| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

V tomhle já docela souhlasím s Tante, klíčový je ten nějaký "učící talent", který v sobě buď člověk má (a pak je možno jej vhodně rozvíjet), nebo nemá (a pak je mu studium didaktiky stejně k prdu, protože ty informace prostě sklouznou po povrchu).
A další strašně důležitá věc jsou osobní vzory. Já si třeba troufnu říct, že u nás na katedře byli lidi, kteří jsou fakt úžasní pedagogové a byli toho schopni předat fakt moc, ale u mnoha studentů to naráželo na to, že oni prostě jinej přístup, než klasický totalitní školství na vlastní kůži nezažili a nedovedli vstřebat, že by to mohlo být třeba trochu jinak. Pro mne to třeba novinky nebyly, protože jsem ty přístupy zažila na gymplu, takže ta didaktika mi v podstatě "zapadla do předpřipravených schémat", ale u člověka, co prostě nezažil, jak to může vypadat, to bylo nepředstavitelný a nepřesvědčí jej to, aby sám vyzkoušel dát se jinými cestami, než zažil jako žáček. Když jsme řešili třeba nějaký didaktický problémy z praxe, tak bylo strašně těžký pro vedoucího kurzu se probít přes stereotypy "no, to ale nejde" nebo "to si teda nedovedu představit, že bych mohla dělat" a celkově přes přístup "dělám to tak odjakživa a myslím, že jinak to fungovat nemůže".

Jako příklad uvedu třeba semstrální kurz, který byl celý specializovaný na práci s dětmi s dys-poruchami. Množství informací a nápadů pro praxi bylo obrovské. Ale stejně z toho předměti lezli absolventi, kteří si dál mleli svoje "a já si stejně myslím, že dyslektici jsou jenom jinak nazvaní nevzdělavatelní retardi a jediný, co můžu jako učitel dělat, je neznámkovat jim ty písemky, protože mi to přikázal náš ředitel".

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 8-4= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.