Přidat odpověď
Kudlo, beru to tak: když dítě traktoristy má ve škole jedničky, může tím být výjmečné. U dítěte lékaře nebo učitele se to bere jak normál, předpokládá se, že je inteligentní. Lze tyto dvě polohy srovnávat? Co bude dál? U dítěte lékaře budeme brát jako normu, že vystuduje a bude třeba opět lékařem. Zatímco dítě z tzv. sociálně znevýhodněné rodiny pochválíme za to, že ráno dokonce vstane a dojde do práce, protože to je pro něj výjmečné? Nenech se vysmát, to je přesně to, co já považuju za samozřejmost. Jo, pokud toto dítě vystuduje a bude taky lékařem, pak klobouk dolů, tam je mu třeba dát najevo, že to samozřejmost není.
My to právě ženeme do druhého extrému - chválíme za samozřejmosti, to taky není dobře.
Předchozí