně sedávala ruská rodina. Ten stůl se opravdu prohýbal a jak píšeš, polovina tam pak zůstala. Jim jsme asi naopak přišli divní my, měli pocit, že syn musí hladovět kdykoliv jsme se potkali jinde, nabízeli mu jídlo ~t~

(30.6.2023 17:11:41)
Já tedy v Ruských domácnostech nikdy nebyla, ale zažila jsem návštěvu u pár rodin na Kavkaze (Gruzie, Arménie, Karabach) a tam i v těch velice chudých rodinách bylo zvykem okázalé plýtvání - tj. utáhlo se pár žárovek na lustru, aby pořádně svítil pro zahraniční návštěvu, pořádně se cintalo a drobilo na stůl a naschvál jim to padalo z talíře, přestože jídla nebylo moc a co do surovin to bylo na naše poměry spíše prostší. V bohatých ruských domácnostech to nabírá jistě větších obrátek, kor když je to "neplacené".
 Pam-pela

(2.7.2023 0:10:15)
Jj, Renko, zabirani lehatek, i kdyz tam clovek x hodin není, je dost egoisticke. Pokud si to zaplatim, ok… je “ moje”. Jinak je tam pro vsechny. Nekomu se nechce “ sklizet” ukoristene lehatko, nekdo ma tašku cely den na pisku, protoze rano dost brzy “ nezabral” ostatnim. Nikdy jsem to nepochopila
 Karin

(30.6.2023 10:24:30)
Z ručníky bych nepoužívala, rovnou bych je vyhazovala :-)
 Karin

(30.6.2023 10:26:03)
Za ručníky bych nepokutovala,rovnou bych je vyhazovala;-)

(30.6.2023 10:24:47)
Jinak článek jsem četla, byl to výmysl, nevěřím ani slovu. Kufry na kolečkách nesmíš používat jen v centru Dubrovníku, jinak jo. No a jak dostali pokutu za bikiny a chození bez trička v centru města, kdyby to byla skutečnost a ne fikce, tak to o autorovi dost vypovídá.

Já mám Chorvatsko ráda a mám pocit, že už od loňska se ho někdo snaží poškodit v očích našich turistů. Osobně jsem nikdy neměla sebemenší problém.

(30.6.2023 10:39:01)
Renko, ja mam uplne ten samy pocit, ze to je snad nejaka kampan na poskozeni Chorvatska, jsme prave ted v Chorvatsku na dovolene, jezdime se leta a nic z popisovaneho jsme nezazili..

Zakazy se tykaji predevsim Dubrovniku - stareho mesta a Splitu, kde jsou schopne skupinky turistu tahnout ve 3 rano pres pul mesta kufry, a nespi pak vubec nikdo, rucniky pak mestskych plazi..

My jezdime mimo centra, mame soukrome ubytovani a svoji plazicku, je to tady fakt krasa..

(30.6.2023 10:56:45)
Takže to není tak žhavý, pán přeháněl.
 Peppa

(30.6.2023 14:12:51)
" mám pocit, že už od loňska se ho někdo snaží poškodit v očích našich turistů."

Přesně to si říkám taky.. začalo to tím, jak po zavedení eura šly ceny šíleně nahoru.. pak jak tam nikdo není, ptž jsou Chorvati nenažraní a odírají turisty, pak jsem četla, jaký tam bude hnusný počasí.. a dnes tento vtipný článek, taková slohovka na téma Do Chorvatska už nikdy..

(30.6.2023 14:35:29)
Peppo přesně,taky pozoruji "kampaň" - loni to bylo o cenách, meduzach a vypouštění kanalizace do moře. Letos ceny, komáři, pokuty, zločinci... Právě se vracíme z Chorvatska, vše jako jindy, ceny v restauracich hodně vysoké, ale to jsou u nás taky ... Ten článek o kterém je diskuse je jasné vycucany z prstu ...

(30.6.2023 14:35:37)

(30.6.2023 16:32:03)
Chorvatsko ráda nemám, teda spíš lidi, které jsem tam potkala. Možná jsem měla smůlu, nebo to tam tak bývá ale kolem byli sami Češi typu Škopkových z Hoštic.

Do hotelové restaurace si nosili vlastní pití, byla tam polopenze jen jídlo bez pití, na večeři chodili v tričku přes plavky.
V češtině tam byl nápis, ať nevynášíme jídlo mimo restauraci.

Hrálo tam české rádio a povalovala se tam Mladá Fronta, připadala jsem si jako na Mácháči.

A nelíbí se mi ta řeč, miluju italštinu, v Itálii jsme byli 9x. A letos zase letíme.

(30.6.2023 17:41:12)
já Itálii ráda nemám, kvůli Italům, mám pocit že se snaží vyždímat z turistů až příliš, na účtu v restauraci není nikdy ta částka za kterou si objednáš, vždycky k tomu přihazují a tak dále, Italy mám ráda v Německu, tam mají přistřihlá křídýlka a pak jsou prima, s Chorvatama jsem se vždycky nějak domluvila, dá se i smlouvat, řeč mají krásnou, Balkán, no

(30.6.2023 17:54:25)
Tak to mám opačnou zkušenost.

(30.6.2023 18:34:38)

(1.7.2023 18:58:22)
"Jsem ještě nezažila restauraci v Italii, kde by si neúčtovali coperto. V různé výši."

Aktuální zkušenost z Benátek, Milána, Florencie a Laga di Como:

10 návštěv restaurace, coperto si účtovali 2x, z toho jednou to neměli uvedeno na jídelním lístku (centrum Milána), tam mě to naštvalo.
 Fern

(30.6.2023 10:57:10)
Obsazovani lehatek osuskami nenavidim a osobne,kdyz to vidim,bych je nejradsi takto vsechny nahazela hned do more a nebyla by to zadna prace,jelikoz jsou takto "obsazena" vzdy jen lehatka v 1.rade a to pry uz treba od 6.hod ranni.
Takto se chovaji jen burani z buranova.

Koleckove kufry delaji velky randal na "kocicich" hlavach,takze chapu obyvatele,ktere toto trebas i budi a to v jakoukoli denni ci nocni dobu nekolik mesicu v roce jak turiste prijizdi/odjizdi.
Co nechapu ,proc neudelaji trebas jakesik povinne pruhy na chodniku prave pro jizdu s temi kufry,penez na to maji od turistu dost - no holt vsechno pro lidi,radsi budem rozdavat pokuty; je to jednodussi a bez prace - uplne stejne jako u nas.

A pak taky nechapu Inko,ze sebou vlacis na tyden lodak,ktery neuneses pri tydenni ceste do civiliz.zemi,ono se muze behem cesty cokoli podelat,nespolehala bych se tedy na kolecka,ale vice na srbe sama,zvladt pri zachazeni s kufry na letisti.

Me celkove tihle chovani prijde ve stylu ted jsem tady ja a kdo je vic~2~ a neni mi to vubec sympaticke.
 Termix

(30.6.2023 11:03:52)
Chorvatsko je krásné a jezdíme tam každý rok aspoň na prodloužený víkend. Chodit téměř nahý po centru města je buranoidní a pokuty za tohle mě netrápí. Kufry na kolečkách jsou problémem pouze v centrech Dubrovníku a Splitu. A obsazená lehátka po celý den, když tam nikdo není, no já bych je taky rovnou vyhazovala, jak už psal někdo nade mnou.
Pokud se člověk chová normálně, pak rozhodně žádné pokuty čekat nemusí.

(30.6.2023 11:14:01)
Vcera jsme jeli na veceri do mesta a potkavali jsme kolem silnice skupinky mladych ( prevazne chlapcu), kteri sem jezdi do vyhlaseneho klubu, a hodne jich bylo do pul tela a nikoho to neprimelo k pokutam, takze fakt se ty zakazy tykaji jen tech velkych mest..

(30.6.2023 11:09:59)
Blokace lehátek je nešvar, řeší se to i jinde, pokud vím.
Totéž promenádování v městských ulicích v plavkách.
Kolečková zavazadla dělají randál, ale jejich zákaz si neumím představit.

(30.6.2023 11:20:59)
Příští týden odjíždí do Chorvatska švagrová, tak jsem zvědavá s čím přijde.

Článek mi včera předčítal manžel.
Dle mého, blokování lehátek ručníky je na zabití, je fajn, že se nějak řeší.
Bikiny ve městech - o tom už se mluví mnoho let, místní si mnoho let stěžují a všichni to víme. Že se letos Chorvatsko rozhodlo dávat pokuty za bikiny také asi všichni víme, tak čemu se někdo diví?
A kufr na kolečkách je šílený randál i na rovné ploše na těch kočičích hlavách, co mají chorvatská městečka, pokud by je zakázali jenom dobře. Z kufrů na kolečkách nadskakuji.

Fakt jsem zvědě s čím přijde švagrová. Známá už letos v Chorvatsku byla a říkala, že není drahé, že jen česká media šílí, že ceny jsou o něco vyšší než u nás a logicky v místech turistického ruchu vysoké.

Já chci také k moři.~n~

(30.6.2023 11:28:09)
Neznama, nafta je levnejsi nez v Cechach ( na dalnici retezec INA 1,30 E), my kdyz neco nakupujeme, tak mame tady kousek Plodine, tam ty ceny potravin jsou tak nejak nastejno, jak u nas, a v hospode zalezi, v jake lokalite..My nejsme v exponovane oblasti, jidlo si dame, vetsina jidel se pohybuje mezi 10 az 12 E, ale jsou to obrovske porce, ktere ja nedokazu snist, tak to dojida syn...:-)

(30.6.2023 11:38:04)
S pokutami za bikiny ve městech a pobyt ve triček souhlasím, je to hrozný nešvar. A kufry na kolečkách dělají šílený randál, ale zakázala bych je jen v noci. Já svůj kufr o váze cca 10-13 kg normálně unesu, pokud to není kilometr, nemám s tím problém. Letos jsem měla s sebou jen 2 trictvrtaky jedny šaty na večeři, 5 triček, dvoje boty, pyžamo, spodní prádlo, plavky a kosmetiku a ty jedny trictvrtaky jsem ani neoblékla. Nejvíc mi zatěžují zavazadlo knihy, měla jsem 4, přečetla jsem tam 3.

(30.6.2023 12:10:56)
Můj kufr vážil 21 kilo, manželův 19. S tím bychom nikde pobíhat nemohli.

(30.6.2023 12:13:59)
Jinak ten člověk prostě píše clickbaitový články, hned na hlavní stránce má další veledílko:

Takže asi tak.

(30.6.2023 11:38:20)
Neznámá, já souhlasím, že zavazadlo na kolečkách hlučí, ale nevím, jak jinak zavazadla přepravovat.
S krosnou nebo taškou přes rameno každý cestovat nemůže.
To by museli nabízet nějakou alternativu, nehlučná gumová kolečka nebo přepravní službu nebo cokoliv funkčního.

(30.6.2023 11:44:55)

(30.6.2023 11:51:00)
To také nechápu, to je díra na trhu, já jsem na hluk hodně citlivá, nesnesu ani puštěné rádio, mám nejrozmazlenější děti na světě, protože nesnáším jejích řev. Hluk se mi doslova zavrtává do hlavy a bolí.
Ty kufry dělají šílený rámus, nedivím se místním, že je zakázaly.

Co taháte na letní dovolenou, že to neodnesete v ruce? Vždyť stačí pár kousků lehkého oblečení a ručník.~d~
Moje zkušenost je, že nejtěžší na tom všem je ten kufr, některý váží snad metrák.

(30.6.2023 12:15:59)
Neznámá, jsem na hluk přecitlivělá úplně stejně, jako popisuješ.
(Jsem mimochodem ráda, že nejsem sama, hned si připadám méně divně :-) )
Nicméně, přihodí se mi, že přijedu třeba vlakem do Prahy a potřebuji se dopracovat k ubytování. Neumím si představit tahat zavazadlo v ruce. I když je mi hluk, který vyluzuji, samotné protivný. A je to navíc i nepohodlné tahat přes všechny ty typy dlažby a obrubníků.
Gumová kolečka by to řešila, asi je začnu shánět :-)

(30.6.2023 11:52:46)
"no popravdě vůbec nechápu, jak je možné, že se už dávno nedělají nehlučná kolečka na kufrech ~:-D"

Vzhledem k tomu, že lidé dřív přistáli na Měsíci, než vymysleli kufr na kolečkách, mě to nijak nepřekvapuje. ~t~

(30.6.2023 12:01:17)
to je jasný... přistát na měsíci, to je pro chlapy velké lákadlo, ale kufr si v ruce odnesou snadno, to pro ně není zajímavý byznys ~:-D

(30.6.2023 11:27:51)
S tím blokováním lehátek osuškami to dělají úplně všichni, nejen Češi. Většinou u bazénu, tam se jen tak náhodný zájemce k lehátku nedostane. Chodily jsme kolem v 8 na snídani a už byla všechna lehátka osuškami obsazená. U moře se to děje taky, protože málokdy bývá počet lehátek vyšší než počet zájemců. Letos naštěstí u moře bylo lehátek dost. Ale často lidi mají obsazená lehátka a celý den se tam neukážou, nevím, kde jsou. A jednou jsme byli v resortu, kde jsme po špatné zkušenosti také chodily obsazovat lehátka na pláži již v 6 ráno ( kamarádka je naštěstí skřivan), což mě hodně štvalo. Ale ležet celý den na zemi na slunku bez slunečníku jsme prostě nedaly, byly bychom spálené i s 50 SPF. Docela bych byla ráda, kdyby se tento otravný zvyk zrušil.

(30.6.2023 12:08:41)
To je ale chyba hotelu, že nema dost lehatek pro všechny. Tovse mi naštěstí nestalo. Akorát každý má jiný preference. Někdo chce být blízki bazénu, někdo naopak a tak.
 Vážný2

(30.6.2023 11:51:13)
Tohle je "story" vzniklá jako překopávka jiného textu, co byl reálné varování o změnách v následujících letech v Chorvatsku.

V tom Dubrovníku plánují vůbec regulaci, protože se jim tam často vysypají turisté z velké lodi, kterých je víc, než všech obyvatel centra. Ty kufry na kolečkách k tomu patří taky a myslím, že plánovali úplný zákaz velkých zavazadel ve Starém městě s tím, že kdo tam bydlí, tomu je tam z určených míst dopraví...

(30.6.2023 12:09:54)
Vážný, takhle v kontextu to dává smysl.
 ~•~Missy~•~

(30.6.2023 12:15:19)
Tak zabírání lehátek se děje roky všude, kam jsem kdy jela k moři, a myslím, že dokud hotelový personál nebude striktně všechny ručníky vyhazovat, tak se nic nezmění. Sama jsem to zatím "vyřešila" tak, že jsem začala jezdit do míst, kde je hodně málo lidí, u penzionu je např. soukromá plážička, a tohle se neděje. Mega hotelové komplexy nesnáším.
A jinak jakkoliv chápu, že turistika místní živí, tak mám posledních hodně let dojem, že turistika hlavně místním likviduje jejich domov, a to tak, že všude. Jak to řešit, netuším. Zakázat velké lodě a "otrávit" turisty tak, aby jich nejezdilo tolik, oholit lidi, aby na dovolené neměli peníze....a z čeho pak budou živi místní? Za mě se tohle hodně zvrhlo a vážně nevím, jak z toho ven.

(30.6.2023 12:21:42)
Místní v turistických oblastech si vydělají za 4 měsíce na zbytek roku. Nemělo by se to přehánět, ale že jim vadí kokečka kufrů.

(30.6.2023 12:26:44)
Ono to vadí i ostatním turistům , zvlášť v noci, kdy je kolem ticho a to rachocení se rozléhá.

(30.6.2023 12:45:13)
Prave ze si na ten hluk stezovali hlavne turisti, mistni jsou zvykli asi uz na ledacos...

Konkretne Dubrovnik dostava hrozne zabrat kvuli Hre o truny, zacaly tam jezdit kvuli tomu fakt neumerny davy, na ktery mistni infrastruktura neni pripravena...vyskacou z obrovskych lodi a za puldne zase odjizdi, kafe, zachod,vykoupou se, vyhodi odpadky, ale jidlo maji zase na lodi, takze tem mistnim to ani moc penez neprinese, a mesto je permanentne prelidneny. Navic hodne jachet vypusti bordel nekde na mori, a doplave to do mesta...

(30.6.2023 12:36:17)
Inko, vydělají si ti, kdo podnikají ve službách.
To jistě nejsou všichni.
A já jako člověk, který je citlivý na hluk a přelidněnost, s obyvateli turisticky exponovaných míst soucítím.
Ono to vyčerpá i krátkodobě, když v takovém místě strávíš den nebo pár dnů a máš to v rámci dovolené.
Půl roku v tom fungovat v běžném pracovním režimu musí být šílené.
 Alena

(30.6.2023 12:39:36)
Ty v tom nezijes, takze si tuhle preziravost muzes dovolit. Ti lide tam predevsim bydli a ne vsichni delaji v oblasti turistickeho ruchu a nevim proc by to meli snaset. Bydlim v Praze nedaleko velkych levnych ubytoven a osobne mi hluk nevadi, ale kolikrat me napadlo, jak to snasi blizsi sousede. Kdyz autobus vyplivne skupinu techto koleckaru nese se to noci stovky metru daleko, je to slusny rachot.

(30.6.2023 12:45:58)
To není přezíravost. Kdo nesnáší hluk a turisty, nemůže bydlet v centru Prahy, Českého Krumlova nebo v přímořském letovisku. Zakázat kufry na kolečkách mi přijde absurdní.

(30.6.2023 12:54:42)
Inko, jak píši, plošný a absolutní zákaz kolečkových kufrů si také neumím představit, ale podle všeho nic takového ani v reálu neexistuje.
Nicméně, že člověk, který někde žije celý život, má tam třeba už po generace domov, tam najednou nemá bydlet a má kamsi vypadnout proto, že se mu pod okna bezohledně hrne půlka zeměkoule, to mi přijde arogantní.
Oni asi mnozí i utečou, minimálně na sezónu, ale v principu to není správné řešení. Oni jsou tam doma a mají právo určit si podmínky, za jakých budou akceptovat hosty.

(30.6.2023 12:58:40)
To se ale běžně nestavá, že by někde byl léta klid a naráz se tam navaliy davy turistů.

(30.6.2023 13:07:37)
Inko, ale jo.
Po roce 89 se daly do pohyby postkomunistické státy, průběžně se dávají do pohybu asijské země, to jsou dramaticky se zvyšující počty turistů. Pořád to stoupá.
A ta cílová místa jsou s výjimkou hlavních měst maličká, absolutně nedimenzovaná na takový frmol.
Covic to trochu utlumil, ale už to opět začíná být neúnosné.
Ať jsou to Benátky, Dubrovník, Hallstatt, Č.Krumlov... Bez regulací to nejde.

(30.6.2023 13:14:09)
A zrovna Benátky mají celkem přísná pravidla pro turisty.
Kufry na kolečkách chtěli Benátky zakázat už před mnoha a mnoha lety a každý rok o tom mluví, jestli zákaz nakonec platí netuším, ale evidentně kufry nevadí jen Chorvatům.

Mě napadá, když už někdo nechce respektovat pravidla, proč nepopojede z Chorvatska kousek dál do Černé Hory, tam neplatí snad žádná pravidla, tam panuje anarchie všemi směry a Čechy mají rádi.

Pavla ...

(1.7.2023 22:17:56)
Najednou se to nestava. Ale postupne ano.
Bydlime v centru prahy hodne pres 20 let a ver, ze za ti dobu se to VYRAZNE zmenilo.
A ted co je spravny reseni? Praha 1 se vylidnuje. Mame se tedy vsichni z cetra vystehovat? Je to normalni, ze nam rvou lidi z hospody odvedle do 2h do rana pod okny.
Zvykla jsem si. Ale dost lidi to vzdalo.
Resenim jsou tedy cetra mest bez lidi nebo trochu ohleduplnosti?
Kamaradi co chvilo resi airBNB u nich v dome … tez cetrum.

(30.6.2023 13:35:16)
Spíš jsem to myslela, že když se někdo narodí v turistickém centru je na to zvyklý a kdo se tam přestěhuje, mohl by s tím počítat.

(30.6.2023 13:52:43)
Inko, může být zvyklý na nějakou míru, ale ono se to v posledních desetiletích skutečně neúnosně vyhrotilo.
Však ty jsi Pražan, jestli se nepletu, tak to určitě i v té Praze vidíš.

(30.6.2023 14:07:35)
Vidím to v Praze, jak přibývají. Ale já mám turisty ráda, mám radost, že se jim naše město líbí.

(30.6.2023 14:15:07)
Inko, já jsem sice také ráda, že se turistům Praha líbí, ale když si představím, že bych měla několikrát denně přeběhnout třeba Karlův most v rámci běžného pracovního dne, tak mě jímá hrůza.
A to v Praze se těmi ulicemi ještě nějak proboxuješ, ale v úzkých uličkách malých městeček prostě valícím se proudem turistů neprojdeš.
Když se k tomu připočte hluk a nepořádek, zcela chápu nevoli.

(30.6.2023 14:21:29)
těch lidí nějak přibývá ~:-D
jako takhle - Česká republika má ohromný potenciál stát se turistickým cílem, příroda, poloha, dost památek, ale musí se to udělat tak, aby z toho bohatli lidé - Češi a stát. Pak to bude paráda a budeme se moci vykašlat na montovny pro německý průmysl. Ale to by se muselo hodně změnit - jasně nastavit pravidla, pak jsou to ty nejsnadněji vydělaný peníze. Ale

(30.6.2023 14:24:59)
pro turisty se musí zdražit, ale taky jim nabídnout o tolik kvalitnější služby

když chce něco hodně lidí, tak co je nejlepší udělat? dát to draho a tím zreguluješ počet za stejného výdělku, ale koukám se na recenze hotelů v Praze a furt to není kvalitou ono, pak se těžko zdražuje
 byvala radka

(4.7.2023 9:34:18)
Jen to ne, turismus devastuje zemi, lidi i vztahy
Heseniky - Dolni Morava, Kralicky Sneznik, Cerna Voda - jen ty nejkriklavejsi pripady
Bohuzel ted udelali nejvic stanic na elektrikola v Jesenikach😐

(30.6.2023 14:54:16)
Ropucho, opravdu netuším, kdo by potřeboval v běžný pracovní den běhat několikrát přes Karlův most? Praha má dávno mostu víc a po obou sousedních i jezdí tramvaj ~;) Ale jinak je fakt, že před covidem jsem chodila do centra jen 2x za rok, jednou v létě s manželem na procházku, když nebyly děti doma a jednou s dětma před Vánoci na stromek a světýlka a vždycky byla ráda,že už tam dlouho nemusím ...

(30.6.2023 15:15:05)
Moniko, jejda, to byl příklad, chápu, že v reálu se nikdo nepasíruje přes Karlův most. Což ovšem také už je druh omezení, že některé lokality v centru je nutné obcházet. A v menších městech třeba není kudy obcházet.
 Alena

(30.6.2023 19:22:34)
Pokud to neni preziravost, tak je to nedovtipnost? Tvrdit, ze puvodni obyvatel mesta se ma turistum prizpusobit je nedomyslene. Lide chteji razovitost, atmosferu a autenticitu, a tu opustena centra s bandou cepicaru nevyprodukuji.

(30.6.2023 13:44:41)
k těm plavkám, Evropa teď řeší zda dovolí ženám koupání nahoře bez, viz Katalánsko, Berlín atd. Všimli jste si, jak někteří chlapi mají ošklivá prsa? Z toho důvodu jsem ráda, když v centrech měst bude zakázáno chodit v plavkách. Jak jsem pro koupání nahoře bez u žen, tak ve městě nechci nahá mužská prsa potkávat.

(30.6.2023 13:48:28)
(Polo)nahej by po městě chodit neměl nikdo. On ani chlap v nátělníku není nic moc.
Koupání nahoře bez bych klidně dovolila. Ona se z toho masová záležitost nestane.

(30.6.2023 14:17:52)
ano, ani chlap v nátělníku nic moc, tričko je ideální, příp košile, která je úplně sexy ~;)

(30.6.2023 13:38:33)
Mám Chorvatsko a Chorvaty ráda a oni měli dříve rádi i Čechy, víc než Němce, který jim tam utratili daleko víc peněz, ale oni k nám cítí blízkost. Pokud si to chceme pokazit, tak se nám to určitě povede.
Do Chorvatska vozím jednu dlouhou sukni, k tomu několik triček a plavky, osušku. Nic víc. Trička tam většinou nechávám na hotelu. Je to jejich země, jejich pravidla. Kdo tam nechce, tak tam nemusí.
Kdysi jsem projela celé Chorvatsko autem bez dálnice, vnitrozemím, neskutečný opruz. Těšila jsem se až bude dálnice až dolů. Teď bych si znova dala Chorvatsko bez dálnice bez těch otravných turistů. To tam jezdili skutečně jen nadšenci, bez klimatizace v autě do Dubrovníku to byla malá sebevražda, ale stálo to za to.

(30.6.2023 13:48:40)
Ještě před pár lety, tak 6 lety odhadem, nebylo problém v Chorvatsku sehnat liduprázdnou pláž. Jezdili jsme k Šibeniku, na místo, de se rekreovali místní, žádní turisti. Pronajímali jsme si domek přímo u moře, z terasy jsem koukala na koupající se děti. Jen my a pár místní a jeden stánek se zmrzlinou. Pak jsme jezdit přestali, protože místních ubývalo a turistů přibývalo a pláž se plnila.
Takže ano, umím si představit, že v Chorvatsku jsou místa, kde ještě před nedávnem nepotkali turistu a teď jsou narvaný.
 77kraska

(30.6.2023 15:22:49)
necetla jsem diskusi

osobne bych byla rada, kdyby se kufry na koleckach zakazaly i v Praze, aspon v nocnich hodinach, protoze bydlim ve ctvrti, kde je same airbnb a v lete mne v noci pravidelne budi drncani kufru po dlazbe (nastesti neni zadne airbnb u nas v dome, ale znam lidi, kterym kufry drncaji primo na chodbe a na schodisti)

myslim, ze lidi jsou strasne nevychovani, kdyz drncaji s kufry v noci....ja kdyz mam kufr na koleckach, tak v noci nebo brzy rano ho nesu a nejedu s nim, abych nerusila ostatni

(30.6.2023 15:39:30)
77krasko, tam, kde žiju já, mi mnoho turistů pod okny nepobíhá, ale po ránu drandí ulici babky s kolečkovými taškami. A ještě u toho na sebe hulákají. Mám to celkem pravidelně jako budíček a zákazu se asi nedočkám :-)
Obecně vzato, hromada lidí je nevychovaných a vůbec nepřemýšlí nad svým okolím.
Vůbec neřeší, jak jejich chování ovlivňuje ostatní lidi kolem nich.
Jedou si to své.

77kraska

(30.6.2023 23:53:21)
tak to je pravda, lidi nemajivychovani....staci, jak nahlas mluvi lidi na chodbe domu, rvou na deti apod.

tady rvou pubertaci na ulici na jare a v lete celou noc, taky jezdi na koleckovych bruslich a skateboardech, dolu z kopce po dlazbe, hrozny ramus

(1.7.2023 14:15:43)
ohledně nahlas mluvení, přesvědčte se v zahraničí, že skutečně nikdo okolo vás nemluví vaší řečí, já už vyslechla tolik příběhů, nechtěně, když někdo okolo mě si myslí, že mu nerozumím, dřív jsem na to i upozorňovala, přišlo mi to slušné, říci pardon já vám rozumím, ale jsou i lidé, kteří to nepochopí ~l~

(1.7.2023 16:35:37)
Já vyslechla příběhy, i když lidé dobře věděli, že jim rozumím. Někdo se zkrátka nežinýruje a žvaní.
Halekat v přítomnosti cizích lidí je nešvar, a to i v případě, kdy člověk předpokládá, že mu lidé nerozumějí. Jednak to nikdy nemůže vědět a jednak hlasitý hovor obtěžuje i v cizích jazycích.

(1.7.2023 17:16:39)
cizí jazyk dokážu odfiltrovat, mateřština mi projede ušima, i když nechci

(1.7.2023 17:31:31)
A. Andrs, to ano, neznámý jazyk není tak rušivý jako jazyk, u něhož hlava chtíc nechtíc zpracovává obsah. To máš pravdu. Ale když je to intenzivní a/nebo hlasité, jsou cizí hlasy otravné i bez porozumění.

(1.7.2023 17:38:54)
No, taková Aj, FJ, Italština, Španělština, to jsou zvukomalebne jazyky, to poslouchám ráda, slovanský jazyky se mi nelíbí

(1.7.2023 18:35:06)
Mně teda vadí obecně, když někdo v mé bezprostřední blízkosti nahlas žvani, jde mi to na nervy, ať je to polsky, francouzsky nebo třeba čínský. U češtiny a slovenštiny je to horší o to, že tomu rozumím, takže mi vadí nejen nepříjemný hluk, ale i hloupé kecy. Zvukomalebnost jazyka v těchto případech nejsem schopná vnímat, jen to, že mě to ruší a štve. Ať je to na pláži nebo třeba v dopravním prostředku.

(1.7.2023 18:57:01)
Nemyslela jsem neznámý jazyk, ale známý jazyk angličtina, němčina ty dokážu nevnimat, ale čeština mi preleze do mozku, i když je napůl vypnutý.

(30.6.2023 15:45:51)
Pokuty za bikiny ve městě i za zabírání lehátek chápu.
S kufrem na kolečkách je to těžké - když nám za letní noci proudí pod okny lidé s kolečkovými kufry, tak bych takový zákaz skoro taky uvítala. Nicméně pokutovat to ve městě, kde z turistů žijí, notabene chvíli poté, co vyhláška vstoupila v platnost a turisti se o ní prakticky nemají jak dozvědět, je fakt zhůvěřilost a testování, jak moc se ještě ti pitomí cizinci nechají oškubat.~d~

(30.6.2023 16:21:38)
Girili, ale ten autor článku na 99% žádnou pokutu nedostal a nejspíš v Chorvatsku ani nebyl, vymyslel si to.

(30.6.2023 22:39:47)
Pred chvili jsme se vratili ze Zadaru, spousta lidi, spousta kufru na koleckach tazenych po dlazbe, nikdo nic nepokutoval:-)

A na nabrezi sedelo plno lidi ( chlapu) bez trika, holky v plavkach...

Taktez bez pokuty..
 Pawlla

(30.6.2023 15:57:06)

K léhátkům se moc nevyjadřuj, protože moc nerozumím problému.

Chození do města či restaurace v plavkách je buranství první třídy.

Kufr na kolečkách je, jak píšeš, na kolečkách proto, aby ho člověk nemusel nosit. Tam nevidím problém.

(30.6.2023 17:37:04)
ono s těmi lehátky to někdy může mít svůj důvod, když máš malé děti, potřebuješ na ně vidět z lehátka a musíš být tedy v prvních řadách, taky je to lepší protože děti furt lítají k tobě na lehátko a když ležíš dál, tak různými věcmi co mají sebou ve vodě obtěžují ostatní, nést brýle do vody, k tomu kruh nebo nějaké nafukovací zvíře uličkou mezi lehátky, tak aby nepocákal všechny cestou je nereálné

když máš děti větší, samostatné, tak nechceš ležet u vody, protože tam ječí, cákají vodu a nemáš klid, chceš si zalézt s knížkou nebo čtečkou někam dál
 mabela

(30.6.2023 16:11:29)
naštěstí už do velkých hotelů s bazénem nejezdím, nesnáším davy, to čekání ve frontě na snídani na vajíčka, párky... spousta lidí u bazénu, ta samá fronta u večeře, večer všichni na balkonech jako v králikárně, dělá se mi blbě už když si na to vzpomenu. a ty ručníky na lehátkách, to mě štvalo nejvíc, takže jsem je ignorovala, ručník dala stranou a lehla si. to bych určitě zakázala. hrozný nešvar.

(30.6.2023 16:34:46)
Do hotelu už nejezdíme, tohle bylo v devadesatkach, mám radši bydlení mezi mistnimi ve městě a jídlo, kdy a kde mě napadne.
 mabela

(30.6.2023 17:12:48)
Jo, jo naposledy jsem takhle byla na mallorce v 98🤪 ale rodiče takhle jezdí porad.
 Anadar

(30.6.2023 19:15:14)
My byli v Chorvatsku v půlce června,vrátili jsme se nadšení, já si tu zem opět zamilovala. Nebyla jsem tam skoro dvacet let a úplně mě to dostalo. Bylo ještě málo lidí,pláže tak akorát plné,apartmán pohodlný, počasí prima a ty báječné ryby z trhu mě nadchly nejvíc. Musím tam zase~s~
 DaVinci

(1.7.2023 10:44:48)
Zabirani lehátek mi přijde jako největší křupanství na světě. Je jedno jestli v resortu nebo např. v sauně. Zaberu lehátko a jdu se vyvalit na pokoj nebo k baru ~n~
Zvuk kufrů na kolečkách po hrbolate dlažbě pod okny lidi, které ani tak ten turismum nezivi, po dlouhé letní měsíce musí být taky na palici. Ale chápu, že turista si chce dovolenou užít
 apo-lena

(1.7.2023 14:03:12)
Se zákazem chození v plavkách vřele souhlasím. Zažila jsem kdysi v Řecku, že v nich chodili turisti na večeři.
Kufr i tašku na kolečkách mám a když někam jedu sama, tak jí dávám přednost, protože nesmím nic tahat kvůli sítnici. Na dovolenou jezdím s manželem, obvykle bydlíme v kopci se schodama, asi abych nevyšla ze cviku.~:-D Tak tam MM vynáší zavazadlo v ruce. Nejdále jsem vlekla kufr v Krakově. Bydleli jsme v centru, parkoviště bylo hodně daleko.
Nevím, jak by to bylo s chodítkem na kočičích hlavách. Nedávno jsem si ho půjčila od kamarádky na výlet a drncá to na nerovném povrchu příšerně. Fakt jsem se zrovna potřebovala držet a ty otřesy se přenáší i do rukou. Rachot to dělá taky.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.