Syn zkříženou lateralitu má ( taky zjistili na logo a v PPP kvůli odkladu) ale absolutně žádný problém s tím nikdy nebyl. Od 1. třídy nikdy jsme neřešili nic, že by ve škole nešlo. ( možná trochu geometrie)Do pětky samé jedničky a pak šel na G.
U holky žádný takový problém nikdy nebyl, mluvila výtečně od 2 let v složitých souvětích a s plnou výslovností a s ní se nadřu se školou víc
Taky dělal problém přechod přes 10, dlouho používala a někdy i používá prsty, dlouho si fixovala násobilku.
Ale co jsem koukala na stránky, jak se projevuje dyskalkulie, tak na ni sedí zhruba menší část příznaků. Takže asi nic. Dvouciferná čísla a číselnou řadu chápala už dřív než jí bylo 5. Nikdy nemá problém správně zařadit číslo i v rámci stovek, tisíců ,počítá zpětně po jednom, po deseti, po stovkách. Takže tuším spíš poruchu pozornosti
Jinak na těch stránkách bylo i procvičování - byla tam tabulka pro dyskalkuliky a ta se mi líbila. Nemůžu teď najít ty stránky, snad někdo poradí.
A nebo dobrá metoda - třeba do plastové tuby hodíš 10 černých knoflíků a 5 žlutých. Pak vytáhneš 5 žlutých a 1 černý. Kolik zbyde v té zavřené krabičce černých? Atd. Prostě ty barvy fixují v mozku čísla. Ono se toho dá asi i vymyslet hodně. Možná i bez těch stránek. Paní učitelka má pravdu v tom, že je to hodně o procvičování. Alespoň u nás to tak s násobilkou bylo