ahojky, mám syna s adhd, dysfázií v expresi a aspergerovým syndromem(autismus) chodí do 2třídy soukromé zš logopedické, kde se mu věnují jak z klasické logo stránky-dyslalia-pořádně neumí ř,š,č,ž..a pak má druhý sešit na dysfázii, jeden den má hodinu logopedii a druhý den má logo na dysfázii, chodíme na logopedii od čtyř let a podle klinické logopedky z spc nás ještě minimálně tři roky práce čeká, syn se zlepšuje ale chce to pořád opakovat, cvičit, když řekne špatně větu tak ho opravím a řekne ji znovu správně aby si to zapamatoval. Špatně sklonuje, časuje, předložky..ne vždy ale velmi často, ve známém prostředí a na známé situace reaguje normálně ale jakmile je někde v cizím prostředí a nebo se ho někdo cizí na něco zeptá tak neví-tohle je ale u něj spjato i s autismem..
A co se školy týče, určitě zkus odklad, těmto dětem to jen prospěje, nic neztratí, je lepší když nastoupí později než aby se vracela do školky tak jako spolužák staršího syna..
Určitě chodíte i do PPP nebo s dysfázií spadáte i pod SPC pro vady řeči, tam vám doporučí jak školu tak individuální vzdělávací plán, ideální je škola s menším počtem dětí ve třídě ale tohle není vše..je lepší si školy projít a i za cenu dojíždění zvolit tu která bude přesně pro dcerku...taky syna vozíme
, co se týče adhd, nevím kdo ji tuto dg dal, trénovat pozornost je dobrá cesta, ale může se stát že ve škole opravdu pozornost neudrží a pak bude možná třeba nasadit medikaci..
Školy jsem se u syna dost bála ale vybrali jsme myslím dobře, syn je tam spokojený, učí se na jedničky, věnují se mu tam plně, má krom toho taky aktivity mimo školu-chodí hrát na flétnu na radnici při vítání občánků a zpívá tam-to je velká zkušenost pro něj..