Přidat odpověď
Pokud si mám říct, že na známce fakticky nezáleží, tak proč vůbec známkovat? Někdy mám pocit, že si učitelé myslí, že jejich úkolem je žáka vyzkoušet a oznámkovat, ale už ne něco učit. Třeba učitelé, kteří dávají do testů věci, které děti nebraly, neznají je a jejich chyba, že se o předmět nezajímají víc - zkušenosti s dějepisem. V testu otázka popiš dobové oblečení z té a té doby, v u učebnici ani zmínka, ani učitel neřekl, že to bude požadovat. Pak rozdá čtyřky a pětky. Nebylo by lepší, kdyby místo známkování takového testu, řekl, vidím, že to neznáte a rozpovídal se o tom oblečení. A ne nasolit čtyřky, pětky?
No a na jiné škole se bude učitel držet toho, co žákům vykládal, takže stejní žáci by tam měli jedničky. To je prostě úskalí známek, že známkují lidé s různým přístupem a výsledky dětí se liší podle toho, kdo je učí a jak je přísný nebo náročný. Já jsem pro zrušení známek.
Předchozí