x x |
|
(29.11.2017 14:12:27) Jako osobně by mi inkluze nevadila, ale vadí mi, jak to celé probíhá. Ono je asi fakt potřeba se nad tím zamyslet i z druhého pohledu. Mně na tom nejvíc vadí to, že se věnuje velmi malá pozornost dětem průměrným, či nadprůměrným. Pořád jen slyšíme o inkluzi a blablabla, ale že v běžných školách nikdo nerozvíjí zdravé děti, o tom se nemluví vůbec. Mám syna v 5. třídě. Je jich tam 29, z toho cca 10 dětí má papíry na něco. Je tam jedna asistentka a jedno dítě s inkluzí. Hodiny jsou příšerné, nedá se tam soustředit na učení a děti jsou s látkou pozadu, nemají zdaleka takové znalosti, jako by měly mít. Se synem, který je dejme tomu v pásmu nadprůměru, musím probírat látku doma a chtě nechtě ho budu muset dát na gympl, pokud budu chtít, aby ta úroveň vzdělání k něčemu byla. Protože, bohužel, bez dobrého vzdělání se jaksi neobejde. Z jeho třídy jeden chlapec odešel po 4 letech marných pokusů ho začlenit KONEČNĚ do zvláštní školy. Házel po dětech nůžky, házel je o radiátory, byl nebezpečný, totálně nepobíral látku, tak jaký to pak má smysl, jak pro toho chlapce, tak pro ostatní děti? Asi mi nikdo nevysvětlí, jaký smysl má asistentka pro dítě, které je o 2 ročníky pozadu, které dělá opičí zvuky, a zatímco se ostatní učí zlomky, tak on si tam sčítá do 20? Prostě totální blbost, aŤ se to zaobalí do sebehezčího servítku. Jestli by takové dítě nebylo spokojeno v malém kolektivu s učitelkou, která s takovými dětmi umí pracovat a přizpůsobí tempo výuky jejich schopnostem. Takto se tempo celé zdravé třídy přizpůsobuje těm pomalým. A mně to vadí. Nevadila by mi inkluze v malých třídách, kde by na 10 dětí bylo 1 s problémem, co by se dalo krásně zvládat, ale jako máme syna ve velmi, ale velmi obtížné třídě musím říct, že inkluze je hloupost v provedení, v jakém ji můžeme v našem školství aktuálně vidět.
|
eva |
|
(29.11.2017 18:46:50) Pracuji jako učitelka na 1. st. ZŠ a naprosto se s tvými slovy ztotožňuji. Pokud je ve třídě mentálně retardovaný dáreček, může se asistent s učitelkou rozkrájet, ale to dítě ruší ostatní a ti se prostě nemohou soustředit.
|
Akrasha |
|
(30.11.2017 21:57:00) Také souhlasím s prvním příspěvkem. Článek je hezky idealistický, odtržený od reality. To může psát je člověk, který v životě v žádné škole neučil, ani žádnou třídu v poslední době nenavštívil.
Přitom napíšou: "Kdo si nepamatuje ty neskutečně nudné hodiny, ve kterých čeká, až ostatní spolužáci pochopí to, čemu on už dávno rozumí? Komu se naopak nestalo, že něco nechápal a třída už běžela dál?"
Učitel není spasitel, či kouzelník, nebo nadčlověk aby v počtu 30 dětí dokázal současně učit žáky výjimečně nadané, nadané, průměrné, podprůměrné, ADHD, autisty, či se syndromy.
Děti s postižením se přeci mohou začleňovat v době volna, kroužky, skaut atd...
Ale proč se učit??? Celá inkluze je prostě pitomost. VŽDY SE UČÍ NEJLÉPE, NEJRYCHLEJI SKUPINA DĚTÍ, KTEŘÍ JSOU NA TOM PODOBNĚ......!!!
|
Filip Tesař |
|
(1.12.2017 8:14:28) Naše děti choděj do malotřídky, kde jsou dva a tři ročníky v jedný třídě pohromadě, děti různě nadaný, a učej se přitom myslím stejně dobře a rychle jako v běžný škole.
|
Akrasha |
|
(2.12.2017 11:24:32) To jsem moc ráda. Ale o malotřídkách se tu nemluví.
|
Filip Tesař |
|
(3.12.2017 8:01:27) Reagoval jsem na to, že nejrychleji se učej děti, co jsou na tom podobně a tam jsou děti, co na tom moc podobně nejsou.
|
Agama pruhovaná | •
|
(3.12.2017 9:15:00) Filipe, ano, v málotřídkách jsou na tom děti různě. Bývá jich ve třídě ale méně a vyučování v málotřídkách je založeno na kázni! Tedy že jedni neruší druhé, v tichosti si vypracovávají svoje úkoly, a pokud mají hotovo, poslouchají výklad učitele. Jenže spousta inkludovaných dětí má právě problémy s kázní a dovedou rozhodit celu třídu.
|
Filip Tesař |
|
(3.12.2017 12:26:08) Tohle beru.
|
|
|
Akrasha |
|
(3.12.2017 17:30:32) Filipe: V malotřídce je také kladena větší zátěž na přípravu učitele, musí si výuku promýšlet a připravovat, kdy budou mít druháci matiku, přitom třeba třeťáci budou psát samostatně sloh...Ale proč ne, určitě to jde a při některých hodinách jde výuka spojit dohromady..Ale stejně pokud bude chtít pan učitel vysvětlit druhákům násobilku, tak musí třeťákům dát jinou práci, aby se nenudili, nebo těžší příklady...Takže stejně moje věta platí
|
|
|
|
|
|
|
susu. |
|
(1.12.2017 14:03:23) Ono si to pochvalují jen ty maminky postižených dětí. Jim do očí nikdo nic moc neřekne, a po straně je dost lidí pomluví, že je to strašné.
|
Agama pruhovaná | •
|
(1.12.2017 20:12:47) Moc mi chybí článek ve stylu "jásám a jsem moc a moc spokojená s inkluzí. Naše dítě chodí do třídy, kde jsou inkludované děti a za rok se nenaučily ani číst, ani psát. Zato řeší orientaci inludovaných po budově školy, neartikulované výkřiky, pomočování a část výuky jsou na chodbě, protože učitelka/asistentka krotí ve třídě krotí nezvladatelné dítě. Hurá, jsem neskonale šťastná, protože dnes jsme opět jeli na pohotovost, protože inkludovaný Pepíček rozbil naší Marušce hlavu. Manžel si moc pochvaloval, že kupujeme už třetí penál s pastelkama, protože Pepíček je Mařence zase rozlámal. Naše Mařenka tak má každý druhý týden nové věci, to bychom jí jinak nemohli koupit. Jsme všichni moc a moc šťastni a přejeme si ve třídě víc takovýchto dětí".
|
|
|
|