Chápu tvé zoufalství ... Ale nemyslím si, že by bylo dobré řešení ještě víc snižovat úroveň všech těch testů. Přijímačky nevím, ale při pohledu na loňské matury se o mě pokoušely mrákoty
(schválně jsme doma zkoušeli - 13letá dcera by v pohodě napsala didakťák z Čj za 2, z matiky věděla větší polovinu, tu druhou se ještě neučili).
Komunikovat s rodiči se dá? Přiměřeně bych se pokusila jim vysvětlit situaci, že v rámci příprav na přijímačky zavedeš nějaký systém - časté domácí úkoly a diferencovanější způsob výuky. V hodinách zvýšit laťku těm nadanějším - v tomhle věku by měli umět pracovat samostatně, tedy stihnout více práce, v případě nouze klidně týmově. Písemky třeba víceúrovňové, příp. v nich označit nějaké nepodkročitelné minimum. Lenoši vždycky nějací budou, ale to je jejich problém, v 9.tř.
Pro tebe je to samozřejmě náročnější, co si budem povídat