Eva K | •
|
(30.10.2017 19:04:08) ... jo jo a pak se u kadeřnice dozvíte, jak se v těch školkách máme dobře, že jenom hlídáme děti 😬😉
|
withep |
|
(30.10.2017 20:54:17) No jo, to lidi vidí, když jdou kolem školkové zahrady, že děti si hrají a učitelky "kafrají". A ony přitom probírají třeba téma a program na příští týden, takže pracují, jen to není z dálky úplně vidět. Ani tu půlhodinovou pauzu na oběd nemají - rozdají jídlo dětem a pak si skrčené u pidistolečku zhltnou to svoje, aby jim mohly jít přidat nebo sbírat nádobí. Je to spíš poslání - tedy u těch, které svou práci dělají dobře
|
tosca +2 |
|
(31.10.2017 9:30:30) "Ani tu půlhodinovou pauzu na oběd nemají" ... ale mohou ji mít, je to jen otázka organizace. Buďto mají na přímou práci s dětmi 6 hodin a pauzi si čerpají po ní (mimo pracovní dobu, takže pak by měly být v práca 8,5 hodiny) nebo mají přímou činnost delší a pak si to musí organizačně uspořádat tak, že má jedna učitelka třeba krátký oddech (a přitom se nají), ale pak mají tuto přestávku PLACENOU, takže v práci jsou pak 8 hodin. Je to stejné, jako u jiných profesí, není to ničím vyjímečné, a pokud mají učitelky důvod si stěžovat, znamená to, že někdo nezvládá svoji práci. Buďto daná učitelka nebo její vedení. Stejně, jako u jiných profesí.
Nemám vůbec nic proti učitelkám MŠ. Obdivuji ty, které svoji práci dělají trpělivě a s láskou po mnoho let (já bych mnohé děti roztrhla po 10 minutách ;)), mám mezi nimi přátele. Nemají lehkou práci. Ale je to práce, která se výrazně neliší od ostatních profesí. Placených je 8 hodin (na přímou činnost bývá cca 6). Rozložení práce je pak věcí organizace v dané školce. A ta může být dobrá nebo špatná - jako všude jinde. Ano, dělat učitelku je posláním a rozhodně to nemůže dělat každý, ale ne kvůli podmínkám, které v práci mají. Ty jsou stejné, jako u jiných profesí a v některých směrech jsou lepší, než u jiných profesí v jiných třeba o něco horší. Nemyslím si, že v tomto směru je nutné učitelky MŠ nějak litovat. To bychom mohli litovat každou dělnici u pásu. Ta si taky nemůže zajít na záchod kdy chce, musí si nejprve domluvit náhradu, oběd má v přesně definované pauze (ani o minutu dřív a ani o minutu déle). A narozdíl od učitelky MŠ, ta dělnice je v práci fyzicky minimálne těch 8 hodin (u učitelky, pokud vedení netrvá na přípravách v budově MŠ, lze odcházet domů po ukončení přímé činnosti s dětmi - takže cca po 6 hodinách - a to rozhodně nemá v práci každý), dělnice dělají většinou za menší mzdu a pouze se 4 týdny dovolené. Mimochodem, i představa, že v jiné profesi si zaměstnanec může dovolenou vybrat kdy chce, je dost naivní. Nemůže a ani zákon tak není postavený. Zaměstnavatel dovolenou schvaluje, a má právo její čerpání i nařídit. A mnozí zaměstnavatelé to dělají. Podle potřeb zaměstnavatele, nikoliv zaměstnance. Potřeby zaměstnane se zohledňují, ale primární jsou potřeby zaměstnavatele. Každá profese má své klady a zápory. A profese učitelky MŠ v tom není nijak vyjímečná.
|
|
Z+2 |
|
(31.10.2017 9:56:58) Můžu tě ujistit, že ve většině případů opravdu kafrají podobně jako ženské na hřišti.
|
|
Tante Bante |
|
(31.10.2017 19:41:12) Dělat učitele kdekoliv, jak tu někdo psal, je především povolání. To povolání se může event. i stát posláním, ale nikdy to nefunguje opačně a je strašně nefér to po komkoliv požadovat, dokonce i po učitelce. Učitelky ve školce to mají úplně nejtěžší, skutečně ještě horší než ZŠ, po všech stránkách. Za sebe nevycházím z údivu, jak je jejich profesní úroveň celkově vysoká, navzdory všemu okolo. Mám ve školce čtvrté dítě, ostatní už školku vyhodily, zatím moje děti učilo (spočítala jsem) devatenát předškolních učitelů a jen dva byli nekompetentní, z těch dvou jeden muž, který byl horší než jen nekompetentní, ten jediný byl opravdu špatný. Všichni ostatní dobří a nebo výborní. A nejsou ani zvyklí, že by jim někdo poděkoval.
|
wer |
|
(9.11.2017 6:28:39) Chodí se snad do pekárny děkovat za rohlíky nebo za chleba?
Jo, někdy člověk pošle v restauraci poděkování kuchaři, že to bylo výborné. Někdy koupí učitelce kytku, kafe, nebo čokoládu. Prostě normální zaměstnání, kde se dělá s lidmi. Celý článek mi připadá jak nářek zhrzené paní ředitelky, co přišla spojením školky a zš o společenskou prestiž. Hrůza, chudinka.
|
|
|
|
|