Přidat odpověď
Anett, máš pravdu. Individuální předpoklady nepopírám, někdo se naučí cizí jazyk perfektně - nebo rovnou několik - a někdo jeden jedinej tak tak. A výuka není všude hrozná, někde je dobrá a někde určitě výborná. Ale o hrozný, opravdu hrozivě hrozný angličtině na prvním stupni jsem náhodně slyšel z různejch úst tolikrát, že to nemůže bejt náhoda a v průměru angličtina na první stupni velká sláva nebude - učitel, co neovládá jazyk, a špatnej způsob výuky k tomu.
Výuka cizích jazyků je podle mě předmětem, u kterýho by víc než kde jinde mělo známkování sloužit jen jako pomůcka, výuka by měla bejt přizpůsobená tomu, aby dejme tomu na konci základky žáci zvládli určitej jazykovej test, možná někdo áčko, někdo béčko, někdo céčko, ale smyslem by měla bejt určitá minimální základní úroveň u běžnejch žáků, a cokoli navíc pro nadanější. Ne tudíž nějaký probrání "učiva", učivem je ten jazyk sám. Minimálně na prvním stupni. A hlubší seznamování s gramatikou má podle mě místo teprve na gymplech a dalších středních školách.
Předchozí