Přidat odpověď
učivo se nedá odkládat, ty děcka pochopí stejně jako ostatní, ale v něčem je ptořeba víc procvičovat, třeba u čtení se dá odložit požadavek na plynulost, u psaní se dá zcela odložit požadavek na vzhled, u pravopisu se dá odložit požadavek na správnost, prostě dys poruchy mají svlj postup nápravy, a stačí přidávat požadavky postupně, nenutit do všeho najednou, když nstíhá děcko psát a kontrolovat najednou, tak doplňuje písmenka, jde o správnost, pak se rozlišují dyslektický chyby, pak se zkracuje text, an tom není nic, co by učitelé neznali, jen to někteří nedělají
nebo třeba požadavek na to, aby děcko mělo na práci víc času - no tak odevzdává poslední a třeba jako první dostane písemku, i u přiijímaček seděl syn sám, aby měl čas navíc, nebo dostal větším písmem nakopírovaný otázky, ale otázky byly stejný pro všechny, i pro něho, jen to písmo bylo větší, příopadně mohl zakroužkovávat přímo do toho tostsu a nemusel psát do tabulky na jiným papíru - to není úleva, která by znamenala, že něco neukmí, jen mu zjednodušila test, ale nebylo to i nic lehčí, znalosti musel prokázat ty stejný jako ostatní
a to se dá i v běžné výuce, dodneška mu vadí, že dostane dokonce od třídní učitelky, písemku nakopírovanou na malinkým papírku a blbě se mu to čte (dyslektk), má málo místa k napsání odpovědí (dysgrafik), v jazyku je to nejzábavnější, prootže by ho jako dyslektika měli zkoušet ústně a jako dysfatika písemně :))) tak jsme domluvení, že dokud zvládá, nemá nic jinak, jen větší papír a víc času, to jako "úleva" stačí
Předchozí