Přidat odpověď
Jasně, Anett, že když je dítě společenské, chce mít kolem sebe společnost, a pokud je sociálně obratné, je mu celkem jedno, kde se ta společnost vezme a jakého věkového složení je. Ale to je právě to - jsem přesvědčená, že to prostě vyhovuje těm dětem, které se o sebe v tomto směru umějí postarat, a že není pravda, že ty děti, které jsou sociálně neobratné, ve školní třídě této obratnosti dosáhnou jen proto, že do ní chodí. Takové děti se - vždyť to přece všichni víme - ocitají na okraji, pokud nejsou přímo odmítány nebo dokonce šikanovány (a to nemusí být rovnou mlácení a obírání o svačinu, stačí "pouhá" ostrakizace). Takové děti se z psychické újmy takto způsobené dostávají buď prostřednictvím jiných skupin (kroužky, skaut apod.), kde se skutečně mohou socializovat, nebo třeba až v dospělosti (někdy bohužel ani to ne).
Takže já neříkám, že škola nemůže být pro nikoho dobrá, jen se silně ohrazuju proti názoru (bohužel obecně vydávanému za fakt), že jedině tam se dítě může "socializovat" a proto tam má chodit.
Předchozí