Nejsem učitelka, ale moje dítě chodí do třídy určené pro děti s mimořádným nadáním. Doporučení pro vzdělávání těchto dětí dostává v naší třídě na frak. Metody jak si je pamatuju ze školy já, žádný individuální přístup, důraz na kázeň, a to velmi autoritativním způsobem, vlastně partnerský přístup spíš pohledat (k rodičům to samé). Kreativita není podporována, protože pak děti nedodržují předem nalajnovaný postup, známkovaní jsou téměř za vše - přísně a bez pardónu, studijní materiály zastaralé. Největší důraz je kladen na výkon a ještě úplně blbým způsobem. Učitelky nejsou charakterově vadné, ale škodlivé ano.
Kdyby to byly potvory, bylo by snazší vystoupit proti. Jsme naštvaní a rozčarovaní.
Jaké argumenty použít, co můžu požadovat? Připadám si bezzubá.
Na naší zkušenosti je vidět, že ani ve třídě pro mimořádně nadané nemusí umět/chtít s takovými dětmi pracovat dobře.