no to je celkem možné...syn měl tedy první dg dysfázii, až ted v druhé třídě se ukazuje že má zřejmě i dysgrafii protože má celkem neuhledné písmo ale může jít o to že krom Vd má taky adhd a aspergerův syndrom který se taky vyznačuje špatnou motorikou-je jako slon v porcelánu takový tvrdoch..když se soustředí píše písmenka úhledně, dodržuje velikost, snaží se..ale je to pro něj moc těžké, jakmile má psát něco víc tak už píše písmenka jak se mu líbí a jak mu ruka jede..tak já jsem to vyřešila tak že mu lajnuju sešity..trošku problém s tím měl i nejstarší syn, on psal z kopečka, začal normálně a poslední písmenko bylo nejmenší, a on právě měl problém s opisem-zapomínal písmena, háčky, čárky-to je dysortografie..taky měl logo vadu ale jen dyslalii..je to vše propojené a většinou když už se nějaký problém ukáže tak to s dalším souvisí
...
zakladatelce bych poradila spc pro vady řeči a IVP, kde bude jasně doporučeno jak by se měl syn vždělávat a jakou metodou se naučit číst, určitě tam i poradí, nebo zkusit i PPP, tam zase jsou přes ty dys poruchy učení..hodně toho najdeš i na netu nebo na stránkách PPP u vás, existuje i cvičení..
sama za sebe a moje kluky ti můžu říct že nejstarší se opisovat naučil a píše vše stejně, akorát už teda jako šesták škrábe..
a prostřední se snaží ale do něj tolik nehučím protože vím že by to mělo opačný efekt, chce to mít pevné nervy a čas