Idealni ucitel je podle mne takovy, ktery ty deti umi nadchnout pro vec a naucit je vse takovym zpusobem, aby deti ani nevnimaly, ze se neco uci. V dnesni dobe, kdy plno deti nelze nacpat do jednotne skatulky, se hodi, kdyz je to specialni pedagog, ktery nebere jako osobni utok, kdyz po nem rodic zada dodrzovani vyukoveho doporuceni z PPP, at uz se jedna o dite s problemy typu dys nebo mimoradne nadane deti, pripadne deti, ktere maji kombinaci obeho. S tim souvisi i hodnoceni, ktere nemusi byt jen slovni nebo znamkami a pokud uz je znamkami, je fajn, kdyz je viditelne vyznacena i vaha te znamky.
Vidim to v primem prenosu na sve dceri - v jedne skole vyhorela ucitelka v duchodu, ktera se zubynehty drzi sveho zajeteho schematu, osvedceneho jiz padesati lety praxe a ktera si sice osvojila umeni pohovorit zasvecene o individualnich potrebach zaku, ale v praxi nijak nerozlisuje a hodnoti vsechny dle stejneho metru. Na druhe strane ucitelka, kterou jeji prace zjevne naplnuje, ma v ni dostatecnou praxi a ktera umi na detech vystihnout to, co presne potrebuji pro to, aby jim do hlavy nalezlo to, co maji umet a jeste je to bavilo.
Hodnoceno primo dcerou - byvala skola 2 hvezdicky z 10, soucasna skola 15 z 10
A hlavne na ni vidim ty obrovske pokroky, ktere dela, aniz bychom se musely spolu doucovat denne doma. Delame jen dys napravy, ale to jsme delaly i predtim, odpadlo plno zbytecnych ukolu a k tomu douceni toho, co ve skole nestihli. Predtim byla totalne demotivovana a otravena, ted je jak slunicko. Takze takto by podle mne mela vypadat idealni ucitelka.