| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Anjelico, buď šťastná zaváš čtenářák - u nás ve třídě děti píšou čtenářák každý týden! Mají přečíst 20 stránek knihy a z toho napsat obsah.... syn je ve třetí třídě.

Když jsem to na třídní schůzce slyšela, vzala jsem si slovo a řekla jsem paní učitelce, že si myslím, že jsem celkem nepochopila ten princip čtenářáku od druhé třídy (to měli jinou učku a čtenářák psali tak, že co měsíc, to jedna kniha v ČD) - že podle mne je psaní ČD v tomhle věku a v téhle frekvenci způsob, jak dítěti znechutit čtení... že mi prostě nedochází, proč by to měli dělat.
Navíc mají sešit A4 bez linek z recyklovaného papíru, když pod list dáš lenocha, není téměř vidět - pokud je z druhé strany popsáno, ty linky prostě vidět nejsou vůbec.

Paní učitelka ale řekla, že je to proto, aby děti pravidelně četly, a učily se zformulovat obsah a udělat zápis, k sešitu řekla, že bez linek je proto, aby se jim do něj dobře kreslilo~8~. Jako prosím ve 3 třídě!!!

Už na třídní schůzce jsme se s pí učitelkou dohodli, že kdo chce, může linkovat - takže prostě tužkou linkuju... ten můj puntičkáž se hroutil z toho, že ty linky prostě nevidí a že mu to jde do kopce a má to hnusný....~d~

Takže vzhledem k tomu, že synek čte, čtenému textu rozumí, ale nečte tak, jak si paní učitelka asi představuje, že by se číst mělo - teď má třeba 3 měsíce doma Ottův slovník naučný I. díl a listuje jím a čte si, na co má zrovna chť a co ho zajímá, má krásné encyklopedie, ve kterých si hodně rád často listuje - ale do čtenářáku se tohle prostě zapsat nedá.... Má tady taky vytaženou hromadu Čtyřlístků (jednak své nové, ale i po mě i po manželovi), svázané staré ohníčky, a různé jiné staré dětské časopisy které si rád pročítá....
Já jsem za to moc ráda a rozhodně ho nehodlám nutit do čtení tak, jak by se číst mělo - tedy zasednout ke knize ....