Přidat odpověď
FiliP:
Nezatracuju učebnice, cvičebnice a slovníky. Ale poptávkou po nich se dá argumentovat jen do určitý míry. Po učebnicích je poptávka, protože nabízej srozumitelnou cestu a vidinu, že po absolvování X lekcí se budu umět domluvit. Nabízej vidinu jistoty, nabízej žebřík. A autoři učebnic se týhle poptávce tu lépe, tu hůře přizpůsobujou.
E:
Souhlas. A jelikoz skolsky system porad pokracuje zpusobem, ze nejlip vi, co je nutne naucit zaky pro potreby spolecnosti, nic se na tom nemeni. Drilovat stejnym zpusobem, jak pred staletimi (rozdil jen ten, ze tehda se ucili zpameti casti bible a byli z toho krute zkouseni), ze si ucitele netroufnou neco menit, a by nemeli problemy, ze ucitele maji plno jine prace s resenim ruznych problemu a museli by se zblaznit, ze vetsina ucitelu to ma jako profesi, spatne placenou, cili co by se nejak extra namahali, kdyz delaji, co maji, ucebnice je perfektnim resenim. Biflovani, dril, memorovani a podobne je reseni, ktere odpovida poptavce jak skolstvi, tak rodicu, jakmile ucitel nejak vyboci z neceho, na co jsme vsichni zvykli, musi se zodpovidat tomu ci onomu.
Nijak to neodsuzuju. Clovek dela, co muze. Jenom mne to mrzi. Ze ziskavani znalosti ma dite mit radost, ne byt neustale znamkovano, posuzovano, porovnavano, nuceno. Jenze hodne casto to je cokoli jineho prilis slozite a narocne.
Předchozí