| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Dvě věci: České dráhy bychom neměli zvlášť peskovat za něco, co je běžné i jinde, a nejen ve státním sektoru: ona ani kvalita práce, nebo třeba platební disciplína u soukromníků není zrovna vysoká. Na druhou stranu - právě proto, že jsou státní, proč by zrovna dráhy nemohly a dokonce neměly být ostrůvkem pozitivní deviace? Firemní kultura, promítající se i do těch hajzlíků, by se v takové centrálně řízené firmě mohla zavést úplně stejně, jako třeba ve velkých bankách, a stát by na tom měl mít zájem.

Bohužel, na tom mají podíl i stávkující nebo stávkami hrozící železničáři, jejichž odborářští vůdci od 90. let nejenže hrozili shodit každého šéfa drah, který by se snažil o nějaké reformy, ale více či méně za tím prostě skrývali i politické požadavky. Jistě, ti obyčejní železničáři v tom viděli boj za sociální požadavky, ale do funkčnosti drah se to promítlo neblaze. Svůj podíl na tom má i Klaus - ten se totiž tisíckrát zaklínal Thatcherovou, ale jak došlo jednou na lámání chleba (u drah, v případě D. Zeleného), "po thatcherovsku" sklapl podpatky a ředitele nemilosrdně obětoval, aby si železničáře nepohněval, ani se nepokusil vyjednávat. A to se stalo precedentem i do dalších let.

Jinak ale, krom té čistoty, je hlavním problémem osobní železniční dopravy čas. Dráhy doplatily na to, že autobusová doprava byla na rozdíl od železniční v 90. letech privatizována, čímž odpadlo dříve obvyklé čekání za zpožděný spoj. Bohužel, na kombinované vlakové-autobusové spojení se dnes nedá spoléhat (když už, tak opačně), čímž se snížila i vytíženost vlakových spojů, které počítaly s tím, že vlakový spoj doveze cestující po hlavní část cesty, a tam, kam už koleje nevedou, je doveze autobus. A k tomu navíc rychlost silniční dopravy významně vzrostla, zatímco té železniční jen málo nebo vůbec.

Jenže máloco z toho jde na vrub drah jako takových. Většina problémů s tratěmi, až už jde o výpadky nebo o zrychlení provozu tratí, jde na triko politice, resp. prorůstání politiky do ekonomiky. Proto u nás, abych parafrázoval sloga ČD, "vlaky stojí, auta jedou."

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 6+0= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.