Přidat odpověď
Tj. jde o dítě v dvojjazyčném prostředí. Je otázka, jestli i běžné dítě víc komunikuje s rodiči a nebo s kamarády ve škole. Navíc ve škole denně slyš 5 hodin v češtině učitele, takže na množství textu, pokud by se mluvený jazyk zaznamenal, určitě slyší víc v té škole plus ti spolužáci, než co komunikuje doma v tom jejich jazyce.
To se shoduje, co jsem myslím psal. Tj. v dvojjazčném prostředí se jazyk naučí každý, i když jde o podprůměrné jedince. Ti mají i v mateřském jazyce taky menší slovní zásobu než zbytek populace. Ale školním stylem výuky se naučit jazyk nemusí vůbec, resp. je tu práh, který nikdy nepřekročí. Pomíjím teď možnost takovému dítěti obstarat kvalitního učitele, rodilého mluvčího, který ho bude denně hodinu učit, bude s ním konverzovat. Tady by se pak asi ten jazyk naučit šlo.
Předchozí